Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12781 til 12800 af 38620
-
HASTER
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her med et skuespil af Robert Patrick, hvor fra jeg skal forklare, hvilken betydning John F. Kennedy havde for den amerikanske befolkning - problemet kommer så bare; hvordan skal jeg behandle skuespillet? skal jeg analysere og så fortolke? jeg har prøvet at søge, men det hj... -
Nelson Mandela, Long walk to freedom
ForumindlægHar du en analyse af N. Mandelas selvbiografi Long walk to freedom/Vejen til frihed?? -
SRP om D-Dag
ForumindlægHej Alle! Jeg skal skrive en SRP om D-Dag i fagene i Engelsk A og Mediefag C Jeg er dog i tvivl om hvordan vinklen på min opgave skal være. Jeg har tænkt på at benytte Band of Brothers bogen til at analysere og muligvis sammenligne med serien? Men ellers er jeg lidt blank på, hvad mit egentli... -
Hvad skal jeg have med?
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig dansk på fredag, og er i gang med at forberede mig. Jeg har høje forventninger til mig selv, og ville virkelig gerne have en god karakter. Jeg ville bare høre, hvad jeg skal have med? Jeg ville ikke sidde der til eksamen, og så få at vide at jeg manglede dit og dat. ... -
hvad kommer først?
ForumindlægHejsa Jeg er i gang med at analysere en novelle, men er i tvivl om det med fortælleren, synsvinkel osv. skal kommer efter indledningen eller længere nede i analysen? hvad synes i er bedst? -
srp- at være kritisk
ForumindlægHej jeg sidder med mine srp. I min historie del så skal jeg analysser nogle tekster men ogsp være kritisk for dem. hvad menes der med at huske at være kritisk mens man analysere?? -
Gode handels- og analyseteorier
ForumindlægHej alle, jeg er igang med at rette min srp og ville gerne have lidt mere analyse med, derfor tænkte jeg om der var nogle der kendte nogle gode analyser eller teorier forbundet med cuba? -
Analysemetoder til mundtlig dansk...
ForumindlægJeg skal meget snart til mundtlig danskeksamen, og jeg kan komme op i en almindelig analyse og fortolkning, en sproglig analyse og fortolkning og medier. Jeg har rimelig styr på den almindelige analyse, men de to andre er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe an. Hvis der er nogle der kan gi... -
HJÆLP!?
ForumindlægHej derude Er der nogle tyskere eller bare nogle folk, som er god til tysk, som har lidt tid og overskud til lige at hjælpe mig? :( mvh Peter -
besættelsen af DK
Forumindlægbesættelsen af DK d. 9 april 1940 hvorfor var tyskerne interesseret i DK? og hvilke konsekvenser havde det for tyskerne? -
Lær mig at ....
ForumindlægHej...Jeg kan lige så godt fortælle at det er lidt af en udfordring at lære mig noget, da jeg sådan set er lidt fat svag...Men det er sådan at jeg ikke "ved" hvornår man skal bruge førnutid, førdatid, nutid og datid i en tysk sætning, er der nogle der orker mig at lære det?Det håber jeg... -
navneord
Forumindlæghvordan bøjer man navne ord på tysk+fx enkelte forfattere??? -
et ord.
ForumindlægHvordan siger man: ''Er du gået'', på tysk? -
fp9 2019
ForumindlægEr der nogle der har opgavesættet til FP9 2019 tysk og engelsk? -
Substituerende produkter for Fødevarer?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse af en virksomhed indenfor fødevarerbranchen. ( Har ikke fundet virksomheden endnu ) Og jeg skal skrive noget om substituerede produkter. Hvad er det for nogle inden for fødevarerbranchen? Fx Bilka, som har et stort sortiment af fødevarer. Er substituerende produkter... -
"Lille test"
ForumindlægHvor mange af jer kan nogen lunde den tyske grammatik?1. Hele den tysk grammatik. Kan den også uden ad.2. Har styr på kasus, og bøjninger.3. Kan den nogen lunde - hvis det er nr 3. Er det nemt?5. Er i gang6. Kan ikke noget som helt! -
Dansk
Forumindlæghej!!Har fået til opg. at læse Lykkeper af Henrik pontoppidan her i sommerferien, da vi er langt bag ud med det pensum vi skal nå. Men vil lige høre om der er ikke er nogen der sidder inde med lidt notater om bogen, så jeg ikke skal bruge hele sommerferien på at analysere bogen, har nemmelig en m... -
Hvad menes der med kommentér?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med SRP og analyserer Lord of the Flies, jeg er dog kommet i tvivl om hvad der præcis menes med kommentér som set i problemformuleringen: "Kommentér forfatterens brug af symbolik i romanen." Skal jeg fremvise symboler eller sige hvorfor/hvordan han bruger symb... -
Kemi - Vandanalyse disposition
ForumindlægHey mennesker. Jeg ville lige høre om nogle af jer er rimelig gode til fysik/kemi og måske havde lyst til at skrive, hvad der ville være godt at snakke om, hvis man trækker emnet vand-analyse, er nemlig igang med at lave en lille disposition, og har lidt svært ved at finde ud af, hvad der vi... -
Problemformulering
ForumindlægHej. Kan De komme med eksempler på hvordan jeg kan forbedre min problemformulering? På forhånd tak. Jeg har valgt at skrive om genren: Lyrik. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med nogle af Adam Oehlenschläger digte. Derigennem ville jeg analysere og fortolke digtet og sætte det i perspektiv...
