Søgning på: dansk reportage. Resultater: 13041 til 13060 af 41162
-
samfundsøkonomisk interesse
ForumindlægHey i kloge hoveder! Sidder og kæmper med flg. spørgsmål: VEd andvendelse af begreberne producentoverskud og forbrugeroverskud skal det forklares hvilken samfundsøkonomisk interesse, der kan være i at en virksomhed udvider afsætningen til DK. Er der nogen som kan lede mig på vej? -
Sammenhæng mellem moralrelativisme og postmodernisme
ForumindlægHvis der er en, der vil se følgende igennem, så ville jeg være meget taknemmelig: 1) Hvilken sammenhæng er det mellem moralrelativisme og postmodernisme? (Mit svar:) Jeg vil mere at den første er en konsekvens af den anden. Moralrelativisme opsummerer godt de strømninger, der var i 90'erne ... -
spansk haster :/
ForumindlægHeej alle sammen :D Er der nogle der gider at rette min spansk stil.. Det haster skal nemlig aflevere den her snart :/ Håber at der er nogle der gider…:) Tak på forhånd :) Jeg kan sende stilen til jer -
Fysik
ForumindlægHey alle sammen ... Jeg har et spørgsmål.. har byens placering(nord,syd,øst,vest en betydning for solopgangen -
SSO - Fibonaccital
ForumindlægJeg sidder og skriver SSO om Fibonaccital, men er kommet i tvivl om, hvorvidt der er nogle regler for, om man skal skrive henholdsvis "f_n" eller "F_n". Er det ligegyldigt om det er med stort eller lille f? -
Eksamensråd!
ForumindlægKære studieportal, tænkte vi måske kunne starte en lille tråd til ære for alle vores eksamenstips og råd? Skriftligt såvel som mundtligt! -
TI83, HELP!
ForumindlægHar du en mail jeg kan skrive til? -
Grammatik - en eller et?
ForumindlægHej Er der nogen regler der bestemmer om noget hedder "en" eller "et"? Hvorfor hedder det f.eks et hus, og ikke en hus? Hvilke grammatisk regler kan man referere til, som gælder for alle ord i forhold til dette? -
kemiske formler
ForumindlægHej.. Nogen der ved hvad den kemiske formel er for: RNA = Protein = Dna = Aminostyre = Eller evt. en side? Tak.. -
Cand. mag. Internationale studier AU
ForumindlægHi, Jeg står som så mange andre og skal til at søge en videregående uddannelse. Jeg har et meget godt øje til studiet: Internationale studier på AU. Men dette er en tværfaglig kandidat uddannelse, hvor optagelse er relevant bachelor. På AU's hjemmesider giver de eksempler som jura, statsk... -
Tysk Stiil, ? '' Liebe ''
ForumindlægHeeij :D.. Jeg skal lave en tysk stil, hvor overskriften skal være Liebe.. Jeg hader tysk, og er pisse dårlig til det.. :/!! Jeg ved ikke rigtig hvordan jeq skal komme igang!! NOGEN DER KAN HJÆPLE, PLEEEEASSS!!!!!!! På forhånd tak..:D!! -
Verbets grammatiske funktion?
ForumindlægHar brugt for lidt hjælp, til noget grammatik .. :) Opgave lyder; "I nedetsående tekst er verbet (udsagsnordet) to be brugt i forskellige udtryk. Forklar, hvilke grammatisk funktion det har i de uderstregede eksempler." The Queem's top protection was suspended from dut... -
Bistandspolitik og partiernes grundholdninger
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor jeg udfra nogle debatindlæg om Vk-regeringens nedskæringer i ulandsbistanden hvor en række partier udtaler sig om deres holdning til nedskæringerne og udfra dem skal jeg så komme frem til hvad deres grundholdninger er. Mit problem er at jeg meget gerne vil komme med l... -
Et lille spørgsmål
ForumindlægHej SP Jeg skal til engelsk eksamen imorgen, tænkte på når jeg skal forklare hvilken tid der er tale om er det så "okay" at jeg skriver udvidet tid ( hvis der er tale om en ing-form) eller skal man skrive gerundium? -
hjælp. opgaven skal afleveres imorgen kl. 16
Forumindlægønsker hjælp til oversættelse.... A: The coop, which has pledged not to promote junk food products itself during children’s schedules, wants tougher rules. Forbrugsforeningen, som har lovede ikke at reklamere junk food produkter selv under børnenes program, ville sejre regler. B: The rese... -
Skibsdrengens fortælling
ForumindlægHey allesammen!! Er der én af Jer, som har lavet en analyse og tolkning af Skibsdrengens fortælling fra samlingen Vintereventyr af karen blixen? Har I evt. nogle gode links om fortællingen? PÅ forhånd tak Knus Artemis... -
Kvælstof
ForumindlægHvad kan man gøre for at formindske kvælstofmængden? -
Hjælp til samfundsfag
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til en opgave og jeg håber der er nogen der kan hjælpe. Spørgsmålet lyder sådan her: Hvorfor trykker nationalbanken ikke bare flere penge, når staten har underskud på handelsbalancen? Håber der er nogen kloge hoveder der ude. Tak på forånd. ... -
Spansk oversættelse tips?
ForumindlægHej alle, jeg skal til skriftlig eksamen i spansk i morgen, og den første del med oversættelsen giver mig altid mange problemer. Ville høre om der er nogle af jer som evt. har nogle tips, til hvordan man gennemskuer hvilken tid jeg skal oversætte til? eller bare tips generelt til hele den ... -
Essay
ForumindlægSkal skrive et essay og blev usikker på hvad kravene til et essay er. Mener det er noget med et tilbageblik, over kort tid og en masse beskrivelser. Ved ikke om jeg er helt galt på den, men hvad er der ellers af krav? Tak på forhånd:)
