Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12921 til 12940 af 33650
-
Hvilke slags fortællere?
ForumindlægHeys allesammen..Så er jeg sørme kommet i tvivl igen:)Hvilke slags fortællere er der, og hvad står de for? Fx 3. person alvidende fortællere? Hvad vil det sige når en fortæller er indadvendt og udadvendt, og hedder det så en "3. person alvideinde indadvendt forfæller"? Så hvis i har nog... -
nogen der kan forklare mig "the iceberg principle"
Forumindlægtjahh spørgsmålet står ovenfor. Vil i ikke være søde og hjælpe mig mig, da jeg skal op imorgen.. please -
Hvad er en lignelse, m.m. (Religion)
ForumindlægHvad er en lignelse, og hvilke andre slags tekster kan man møde, til en religions eksamen. -
Gode emner til SSO i tysk.
ForumindlægHej.Jeg kunne godt bruge nogle gode ideer til emner til SSO i faget tysk. Eventuelt en tekster eller flere tekster, der kunne relateres til Freuds psykoanalyse. Derudover kunne det også være noget i retning af en spændende forfatter. Jeg ville dog meget gerne undgå tekster der omhandler 2. Verden... -
Hjælp til stil (ideer til emne og handling)
ForumindlægHej allesammen som i kan læse i overskrift skal jeg lave en Engelsk stil og det skal være en gyser, men så kommer det store problem jeg har virkelig ingen idé om hvad den skal handle om.. Så tænkte om i havde nogen gode ideer? -
Hjælp hvad er overfladeafstrømning?
ForumindlægNu har jeg søgt, søgt og søgt, men uden held. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad overfladeafstrømning er. Og hvad vil øge eller formindske disse overfladeafstrømninger. Håber nogle kan hjælpe. -
Udregne gennemsnit?
ForumindlægI forbindelse med den nye reform er det noget med, at karaktergennemsnittet udregnes anderledes i forhold til før. Det er noget med at A-niveau vægter 1,5 , B-niv 1,0 og C-niv 0,5.\nGælder det også for standpunktskarakterer (eller hvad det nu hedder), altså de karakterer, man får midt på året? -
Oversættelse
ForumindlægNogle der er friske på at se min spansk oversættelse igennem?\n\nDen danske tekst:\n"La composicíon" foregår i Chile en måned efter militærkuppet d. 11 september 973. Den chilenske militærjunta fortsætter med at udspionere folket for at finde sine fjender. Derfor er Kaptajn Romo kommet ... -
SSO opgaver
Forumindlægheyzaskal skrive SSO om Archimedes. Ved ikke præsicst hvad det skal være om, så ville hører om der er nogle som vil deles deres SSO med mig så jeg kan få nogle ideer?send den til:[email protected] -
Højniveaufag
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg går pt i 2.g og har lige haft studievejledning om valgfag i 3.g. I forbindelse med det, fik vi at vide, at det er muligt at få 4 højniveaufag, hvis det passer med skemaet (altså hvis fagene ikke ligger oven i hinanden).Jeg har på nuværende tidspunkt matematik på A-niveau (3-... -
Analyse af novellen tyvetøs
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med denne? jeg kan ikke rigtigt finde rund i denne novelle, og jeg skal op i den til eksamen, så det kunne være dejligt hvis der var nogle der kunne fortælle mig lidt om den og give mig nogle ideer om hvordan den kunne analyseres? -
The Red Line (analyse og fortolkning)
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at forstå The Red Line. Hvad er det forfatteren vil frem til? -
Samfundsvidenskablig teori til Che Guevara's dagbog + tilhørende film
ForumindlægHej Alle Ville høre om der var en der kunne hjælpe mig med metode og teori i forhold til min synopsis i AT. Jeg skal til eksamen i morgen og har et lille problem, da jeg ikke kan få det jeg har gjort i synopsen til at passe med en metode og jeg heller ikke kan finde en teori der passer på den!... -
Odyssé 5. sang
ForumindlægHej alle. Jeg forstår ikke hvorfor Hermes bliver omtalt som "Argosdræberen" i 5.sang. Jeg håber derfor, at der er en der gider forklare mig det.På forhånd tak. -
sonnenbrand
ForumindlægHej...alle.... -
2 hurtige spørgsmål
ForumindlægHvordan lang tid tager før Odysseus vender tilbage til Ittika?Er Odyssén fra geometrisk eller arkaisk tid? -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal snart til terminsprøve i skriftlig fremstilling. Hvordan plejer det at være? Man vælger et oplæg og er der så nogle spørgsmål til alle dem el. hvad? Er helt vildt forvirret. -
Valgfag b-niveau?
ForumindlægHej.Ville lige høre, om hvis nu jeg valgte psykologi som valgfag, på b-niveau, kunne jeg så i fremtiden søge ind på universitetet, og studerere psykologi?Eller sprogvidenskab..Mit spørgsmål er så mest, til om jeg kan studerere psykologi på uni, i fremtiden hvis jeg har det som valgfag, på bniveau... -
world trade center
Forumindlæghej har nogle spørgsmål om worl trade center 1 spg Hvordan reagerede/påvirket George bush med world trade center? 2 spg Hvad er der blevet gjort for fred indtil videre, og har det virket? 3spg Hvad ville George bush med krigen? (afghanistan) 4 spg hvordan reagerede medierne?? -
Hjælp til Ghost story
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne her Ghost story?
