Dansk
Terminsprøve
Hej, jeg skal snart til terminsprøve i skriftlig fremstilling.
Hvordan plejer det at være? Man vælger et oplæg og er der så nogle spørgsmål til alle dem el. hvad? Er helt vildt forvirret.
Svar #1
04. december 2015 af Etudiante (Slettet)
Hej sarah.
jeg går også i 9 klasse haft terminsprøver for ca. 4 uger siden. jeg ved ikke om du har prøvet tidligere opgaver. Men kan fortælle dig om dem
i dansk skriftligt fremstiling skal du læse fem eller seks tekster og til være historie er der spørgsmål og d får kun 30 min. til at løse opg. så jeg vil råde dig til at læse spørgsmålne først og derefter skimme teksten for at finde svaret.
Du skal også skrive stil i 3 timer, der får du en masse forskellige emner hvor der er nogle krav til hvad den skal indeholde.
og så er der diktat og grammatik og nogle af opgaverne må du gerne bruger ordbog. Det er kun diktaten du ikke må.
Håber du får noget godt : )
Svar #2
05. december 2015 af Sarah10101 (Slettet)
Nåår, ja det hjalp faktisk ret meget.
Så du mener, at man først skal læse et par historier igennem og derefter svare på spørgsmål osv. Og til sidst skal man vælge et emne fra dem der er blevet valgt og skrive en stil samt følge de krav den skal indholde? Er det rigtigt forstået?
- hvis det er rigtigt forstået hvilke emner kunne der så fx. være og er kravene overhovedet svære eller hvordan er de der krav egentlig? :))
Skriv et svar til: Terminsprøve
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.