Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12661 til 12680 af 52987
-
strøm
Forumindlægstrøm -
HJÆLP TIL SYNOPSIS
ForumindlægHej med jer Jeg sidder og kæmper en krig med metoder i historie og dansk. Jeg skal lave kildekritik af en tegneserie og en artikel. Har nogle gode begreber jeg kan anvende metode mv? Det samme gælder dansk. Jeg skal anvende disse to dansk metoder: → Den ideologi... -
Sidste skoledag?
ForumindlægHej. Jeg har snart sidste skoledag med min klasse, og vi skal derfor arrangere hvad vi skal lave. Vil meget gerne høre om jeres oplevelser eller ideer. Vi vil gerne lave noget anderledes sammen. Ikke Tivoli eller Bakken, hvor man går fra hinanden. Hellere noget hyggeligere, som ... -
teknisk problemer med TI-89
Forumindlægbestem arealet mellem graferne for funktionerne f(x) = 2+ sin(2x) og g(x)=cos(x)-1 i intervallet [0,3π/2] vi må gerne bruge TI-89 til at udregne den så prøver jeg at taste f(x) og g(x) i y= men jeg vil have intervallet med og vi har lært at man skal taste... | 0 and 3π/2 dvs 2+sin(2x) | 0 a... -
Rettelse af engelsk-stil.
ForumindlægHej SP, Er der nogle herinde, som kan rette et referat af filmen; Mississippi Burning. Opgaven er skrevet på engelsk og det er 9. klasses niveau. Den fylder lidt over to sider. Jeg sender opgaven eller noget af opgaven - afhængigt af hvor meget I ønsker at rette - til indbakken. Tak for hjælp... -
Magnetisme og magnetfelter
ForumindlægHej alle :-) hvis man har en meget stærk magnet, og man "spærrer den inde" i en metalboks, fordi man ikke vil have et magnetfelt udenfor boksen, vil magneten så miste sin styrke, fx i enderne og i siderne, pga. den ikke kan slippe sit magnetfelt fuldt ... -
Bestemme sandsynligheden for at x tilhører intervallet [150;200]
ForumindlægHej. Jeg skal bestemme sandsynligheden for at x tilhører intervallet [150;200]. x er en stokastisk variabel og er normalfordelt med middelværdi 180 og spredning 10. Hvordan gør jeg? Jeg har prøvet i Excel, men er usikker på hvad man skal gøre når det er et interval -
Hjælp til eksamensopgaver i genetik.
ForumindlægHej Jeg søger hjælp til eksamensopgaver i faget medicinsk genetik - mod betaling naturligvis. -
Bjerrumdiagram for morfin
ForumindlægJeg sidder med et lille problem vedrørende en delopgave fra eksamenssættet fra august 2008 (Kemi A). Opgave 4e) Undervejs i ekstraktionsprocessen befinder morfin og andre opiater fra birkesfrøene sig i en trichlormethanfase, CHCl3(l). Denne trichlormethanfase hældes over i en skilletragt, og der ... -
FSA i dansk år 2000
ForumindlægEr der nogen som har en kopi af dette opgavesæt? Fx. nogen som har haft den til terminsprøver årene efter? Desværre ligger de ikke på UVM af en eller anden grund, kun evalueringer af disse. Mvh OH -
Blive klogere
ForumindlægHej derude. Jeg vidste ikke rigtigt, hvor denne tråd skal være, så derfor bliver det her. Jeg er i den situation, at jeg godt vil være klogere. Jeg går pt på Handelsskole anden årgang, og vil godt blive klogere (eller blive bedre) til fagene, som man har på en Handelsskole. Jeg passer min s... -
Haster - fortolkning af michael strunges digt BLITZ?
ForumindlægNogen der har nogen guldkorn til hvad man skal komme ind omkring i fortolkningen? Jeg ved det er noget med paparazzier at gøre osv. ..Men evt. noget jeg skulle være ekstra opmærksom på? .. Er kørt lidt fast. På forhånd mange tak :-).. -
HJÆÆÆLP ? SAMFUNDSFAG OG MATEMATIK
ForumindlægHej mennesker.. Jeg har fået til opgave at lave en SRO om følgende: A. Sa A, Ma B 1. Redegør for tankegangen bag keynesianismen med udgangspunkt i nationalregnskabsligningen. 2. Forklar kort betydningen af multiplikatoreffekten i økonomiske modeller. 3. Undersøg hvorledes multiplikatoren påvirkes... -
komplekse tal
Forumindlæghar lige hurtigt to opgaver jeg skal ha hjælp tol :D givetflg. ligning hvor x er et komplekst tal x^3 = 25(3-4j) find samtlige løsninger og angiv dem på retanuglær form..ved ikk hvorn jeg skal løse den? :S hvis man nu har en helt anden ligning der er skrevet på retangulær form, og man får at... -
Eksamen i retskrivning og læsning
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i retskrivning i morgen, hvilket mange andre også skal. Jeg ville bare høre om der ikke er nogle herinde der er gode til ordklasser og komma? Det er de to ting i retskrivning, jeg ikke er nær så god til. Plejer at få 10-12 i retskrivning, men vil bare gerne lære noget ... -
Hjælp til opgave 16 stx mat A 2009
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med denne opgave. Det forvirrer mig at t skal være udtrykt ved p. Opgaven lyder: Ved en bestemt sygdom tilføres en patient medicin intravenøst over en femtimers periode. Medicinen tilføres kontinuerligt med en bestemt mængde p(målt i μg) pr. tim... -
Kemi eksamen...hvad gør jeg ?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til kemi eksamen i næste måned og det ligger sådan at min kemilærer og jeg ikke rigtig kan sammen og jeg ikke får noget ud af undervisningen fordi han har sine yndlingselever og han synes åbenbart ikke at jeg er klog nok til at få 12. Da jeg gik i folkeskolen fik jeg ri... -
Psykologisk undersøgelse af Fysisk fravær
ForumindlægHej Studieportal Jeg stor og skal lave en rapport af fysisk fravær på gymnasie elever og Hf elever - og om der er en sammenhæng mellem om den ene gruppe har mere/mindre end den anden. Men jeg mangler ideér til Analyse og teori - hvad man kan hive med ind af relevant teori. Tænker lidt om so... -
Gang for gang, Matematik.
ForumindlægHej Jeg har brug for en der kan være aktiv de sidste 5 dage fra onsdag 9 maj til søndag den 13 maj. Det er nogen matematik spørgsmål jeg har brug for hjælp til og håber i kan hjælpe da det er 8 klasses niveau. På forhånd tak hvis der flere der melder sig. Alle må gerne hjælpe det vil jeg være... -
Hjælp til Fysik/astronomi
ForumindlægHey alle sammen. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til et studieretningsprojekt omhandlende Fysik og Astronomi. Astronomien har jeg med i form af et spørgsmål omkring hvorfor stjernerne blinker, med et tilhørende forsøg? Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan få fysik med og det er her jeg godt...
