Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12881 til 12900 af 38620
-
oversættelse
Forumindlægnogen der kender en god oversættelses side (der ikke er Google translate) -
Formal vs informal language?
ForumindlægHej Jeg er usikker på, hvad præcist karakterisere formelt og uformelt sprog. Jeg vil gætte på ,at det mest formelle sprog, ville være fx når man læser op fra fx en fagbog i skolen, og det mest uformelle ville være det man bruger når man taler sammen med venner eller familie eller bare chit-cha... -
Forslag til modeller ???
ForumindlægOverordnet har jeg om danske virksomheders eksport til Japan. Min opgaveformulering lyder på: På baggrund af en virksomhedskarakteristik af Tvilum-Scanbirk ønskes en analyse af markedet for møbler i Japan - med speciel vægt på kultur. - Diskuter hvordan Tvilum-Scanbirk A/S kan markedsføre sig i J... -
gennemlæsning af SRP
ForumindlægJeg skriver Studieretningsprojekt omkring Carlsberg i Indien, over fagene afsætning og engelsk.. Min problemformulering er: Giv en kort karakteristik af virksomheden Carlsberg Lav en analyse af det indiske ølmarked, med fokus på de kulturelle dimensioner. Vurder og diskuter på baggrund af markeds... -
Kvalitativ metode i samfundsfag?
ForumindlægHej Jeg er bare kommet lidt i tvivl om,man kan sige at man har fundet et citat ved brug af den kvalitative metode? Har nemlig skrevet at jeg vil analysere en 10 års rapport og derfor tænkte jeg at jeg blot ville tage nogle citater fra rapport og så sige at jeg har brugt den kvalitative metode i... -
omverdensmodel?
Forumindlæghej! har fået en opgave der lyder på at jeg skal anvende en eller flere omverdensmodeller for bryggeriet gourmetbryggeriet. Pest analysen er den eneste jeg kender til. skal lige siges at det er en HD opgave. vil pest analysen være den rigtige model at buge eller har i andre forslag og hvorfor? Mv... -
Sætning
ForumindlægAnalysér sætningen I Tyskland er der stor interesse for natur og sundhed Jeg går ud fra at : I Tyskland = adverbialled er: verballed der: subjekt stor interesse: direkte objekt (Jeg er i tvivl om, dette er objekt eller prædikatsled) Min oversættelse lyder: In Deutschland gibt es groβes Inter... -
HJÆLP
Forumindlægforklar hvordan NaCl og CuSO4 identificeres ved kemisk analyse - på forhånd tak :) -
Referat af "Warum gerade Andreas"
ForumindlægSøger referat - Dansk/Tysk er irrelevant. -
"Staring at the sun" af Jan Drees
ForumindlægHey.. Er der nogen, som har læst "Staring at the sun" af Jan drees? og evt. har nogle noter til den? Vil meget gerne se dem så? -
Rækkefølge i eksamen (mundtlig)
ForumindlægHej, Jeg skal op i dansk mundtlig her til sommer, og jeg har valgt at skulle analysere et billede, men jeg ved ikke helt hvordan det hele skal foregå. Med det mener jeg selve analyse-rækkefølgen, når det kommer til at analysere et billede, hvad ville være bedst at starte med fra start til slut? ... -
Skriftlig fremstilling dansk
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en kort analyse af en kortfilm og er lidt i tvivl om, om det er en god idé at lave overskrifter på afsnittene, og hvis det er, om det så skal være med kursiv, større skrift eller hvad. Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak. -
Litterær artikel-VIGTIGT
ForumindlægHej Jeg skal skrive en literær artikel om novellen "Blomster" af Katrine Marie Guldager, men vil gerne have lidt hjælp. Hvad kan denne novelle perspektiveres med. P.s er der nogen der´har fortolket eller analyseret den før? -
Die Welle
ForumindlægHej! Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp til analysen af filmen "Die Welle", så hvis nogle af jer har set den og kunne have lyst til at hjælpe mig med dette, så må I meget gerne skrive! -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
Grammatik
ForumindlægHej derude. Jeg vil bare lige se om der er nogle der kender en god hjemmeside til "tysk grammatik"? - Er nemlig i den situation at jeg ikke har haft det i mange år, og har det nu som valgfag. Problemet er så, at jeg slet ikke kan huske hvordan man skal stille det op. Er der nogle ... -
Kildekritik mht. HR. Font rhente Fink momorandum
ForumindlægHej, jeg har analyseret kilden nedunder og er kommet frem til at det er en andenhåndskilde med nogle sekundær træk, har jeg mon ret eller skal jeg tage et kig igen? I må meget gerne udybbe samt finde eksempler der modsiger min præmis Kilde introduktion: Da Tyskland besatte Danmark om morgene... -
Kontakt til Helmut Witczak
ForumindlægHej. Kan du skrive en mail til mig, kunne godt tænke mig at tale med dig omkring tysk?Mvh. Simone -
Referat eller resume?
ForumindlægHej :D Jeg sidder med en dansk stil og skal analysere en kortfilm, som varer 8 minutter (jeg er på 2. år på hhx), og jeg sidder og tænker på om jeg skal skrive et referat eller et resume? Personligt ville jeg skrive et referat, men jeg ved ikke havd der er mest korret i en analyse/fortolkning. -
feedback på Opgaveformulering
Forumindlæghej ;D Jeg har lavet en opgave formulering til min 1.g opgave, men ved ikke helt om den er for lang eller for detaljeret! Så jeg ville blive rigtig glad hvis nogen ville give den en kommentar Mit område er Napoleonskrigene, og mit emne er Københavns bombardement Opgaveformulering: Jeg vil gerne r...
