Søgning på: historie noter hf. Resultater: 13001 til 13020 af 33009
-
Krav til 2g-opgaven.
ForumindlægHej, jeg skal til at afl. 2g opgave i dansk, og har desværre smidt sedlen ud hvor kravene til opgaven står. Nogen der kan give et link, eller skrive det her på? Vil sætter meget pris på det :) -
Muldskud - Henrik Pontoppidan
ForumindlægEr der nogen der har skrevet eller ved om der er nogen der har skrevet en analyse og fortolkning af teksten "muldskud"? -
Angiv definitionsmængde
ForumindlægJeg skal finde definitionsmængden af de her opgaver. Har lidt svært ved det, så håber nogle kan komme med nogle inputs: A) f(x) = 1/(-7+3*x); B) g(x) = 1/(x^2-4*x); C) h(x) = sqrt(-2*x+4); D) i(x) = sqrt(-x); E) i(x) = sqrt(-x); F) j(x) = 1/sqrt(2*x-3); -
HJÆLP! MatA Rapport
ForumindlægJeg har hårdt brug for hjælp til denne mat rapport. Spørgsmål: "Gør rede for opstillingen af en matematisk model, hvori begrebet optimering kan komme i anvendelse." Håber i kan hjælpe ! -
Referat
ForumindlægHvordan er det nu man skriver et referat kan nemlig ikke huske det og jeg håbede på at i kunne hjælpe mig :) skal nemlig skrive et referat af en samtale mellem bruno og Shmuel i drengen i den stribede pyjamas -
Integralregning / stamfunktion
ForumindlægJeg ved ikke lige hvordan jeg skal skrive ,hvad det vil sige af F(x) er stamfunktion til f(x) .. Og hvad vil det sige at lave integtrationsprøve? -
Matematik C ligning
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med denne ligning ? 0.1*x^4,6=40 -
Folkemord - Etipoien
ForumindlægEr der nogen herinde som kan forklare nærmere om konflikten i Etiopien - er der eller har der været folkemord i Etiopien? Jeg har desværre ikke nok kendskab til dette område, så hjælp vil være højt taknemmeligt. Henvisninger til internetsider både på dansk og engelsk ville også være helt fint. ... -
tv debat
ForumindlægVille i give mig ret i dette? og hvad er jeres holdning? For omkring et halvt år siden, afmeldte jeg mit kabel tv abonnement. Den store pakke. Selector med Mtv Base og russiske dokumentar programmer om livet i Sibirien. Alt dette skulle jeg nu leve uden. De første 2 uger skete det at jeg fandt m... -
ved ikke hvad jeg skal gøre efter dette
ForumindlægVi skal i denne opgave reducere: (x-y)^2+y(2x-y) Vi skal først regne dem ud af parenteserne. Vi kan fjerne parenteserne ved at sige, at vi putter x2 og y2 , der stor 2x som bliver til 2xy og y2 x^2-y^2+y+ 2xy+ y^2 herfra ser vi om der er noget som kan gå op med hinanden. x^2-y+ 2xy-... -
ligning
Forumindlægjeg har fået en ligning som lyder følgende, x^3 -2x^2 = 0 skal jeg benytte nulreglen,? -
Analyse af Eksil af Jakob Ejersbo
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP, og skal analysere romanen Eksil af Jakob Ejersbo. Jeg ville derfor høre, om der var nogle der lå inde med en analyse, som jeg må bruge til inspiration og til at komme i gang. Det ville vær en stor hjælp Hilsen Caroline Holm -
Fejlsætninger:
ForumindlægJeg har fået et opgave sæt i engelsk.. Ret fejlene i følgende sætninger: 1) The fries were soft, and the salad was neither that good. 2) You just throw the wrapping away when you have finish eating you're burger. 3) He talked friendly to her. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. H... -
noder hjælp
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig hvad denne styk betyder. La la la la, ri ra ra ra la la la ( tekst) C D C C~a# D D D# D C C C er det højre hånd,hvad er a#? Cm A# Cm <-- er det venstre hånd, hvad er Cm og A#---> ¤ der er også nogle gange hvor der store og små bogstaver er blandet,... -
vedr. udgave af bøger
Forumindlægvedr bøger til videregående uddannelser. er det meget vigtigt at have lige præcis samme udgave af bøgerne, som den studiet har skrevet i boglisten . -
Nogle der kan hjælpe..?
ForumindlægDiagrammet viser sammenhængen mellem seertal og usikkerheden for fire stikprøver. Stikprøvens størrelse er på 200 personer i Tv2 Nords område. Aflæs usikkerhedsprocenten for tv2/Nord for denne stikprøve. (Har aflæst det, det er 7 %) Usikkerhedsprocenten angiver, hvor meget det virkelige seertal... -
globalisering
ForumindlægHej.. Er der nogen som ved om organisationen Attac går ind for globalisering? Hvis ikke, hvilke organisationer gør så? -
Ligand
ForumindlægHvad er en ligand? Og hvordan fungerer den i forbindelse med en katalysator? -
Phi
ForumindlægHvorfor anses phi som et guddommeligt tal? -
Spektrum for ukendt grundstof
ForumindlægJeg håber, at der er nogen, som kan hjælpe med dette spørgsmål. Hvorfor gentager spektret sig, når vi kommer ud til større vinkler?
