Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12961 til 12980 af 22746
  • HJÆLP, engelsk sangtekst analyse

    Forumindlæg
    Vi skal lave engelsk rapport, og er den ikke afleveret i morgen, så kommer jeg ikke til eksamen :( HAr valgt at skrive om Britney SPears, da der er meget materiale, men når man skriver om en sanger, så skal man analyse en af sangene. Men kan sku ikke finde ud af det???? Hjæææælppp???
  • Hydrolyse af disakkarider

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg er ved at skrive en rapport færdig om hydrolyse af disakkarider. Men jeg kan ikke finde ud af, hvad en ufuldstændig hydrolyse af henholdsvis saccharose og stivelse giver? Håber der er nogen, der kan forklare mig det! På forhånd tak for hjælpen. Hilsen Louise
  • Bevis for sammenhængen mellem Fx og Fy (Potenssammenhænge)

    Forumindlæg
    POTENSAMMENHÆNGE. Hej. Jeg sidder her med en rapport om potenssammenhænge og skal give et bevis for en sammenhæng mellem Fx og Fy. Nogle idéer hvordan man gør det? Her er opgaveformuleringen: Lav et bevis for sammenhængen mellem Fy og Fx Lav bevis for formlen Fy = Fxa På forhånd...
  • partielt molært volumen.

    Forumindlæg
    har lavet følgende forsøg, skal laves rapport over det. der står på side 5 nederst 5 spørgsmål. nogen der kan hjælpe med spørgsmål 1, 4 og 5? http://kemif1.kiku.dk/homepagef1x08/ovelsef1-2/partmol.pdf
  • Kemisk reaktion og osmose

    Forumindlæg
    Sidder lige med det sidste af min rapport om osmose. Er helt lost med 2 ting En sukkerknald der opløses i vand Sker der en kemisk reaktion? Hvad sker hvis man nedkøler vandet med sukkerknalden i glassene til ca. 0 grader C?
  • Basisk opløsning???

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at lave lidt side noter til mine rapporter, til eksamen og er gået lidt "død" på denne: Basisk opløsning er konc. af h3o+ er mindre end konc. oh- Er der en, der kan forklare det så jeg forhåbenlig kan forstå det *S*
  • Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?

    Forumindlæg
    Hej allesamen! jeg har fået dette spørgsmål "Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?" i en matematik rapport, og jeg aner ikke hva der skal svares til det? Det ville være rigtig lækkert med en stor hjælp?? Mvh Natja :-)
  • Kvantativ analyse af Natron (Volumen!)

    Forumindlæg
    Hej ! jeg er ved at lave en kemi rapport der hedder " Kvantativ analyse af Natron" Jeg har lavet et reaktions skema udfra to reaktioner, hvor molmasse, stofmængden og massen er fundet . Jeg skal nu finde volumen? Hvordan kan jeg finde denne, når jeg ikke har koncentrationen op...
  • Differentialkoefficient + Væksthastighed

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder lige og skriver en rapport. Jeg har så fået til opgave om at gøre rede for Differentialkoefficient + Væksthastighed. Jeg vil bare gerne vide hvad der menes med "Gør rede for" - altså hvad det indebærer. Mvh. :'')
  • Ethanolindholdet i vin

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har lavet et kemiforsøg, hvis formål var at bestemme ethanolindholdet i vin, men jeg må indrømme, at jeg er en anelse i tvivl om teoriafsnittet. Er der nogen, som har skrevet denne rapport eller kender teorien bag?
  • Neodym magnet

    Forumindlæg
    Hej ... Måske kan jeg være heldig der er en som kan hjælpe mig.. Jeg kunne godt tænke mig at få svar på hvordan man fremstiller en såkaldt neodym magnet. Hvilken teknik og maskiner bruger man? Skal bruge det til en teknologi rapport i teknologi A
  • Samfundsperspektivering

    Forumindlæg
    Heej :) Jeg sidder med en teknologi rapport og kan bare slet ik finde ud af hvad man skriver i en samfundsperspektivering. Så det vil jeg meget gerne have hjælp til :) bare sådan en kort opridsning om hvordan og hvorledes man formulere en samfundsperspektivering? På forhånd tak for hjælpen / CT
  • Blodtypebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og skal skrive en rapport om blodtypebestemmelse, og er nu nået dertil hvor jeg skal finde fejlkilder der kunne opstå i forsøget? Jeg er lidt i tvivl hvad jeg skal svare her? Vi udførte forsøget ved hjælp af eldonkort. Mvh Katie
  • natriumhydrogencarbonat

    Forumindlæg
    Hej alle. Vi har lige lavet et forsøg med natriumhydrogencarbonat og skal til at skrive rapport. men jeg ved ikke helt hvad jeg kan skrive ved hypotese? det er jo som formål? og hvad med teori. håber nogen kan sætte mig lidt i gang:) louise
  • Bæredygtighed i DK

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er i gang med at skrive en rapport om bæredygtigt byggeri. Nogen der kan hjælpe med at finde oplysninger om, hvorvidt regeringen hjælper til bæredygitighed. Om de giver støtte/tilskud? Jeg takker på forhånd !
  • Fotosyntese

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lavet et forsøg, lavet rapport fået den tilbage osv. Men har ikke rigtig forstået det. Hvorfor optager planter CO2 i lys? og hvorn kan planterne udskille CO2 i mørke? Og hvorfor er lys nødvendigt for fotosyntesen?
  • Potentiometrisk titrering af phosphorsyre i cola

    Forumindlæg
    Hey alle Skal lave en rapport om Potentiometrisk titrering af phosphorsyre i cola, men har rigtig svært ved den. Nogle der evt. har lavet den og vil være så venlig at sende den, så jeg nogen lunde kan se hvordan den skal laves.. mvh. den hjælpeløse
  • HASTER!!

    Forumindlæg
    Jeg har en rapport for til i morgen & jeg skal skrive en side om bornholms geografiske opståen & jeg kan ikke finde nogen hjemmesider hvor det står.. Er der ikk nogen der har nogle hjemmesider hvor der står noget om det ?
  • Blodglukosekoncentration??

    Forumindlæg
    Er i gang med en rapport vedr. blodsukker. Har dertil et par spørgsmål jeg ikke rigtig kan finde svar på, nogen der kan hjælpe?? 1) Hvorfor stiger blodglukosekoncentrationen efter indtagelsen af glukose? 2) Hvorfor falder blodglukosekoncentrationen igen?
  • Gærceller

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan fortælle noget om gærceller eller har nogle rapport om gærceller Jeg har lavet et forsøg om hvad der sker med gær og sukker i vand med forskellige temparturer.