Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12941 til 12960 af 20688
-
Vdr. karakter og opgradering
ForumindlægHej. Jeg tænkte på, om den karakter man får i 1.g for fx. fysik, hvis man har det på c-niveau og vælger at opgradere det til b-niveau i 2. eller 3.g, om karakteren bortfalder, eller om den stadig vil tælle i gennemsnittet? Håber I kan hjælpe. Tak på forhånd. -
stråling
ForumindlægHar problemer med en fysik opgave så håber nogen kan hjælpe.ok opgaven lyder: en glasklods med en brydningnsindex på 1,50 er omgivet af luft. glasklodsen bliver bestrålet med monokromatisk lys.-hvor stor en del af lyset passerer glasklodsen? -
Afstand..
ForumindlægGrundet sygdom er jeg ret forvirret om min lektie til imorgen i fysik, eftersom det er noget, der ikke er i vores nuværende bog. Derfor kunne jeg godt tænke mig en forklaring og hjælp til at løse disse to opgaver? -
metode?
ForumindlægHej, Jeg er idiot, hvad og hvor meget skal man sige om metoder? Jeg har værket 'A Space Odyssey' og skal snakke om noget fysik bagefter. Hvorfor er metoder så vigtigt og hvor stor vægt bliver der lagt på, at man snakker om det? -
Hvornår kursiv og ikke kursiv
ForumindlægI en fysik rapport, hvornår skal tal, enheder og formler stå i kursiv og IKKE i kursiv? Eller er det helt ligemeget om det står i det eller ej. Og er det også ligemeget om formlen, talene man skriver står i midten eller ude til højre side.? Tak! -
hjælp til udregning af opvarmning af en bremseskive.
Forumindlægkæmper med en rapport til min fysik b prøve. og er gået lidt i stå, er nok os kommet lidt ud over pensun. men har vedhæftet en fil. hvis der måske sidder en der lige kan se hvordan jeg kommer i mål. har skrevet i filen. det som jeg er kommet frem til indtil nu. og hvor jeg gerne vil hen. -
Forsøg ?
ForumindlægSidder og skal forberede mig til mundtlig fysik. Er jo altid godt at kunne nogen forsøg som censor ikk har set før. Nogen der har gode idéer til hvilken forsøg man kan lave til:- Svininger- Bølger- Lyd- Lys- Atomer og stråling- Fedt- Proteiner- Kulhydrater -
Rettelse af Neptun rapport under 2 sider..
ForumindlægHej er der nogen der kan rette en fysik rapport om planeten Neptun den er på under 2 sider og virkelig overskuelig. Skriv endelig, hvis der nogen som kan rette den, så sender jeg den som mail. Det vil virkelig være en stor hjælp. På forhånd mange tak -
hvordan foregår det?
ForumindlægSkal til fysik årsprøve imorn. Jeg ved bare har 20 min forberedelse og 16 min til fremlægge. Hvordan begynder manfeks. disposition? hvordan for man gode karakter, fordi har en mærkelige censor?ps: hun hader mig :( -
Fysikeksamen, A-niveau
ForumindlægHvorledes fungerer fysik-eksamen på A-niveau på STX? Jeg ved, at man trækker et emne samt en rapport, men hvor længe vare eksamen, og hvor lang tid har man til de forskellige ting? Synes ikke at kunne finde svar på dette på uvm.dk -
Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb
ForumindlægJeg har et spørgsmål der lyder således: forklar formlen U_pol=U_0-R_i*I), og forklare fysikken bag. Dvs.: Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb. håber nogle kan hjælpe, da jeg simpelthen ikke selv kan finde et sar -
Færrest skriftlige afleveringer? Elevtid?
ForumindlægNogen der ved hvor meget disse forskellige fag har af elevtid? Altså hvilke har færrest skriftlige afleveringer? Biologi B Idræt B Fysik B Mediefag B Naturgeografi B Religion B Tænker umiddelbart Idræt B? -
Hvordan i dansk?
ForumindlægNu sidder jeg og skriver AT i fysik + dansk. I dansk har jeg nævnt nogle film og en novelle, som jeg vil arbejde videre med. Men skal jeg i synopsisen analysere novellen, eller hvordan skal jeg gribe det an? -
HJÆLP HASTER
ForumindlægJeg er i gang med en fysik rapport og skal regne ud hvor mange mangle liter luft en mol fylder. Der står jeg kan bruge molarrumfanget som også bruges i kemi. Jeg skal finde det for 5kml og 15 ml. Men hvordan gør jeg det? Har ingen anelse -
Synopsis !?
ForumindlægHello! Har lavet min synopsis færdig og emnet er global opvarning, fag fysik og samfundsfag. Nogen som vil læse den igennem for mig? vurdere karakteren? det er nemlig første gang jeg har lavet en og er lidt på røven føler jeg :s På forhånd tak! -
ATT: Fysikopgaveredaktører!!!
ForumindlægHEy alle..!JEg kan ikke åbne den næste fysik opgave. Det er en SSO, som personen åbnebart har fået 13 i og sys det ville være synd a slette den, bare fordi jeg ikk ka åbne den.Håber nogen vil kigge på den.. -
Emissions- og absorptionsspektrum
ForumindlægHey derudeSkal til eksamen i fysik d. 15 og som jeg sidder og læser om emission og absorption slår det mig pludseligt:Hvorfor er det at der er flere spektrallinier i emissionsspektret i forhold til absorptionsspektret?/Cacci -
Metode - igen
ForumindlægHvad hedder den metoder, når man bygge på andres eksperimenter? Jeg har ikke lavet et eksperiment og bygger kun min teori på hvad andre har lavt af ekperimenter, derfor ved jeg ikke hvilken metode jeg har brugt i fysik. På forhånd tak :) -
Består / anvendes til.
ForumindlægHeej Har en rapport i fysik :D 1. Hvordan skal et amperemeter forbindes i et elektrisk kredsløb? 2. Hvordan skal et volmeter forbindes i et elektrisk kredsløb? 3. HVad består viseren af i et oscilloskop? 4. Hvad kan vekselstrøm anvendes til? ( Forklar tak (: + ikke nogle links :D ) -
Eksamen - Hvad er bedst????
ForumindlægNu skal jeg snart til eksamen i fysik. Er det her bedst at bruge de 20 minutter på at gå i detaljer og derved vise, at man har fuld forståelse af emnet, eller skal man brede sig og sige mere om alt, hvad der er relevant for emnet???
