Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 12821 til 12840 af 160040
-
Mulighed for downloade af matematik formelsamling
ForumindlægEr der mulighed for at downloade den matematiske formelsamling i pdf eller andet? -
Mundtlige matematik eksamen..
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at besvar nogle af de her spøgersmål ? :/ 1. Regneregler og ligninger Du skal give eksempler på anvendelse af parentesregler og på anvendelse af regningsarternes hierarki. Du skal gøre rede for opløsning i faktorer Gør rede for regler til løsning af ligninger og ulighed... -
Matematik og metode / AT
ForumindlægJeg skal skrive metodeafsnit i AT, og jeg skriver om sfærisk geometri og navigation Og jeg er helt blank på, hvilken metode jeg bruger? -
Matematik og Fysik, Hjælpppppppppppp
ForumindlægJeg skal finde en formel for TRYKK ( P), som funktion af højde (h) dvs. P(h)=.,,,,,,,,. -
Vektorfunktion - ellipse og tangenter, Vejen til Matematik A2, Opgave 288, Side 362, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
Forumindlæg386. Svær opgave: En ellipse er givet ved x - 1 + 3 cos t ( ) = ( ) 0 ≤ t < 2 π y 3 + 4 sin t a) Tegn ellipsen og b... -
fsa maj matematik 2008 svarark
Forumindlæger der nogle der ligger inde med et svarark til fsa matematik fra maj 2008. det behøver ikke at være besvaret -
Matematik 7 - klasse
ForumindlægHej alle, jeg har bare brug for noget hjælp til de her spørgsmål indenfor matematik: (1/4 L: 3,50 kr) Hvor mange 1/4 L letmælk kan du købe for 20 kr.? Hvor mange 1/4 L letmælk svarer til en liter letmælk? For at lave saftevand skal du blande 1 del saft med 5 dele vand Hvor mange liter safte... -
Matematik linearisering 2
ForumindlægJeg har oprettet tråden matematik linearisering, jeg kunne tilsidst ikke finde rundt i tråden, så har oprettet en ny. Jeg har problemer med to spørgsmål til min opgave. Funktionen er givet e^(-2*x2+6*x-4) .1. Find en tilnærmet værdi for f(1.1) vha. lineariseringen. Mit problem : Giv en vudering... -
Matematik prøve - Hjælp søges
ForumindlægHej alle der ude , jeg skal have en matematik prøve på mandag den indeholder : . I skal finde den årlige ydelse på et annuitetslån, den gennemsnitlige rente, undersøge en andengradsfunktion, finde nulpunkter og fortegnsvariation og til sidst en ulighed. Er der nogle som har noter om de ti... -
hej
Forumindlæghej, nu går jeg i folkeskole,og jeg vil gerne læse til tandlæge efter 9.klasse, men jeg ved ikke hvilken uddannelse man skal tage. og hvor mange karakter man mindst skal have, for at komme til gymnasiet. hvilke fag, man skal være god til? hvis jeg vælger at gå på gymnasiet, hvilken niveau skal ... -
Forkortelse af brøk: (b^4 - a^4) / (b^2 - a^2)
ForumindlægJeg føler mig godt dum, men hvordan forkortes (b^4 - a^4) / (b^2 - a^2) til a^2+b^2? -
Matematik B eksamen skriftlig
ForumindlægHej, imorgen skal jeg op i HF prøven i matematik, men matematik har aldrig været min stærke side. Nogle der kan forklare mig kort, hvad er det jeg skal have styr på i delprøven uden hjælpemidler? Der må da være nogle typiske arbejdsspørgsmål der går igen. Ydermere, er der nogen der ved hvor meg... -
Matematik notater til mundtlig prøve?
ForumindlægEr der nogen nem måde at finde noget på med det? Altså beviser og den slags som ligger elektronisk, eller er der kun at sætte sig ned og selv lave nogle sider ud fra matematikbogen? -
Matematik programmer/øvelser
ForumindlægEr der nogen programmer man kan downloade eller købe , som har diverse øvelser som 2 grads lininger eller geometri ? -
Matematik aflevering til imorgen 14/12-2015
ForumindlægHej allesammen, har virkelig brug for jeres hjælp! Har en aflevering jeg simepelthen ikke kan finde ud af.. Please hjælp! -
Matematik rapport :-s
ForumindlægHEj folkens, håber ik kan hjælpe mig med disse to sørgsmål!! Jeg er ret desperat.. :-) - Skriv og bevis formlen for bestemmelse af areal af en trekant (vha. to sider og en mellemliggende vinkel). - Beskriv sinus- og cosinusrelationerne (bevis er ikke nødvendig). MVH MIG Og tak på forhå... -
Matematik, Fart og bremselængde.
ForumindlægJeg er igang med min problemregning jeg har for til på tirsdag. Der er en opgave jeg har brug for hjælp til. Den lyder: Undersøg, hvor stor farten højest må være, hvis bremselængden skal væe under 1000. Jeg har denne formel, som jeg brugte i opgaven før, hvor man skulle finde togets bremselængde,... -
matematik program, please hjælp!
ForumindlægJeg står virkelig og har brug for et matematikprogram, der er kan en hel masse. Er der nogen derude, der har kendskab til et program, hvori man kan tegne vektorer, kugler, tangentplaner ovs. Det mest egnede jeg har fundet indtil videre er "auto graph" Det er dog væsentlige mangler i d... -
Matematik differential regning
ForumindlægHvordan udfører jeg Differentiation af f(x)=x^2 ? Jeg har ingen idé, helst meget pædagogisk :D -
1 NEMT MATEMATIK SPØRGSMÅL
ForumindlægHvordan regner man ud hvor mange % 15 er af 25? :-)
