Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12901 til 12920 af 20688
  • Fysikemner til SSO

    Forumindlæg
    HejEr der nogen der kender nogle spændende emner som man kan skrive SSO om i fysik?Og hvortil der også er nogle interessante forsøg.Det må gerne være nogle emner som der ikke er vildt mange der har skrevet om før.Mvh. Maria
  • Praktisk anvendelse af alfa, beta og gammastråling

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg har i fysik om radioaktivitet, og jeg skal undersøge hvad man praktisk anvender alfa, beta og gammastråling til. Håber i kan hjælpe mig, for jeg har søgt rigtig meget på nettet, og kan bare overhovedet ikke finde noget. - Emma
  • Rapport om væsker og grafer

    Forumindlæg
    Heej, - Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg er i gang med en fysik rapport omkring et forsøg af væsker, vi skulle veje nogle forskellige væsker og skrive det ind i et diagram. - Jeg er helt lost hvad hvordan jeg skal formulere mig og skrive det under de forskellige punkter
  • Haster - SRO om gasser og tryk

    Forumindlæg
    Kan i venligst hjælpe mig med indledningen til min SRO opgave i fysik/kemi. Jeg skal skrive om gasser og tryk og har svært ved at komme i gang med min indledning. Jeg skal forsøge at gøre det interessant og belyse hvorfor det er interessant :-) Det er en haster
  • Facitliste til Orbit 2

    Forumindlæg
    Hey dér...\n\nNu tænkte jeg lige om der tilfældigvis er nogle, der ved hvor jeg kan finde en elektronisk facitliste til fysik bogen Orbit 2. Jeg kender www.systime.dk, men man skal vist bruge et login. - Kan det være korrekt?
  • Ækvator

    Forumindlæg
    Spørgsmål i fysik, jeg simpelthen ikke kan finde ud af: To byer ligger på ækvator med en afstand på 350 km. a) beregn de to byeres forskel i længdegrad b) Ca. hvor lang tid går der mellem solens opgang i de to byer?
  • Rapport -> eksamen?

    Forumindlæg
    Når vi ksriver rapporter i fx fysik og kan komme op i det som mundt. eksamen i år, er det så meningen at man bl.a. skal tale om sin rapport? \nSagt på en anden måde: (Hvad) Skal man bruge sine rapporter til den mundt. eksamen?
  • strøm, elektroner

    Forumindlæg
    heeeej..\nHvordan finder man ud af :\nHvor mange elektroner der er strømmet igennem en bestemt pære i løbet af et MINUT??\n\nJeg har kigget i min fysik bog, men kan ike rigtig finde ud af det...
  • Lydbølger

    Forumindlæg
    Hej med jer kloge-åger :)\n\njeg ville lige høre om i kunne hjælp mig med noget fysik.\n\njeg har emnet: lydbølger.\n\nEr der nogen der ved noget om dem?\n\nPå forhånd tak.
  • hjæælp .

    Forumindlæg
    hej :) jeg skal skrive en fysik rapport om magnetisme. Er der noget jeg bør vide ? nogle gode hjemmesider i kan anbefale. jeg ved ikke så meget om emnet så alt hvad i ved er brugbart for mig :) på forhånd tak ..
  • Konstante energitilførsel

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med nogle fysik spørgsmål! - og jeg forstår ikke helt hvader menes, kan nogle måske forklare mig det. - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen når ca. 100 °C? - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen er over 100°C?
  • Ioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og laver fysik rapport og har dette spørgsmål som jeg ikke kan finde ud af. Håber i vil hjælpe 'Hvilke ioner vil grundstofferne Chlor, Natrium, Magnesium, Aluminium og Oxygen gerne danne? Man skal forklare det ud for Oktetreglen
  • Cyklen vælter ved hvad kraft?

    Forumindlæg
    Hej Studienet. Sidder med en opgave i fysik, hvor man skal finde den kraft man kan bremse med forhjulet, før den vælter forover. Er kraften før den vælter ikke proportionel med den kraft baghjulet afsætter i jorden ud fra vægten og tyngdepunktet ? (Statik) eller skal der bruges helt anden ...
  • Watt og Jules

    Forumindlæg
    Hej alle sammen har virkelig meget brug for hjælp, er ved at lave en fysik aflevering og der er lige en opgave jeg bare ikke kan finde ud af, håber i kan hjælpe opgaven lyder sålede: En tredje computer optager 235 W. Hvor lang tid er den om at bruge 50.000 J?
  • Afgangseksamen i 9. 2005 December

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera
  • Titrering

    Forumindlæg
    Hvis man skal titrere en syre, hvordan bærer man sig så ad? blander man bare syren og basen? Hvor og til hvad bruger man tirering, er det bare for at neutralisere eller hva? Er der en som kan forklare dette billede: http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/kemi_gif/titrering_pH_figur.gif På forhånd...
  • Fremstilling af syre

    Forumindlæg
    Jeg har tjekket i Forum og på google, men jeg har ikke kunnet finde nogen enkel/9.klasses forstående forklaring på, hvordan man egntlig fremstiller syre. Jeg har eksamen i fysik/kemipå tirsdag, så a håber der er nogen der kan hjælpe mig inden...
  • Elektrolyse af natriumhydroxid

    Forumindlæg
    Jeg har Fysik/kemi eksamen på tirsdag, så jeg håber i kan hjælpe mig inden da. Jeg ved at man kan lave en elektrolyse af saltsyre, men er kommet i tvivl om man også kan gøre det med natriumhydroxid. Help??
  • Base forsøg

    Forumindlæg
    Hej, På onsdag har jeg fysik/kemi eksamen, men kan kun finde på to forsøg til emnet Base; titrering af HCl og NaOH og en elektrolyse af NaOH. Er der nogen der kan komme med nogle forslag, og måske også en ´´brugsanvisning´´ til dem??
  • 12 tal

    Forumindlæg
    kan man godt få top karakteren 12 uden at ha lavet et eksperiment i AT? jeg tænker på at jeg ha fysik og historie. og i mit emne er det svært at lave et eksperiment.. ville det ku trække ned?