Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 13021 til 13040 af 176853
-
Biologi på A niveau!!!
ForumindlægHej allesammen! Hvordan er biologi på A niveau i STX? hvilke emner har man om i A niveau? hvad lærer man om generelt? er det svært på A niveau. Mvh Victoria -
Find a og b
ForumindlægHjælp! Hvordan finder jeg a og b i denne sammenhæng? Jeg har jo kun en x og y, skal jo bruge for at finde a og b eller? -
find a og b
Forumindlæghej :D jeg forstår ikke opgave a, hvordan finder jeg a og b?? håber nogen kan hjælpe, har vedhæftet billede :) -
hvad betyder a , b og x?
ForumindlægHej, hvad betyder a og b og x i protens funktioner, liniære og ekspontiel funktioner? ((altså fx at b er begyndelsesværdien i liniær ))) håber du kan hjælpe -
Hjælp til bestemme at a og b
ForumindlægHej, kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal bestemme konstanterne a og b i opgave 10 a. En der vil hjælpe? (har vedhæftet opgavesættet) har nemlig ikke billaget til resten af tabellen, er det muligt at lave det uden? Tak på forhånd:) -
A-niveau = 325 klokketimer
ForumindlægJeg har kigget lidt på Bekendtgørelsen for at finde ud af, hvor mange (klokke)timer et A-niveau skal tage.Jeg har ikke rigtigt fundet noget konkret svar, men der står: "Stk. 2. Der afsættes 75 timer til øvrige fag på C-niveau, 125 timer til løft fra C- til B-niveau og 125 timer til løft fra ... -
Geografi Eksamen.
Forumindlæghej Jeg skal op i geografi starten af næste uge men har slet ikke forberedt mig på nogen måder. jeg har haft travlt med matemtik eksamer, og andre ting og sager. men anyways kan i komme med gode ideer end bare læse bogen. for vil/kan ikke læse hele bogen på 2 dage. tak :) -
Drama eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til drama eksamen (1. g) og jeg kunne godt tænke mig nogen gode råd. Jeg skal først spille et stykke og så skal jeg snakke med lærer og censor.. Jeg skal snakke om naturalisme. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der kunne være godt at snakke om indenfor n... -
Eksamen i sprogbrug!
ForumindlægHej Jeg skal til danskeksamen på mandag som sidste eksamen. Jeg er ret meget i tvivl om hvordan man skal gribe det hele an, hvis man kommer op i sprogbrug (sproghandlinger, undertekster osv.) Er der nogen der kan fortælle mig noget om det? hvilken form for tekst trækker man f.eks. og hvad skal ... -
Eksamen: Tysklandsproblemet
ForumindlægHej! Har trukket tekster omkring Tysklandsproblemet til 24 timers eksamen i historie. Er i tvivl om hvorvidt min problemformulering er tilstrækkelig eller simpelthen ikke god nok! Jeg vil, ved hjælp af det udleverede materiale vurdere stormagternes adfærd, og ved hjælp af supplerende materiale ... -
Tysk eksamen
ForumindlægNogen som har nogle guldkorn til Freundschaftsringe af Tilde Michels? Emnet er Jugend im Dritten Reich? :D Det er en 24 timers eksamen! Jeg har rimelig godt styr på teksten, undtagen temaet og budskabet! Ville det være relevant at snakke om forholdet mellem hovedpersonerne, og en karakterstik a... -
Biologi eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til biologi eksamen B Jeg har som overemne trukket diabetes, kost og motion. Jeg vil gerne inddrage proteinsyntese men jeg ved ikk helt i hvilke sammenhæng?, noget med insulin ihvertfald . Vil det derudover være oplagt at inddrage glykolyse og citronsyrecyklus?? Tak på forhånd -
DIO EKSAM
ForumindlægHej.. Nu skal jeg jo til DIO eksam her den 24 April og vil høre om nogen har været oppe og ved hvordan det forgår, altså man skal snakke om sin opgave i 10 min.. og så spg. Derefter har jeg hørt at man skal fortælle om sin udvikling.. kan det passe?? eller noget der ved noget!?? -
Mundtlig eksamen hjælp
ForumindlægHej. Jeg er så uheldig at jeg har trukket "Kierkegaard og de afgørende valg i livet" til den mundtlige kristendoms eksamen. Som et underemne Tænkte jeg på Abort, men da jeg har så svært ved kierkegaard og eksistentialismen ved jeg ikke hvad skal gøre til min fremlæggelse Nogle som ka... -
Hjælp NG eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der har været oppe til naturgeografi eksamen c? Hvordan kan bedst udnytte de ca. 24 minutters forberedelse? Og hvad er en god fremlæggelse da man kun har så lidt tid? Er der nogle herinde der har noter eller links til noget med: Pladetektonik, vandets kredsløb, la... -
oplæsning til eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har trukket tv-reklamer til min dansk eksamen, og jeg har valgt heineken reklamen (den med nogle mænd i et klædeskab fuldt af øl). Men jeg mangler en tekst jeg kan læse op fra (den skal være ca. 10-15) linjer. Håber i kan hjælpe mig. -
HJÆLP til fransk eksamen
ForumindlægHjælp til fransk eksamen (24-timers) den 22. juni. Jeg vil høre om der var et fransk geni blandt jer på studieportalen, som måske vil være så godhjertet at hjælpe mig i nød den 22. juni. Jeg trækker spørgsmålet den 22. juni. (en tekst) og skal så forberede en fremlæggelse omkring den tekst. Det ... -
Tysk eksamen
ForumindlægHey Jeg skal til eksamen i morgen tidlig. og er lidt i tvivl om min tekst "Spuck vor ihr aus". jeg kan ikke rigtig finde ud af hvem det som arbejder for stasi, er det xlaus eller peggys far. og så kan jeg ikke finde ud af hvorfor klaus Tanjas far, har forrådt landet. håber i vil hjælpe... -
AT eksamen- hjælp!
ForumindlægEr der en sød sjæl derude, som gider at kigge min synopsis til AT eksamen igennem, da jeg meget gerne ønsker et 7-tal som min afsluttende karakter? Mit overemne lyder således "de sortes kamp til frihed i USA i 1960'erne". Tak på forhånd! Hilsen Sabrina :-) -
Fysik eksamen:
ForumindlægEr der nogle af jer, som har gode råd til fysik eksamen? Evt. hvad der er vigtigt at huske osv? Noget af det vigtigste, er det ikke at bare lede efter et ord i opgaven eks. elektrisk energi eller andet, også slå op i formel samlingen.. Bør man så derefter undersøge hvad det er man skal finde, og ...
