Matematik

Matematik B eksamen skriftlig

31. maj 2015 af abdulhey (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, imorgen skal jeg op i HF prøven i matematik, men matematik har aldrig været min stærke side. Nogle der kan forklare mig kort, hvad er det jeg skal have styr på i delprøven uden hjælpemidler? Der må da være nogle typiske arbejdsspørgsmål der går igen. 

Ydermere, er der nogen der ved hvor meget delprøven uden hjælpemidler tæller i forhold til den med?


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. maj 2015 af OnceUponATime

Har du fået nogle afleveringer i matematik B? Så kan du nemlig se på de opgave du skulle lave uden hjælpemidler.

Til prøven uden hjælpemidler er det vigtigt, at du skal lære nogle formler uden ad. Du kan herefter øve dig, ved at løse en masse opgaver. Men vigtigst er, at kunne de her formler uden ad..

Man ser ikke på, hvor meget de vægter hver især. Du får 10 point for hver opgave udregnet rigtigt. Du kan maks få 200 point. Du kan se her, hvilke point du skal have, få at få diverse karakterer:

http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/Laaste%20mapper/PDF09/Fagene/090918_standardomregningsskaler_helhedsintryk_hf_hfe_stx.pdf


Skriv et svar til: Matematik B eksamen skriftlig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.