Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12781 til 12800 af 22746
-
Udfældning
ForumindlægHej:D Jeg er i gang med at lave en rapport, og der bedes af mig, om at forklare hvad udfældning er. Jeg undersøgt, ledt og søgt, men kan ikke finde en god forklaring. Så jeg beder jer om, at fortælle mig hvad udfældning er. På forhånd tak. -
Flere i arbejde?
Forumindlæger i gang med en samf rapport om "flere i arbejde".. og der er et spørgsmål som lyder "det er NU vi har en historisk mulighed for at få alle ledige i job" Diskuter, hvilke muligheder regeringen har for at realisere denne målsætning?!! -
HJÆLP til ét spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver biologi rapport til i morgen, og får så et spørgsmål i min diskussion: Hvilke konsekvenser kan man forvente hvis der udledes spildevand med højt indhold af organisk stof til en sø eller et vandløb? Er der nogle som ved det, det vil være en kæmpe hjælp! :-) -
Billede i sidehoved?
ForumindlægEr det på nogen måde muligt at have et billede i sidehovedet, der går helt op og helt ud til kanterne. Kunne nemlig godt tænke mig at have firma logo på alle sidehoveder i vores projekt rapport, både fordi det kunne se godt ud, og bare for at prøve om det kan lade sig gøre :-) Kunne evt. også ha... -
Pufferområde
ForumindlægHej, sidder og skal lave en kemi rapport. Jeg skal analyse en graf for en titrering af CH3COOH (0,083)og NaOH (1). Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet noget om et pufferområde på en graf, men kan ikke huske var der sker i pufferområdet, eller hvad det går ud på. Tak på forhånd -
Follikelvæske
ForumindlægHej! Der er et spørgsmål som jeg har en smule svært ved at finde ud af. Jeg er igang med at lave en rapport om en ovarieøvelse, og et af arbejdsspørgsmålene lyder: Hvorfor er der et væskefyldt hulrum rundt om ægget? Synes ikke der står et præcist svar nogle steder, så er der eventuelt nogle de... -
Haster - Henrik pontoppidan.
ForumindlægHej Jeg skal aflevere rapport til imorgen om Henrik Pontoppidan, Herman Bang, Johannes V. Jensen, Holger Drachman og Tom Kristensen. Det ville være en rigtig STOR hjælp, hvis der var nogen som havde noget baggrundsviden eller fakta! Mange tak. -
Emne opgave på hhx
ForumindlægHejsa. jeg er i et stort dilemma. Jeg er 1. års elev på hhx og jeg skal her til Januar skrive en rapport på 6 normalsider, hvor mindst to fag skal indgå.. Jeg ville meget gerne have virksomhedsøkonomi ind i det, men nogen der har nogle gode idéer? -
Hvedes bestandele
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive en rapport om glucosefremstilling ud fra hvede. Hvede indeholder selvf. masser af stivelse. Desuden indeholder det også vegatabilsk fedt. få vitaminer og mineraler. Også er der fibrene.. hvilket er? (på molekyle form?) Andet hvede indeholder som kunne være vigtigt? på f... -
Veners iltindhold
ForumindlægEr i gang med en bio-rapport, og der er et spørgsmål, jeg simpelthen ikke kan hitte ud af... Hvorfor kan iltindholdet i venerne svinge fra 0-180 cm3 pr. liter? I hvilke situationer vil det være 0 og i hvilke 180? Håber nogen kan hjælpe :) -
Please!!! SPAR
ForumindlægJeg skal lave en flerfaglig rapport i afsætning og tysk, men har svært ved at finde nogle gode sider med informationer om koncernen SPAR. Er der nogen der kan hjælpe mig? Eller som eventuelt selv har skrevet om SPAR? Venlig hilsen Lotte.. -
Hvilken betydning har grønlandspumpen for det globale klima?
ForumindlægHej. Sidder lige nu og laver en Naturgeografi-rapport om Grønlandspumpen. Jeg er dog gået i stå ved spørgsmålet: Hvilket betydning har grønlandspumpen for det globale opvarming? Er det ikke at det har noget og gøre med golfstrømmen... Håber der er nogen, der kan hjælpe. På forhånd tak. -
3 korte ligninger
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at løse disse ligninger? Skal nemlig aflevere rapport fredag. (x-3)/(2x+3)=(x+5)/2x 2/(4x+1)=1 (x+3)2-(x-2)2=x+7 -
HASTER!
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at løse disse ligninger? Skal nemlig aflevere rapport fredag. (x-3)/(2x+3)=(x+5)/2x 2/(4x+1)=1 (x+3)2-(x-2)2=x+7 -
Diskussion til Hurtigtvirkende Insulin
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport om Insulin og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal skrive i diskussions afsnittet. Vi har lavet forsøgget i Det Virtuelle Laboratorium og jeg synes det gør det svært at svare på når det ikke er noget man decideret selv svare på. Kan nogen hjælpe ... -
Nervefysiologi
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en biologirapport om nervefysiologi. I rapporten skal jeg inddrage noget om synapsepotentialer. Jeg er lidt i tvivl om hvad ordet synapsepotentiale helt præcis dækker over. Har det samme betydning som ordet synapse, der er området hvor to celler er i kontakt med hinanden?... -
Er ægsortering en mulighed?
ForumindlægJeg er ved at lave en rapport omkring hyperkolesterolæmi, hvori jeg skal komme med forslag til, hvad forældrene til et ufødt barn, som lider hyperkolesterolæmi skal gøre. Vil ægsortering være en mulighed i sådan et tilfælde? -
forurenings bedømmelse af sø
Forumindlæghej alle :D Jeg har fået en rapport for i biologi, hvor jeg skal forureningsbedømme en sø. Vi fangede nogle vanddyr som vi har noteret ned, samt vi målte ph-værdien til 6, og ud fra det skal vi så kunne skrive en rapport om emnet. Jeg har nok i bund og grund bre lidt svært ved at se udfra dyrene ... -
Acceleration
ForumindlægHej alle! Jeg har lige et spørgsmål. Jeg skal i en rapport bevise, at a=g*sin(alfa), når en luftpudebænk bliver hævet i den ene side. Jeg ved,at accelerationen bliver større, når vinkeln bliver stejlere og at tyngdekraften trækker i luftpudebænken, men forklare det formlen? -
Hvordan blev universet, solsystemert og jorden skabt?
ForumindlægHey:D Jeg skal skrive en rapport i biologi om evolution, og jeg bliver ved med at sidde fast i et spørgsmål der lyder: Hvordan blev universet, solsystemert og jorden skabt? Nogen der kan hjælpe?? Tak på forhånd:)
