Dansk

Eksamen i retskrivning og læsning

03. maj 2018 af MATHNooob - Niveau: 9. klasse

Hej, 

Jeg skal til eksamen i retskrivning i morgen, hvilket mange andre også skal. Jeg ville bare høre om der ikke er nogle herinde der er gode til ordklasser og komma? Det er de to ting i retskrivning, jeg ikke er nær så god til. Plejer at få 10-12 i retskrivning, men vil bare gerne lære noget mere om ordklasser og komma. Er der nogle der har nogle huskeregler eller tips til det. Det er med startkomma i komma-prøven.

Er der nogle der har nogle tips og huskeregler til læseprøven? Får normalt 7-10, hvilket jeg rigtig gerne vil have forbedret.

Tak på forhånd:)


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. maj 2018 af Jegelskerkagelol (Slettet)

er det på internettet læsning foregår?

- HVis ja, så kan du (på windows) trykke ctrl+f, så kan du søge på nogle ord, som den vil markere for dig. Håber det gav mening.


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. maj 2018 af Stygotius

Du skal i hvert fald holde op med uden videre at droppe alle grundled når du skriver dansk. Det virker bare komisk.

Hvad vil du vide om ordklasser?

Hvis du gerne vil have en oversigt over dansk tegnsætning (kommaer og punktummer) og en oversigt over de latinske (og danske og tyske og engelske) navne på ordklasserne, kan jeg godt sende dig en.

Du skal bare give mig din mailadresse. Du kan skrive til [email protected]


Skriv et svar til: Eksamen i retskrivning og læsning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.