Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13081 til 13100 af 38620
-
Wie
ForumindlægHvordan kan man på en bedst muligt præsentere sit emne på tysk?har I nogle andre ting man kan fyre af til en tysk eksamen? -
Eksamens karakter
ForumindlægEr det bedre at få 12 til mundtlig tysk B-niv eksamen end til mundtlig fysik C-niv eksamen? Eller betyder det lige meget for gennemsnittet ? -
Excel
ForumindlægJeg skal markere cellerne i Excel og derefter vælge "Rediger", derefter fyld. Jeg kan altså ikke finde dem, måske fordi min excel er på tysk... ? -
fremlæggelse
Forumindlæghej alle sammen jeg skal fremlægge i tysk om fodbold, men ved ikke hvad jeg skal skrive.. så vil spørge om nogle har en opgave om fodbold (som inspiration) eller nogle ideer til hvad jeg kan skrive om?? på forhånd tusind tak -
Hjælp til emne i AT
ForumindlægPlease kom med en masse ideer! Emnet i år er kommunikation - muligheder og begrænsninger. Jeg har indtil nu valgt fagene tysk A og samf B. Kan dog stadig ændres. Ville være lykkelig hvis der var nogen der kom med et par ideer :-) -
Rhin-områdets besættelse 1936
ForumindlægI min bog, Verdenshistorien 3, står der at Tyskland besatte rhin-området og påskudet var den nyligt afsluttede fransk-sovjetiske pagt. Som afledningsmanøvre sagde Hitler, at det var en ikke-angrebspagt og han antydede muligheden af Tysklands indtræden i Folkeforbundet. Mit spgm: hvad er rhin-land... -
Lille Fedtøre - Hjælp!
ForumindlægHej!Jeg skal analysere novellen 'Lille Fedtøre' af Naja Marie Aidt i forbindelse med min SSO. Derfor vil jeg høre om der er nogen der har nogle inputs til en analyse og fortolkning, da jeg synes den er enormt svær at finde ud af!Som jeg ser det, optager Lille Fedtøre alt mandens energi og... -
DIO eksamen
ForumindlægHej! Jeg er ved at forberede mig til DIO eksamen, men har ingen idé om hvordan denne eksamen kommer til at foregå. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette vil jeg sætte virkelig stor pris på det. Jeg har tænkt mig at tage udgangspunkt i min komparativ analyse, som hedder: ''foret... -
Musikeksamen Bob Marley!
ForumindlægHej Jeg skal op og trække et nummer af Bob Marley, og har derefter 24 timer til at analyserer det. Jeg skal lave en formanalyse og kan derudover selv vælge mellem andre analysepunktere. Jeg tænker selv at finde hooks gimmicks og breaks... At komme indover groove, er vel også en god ide? ... -
Tvivl om problemformulering
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om min problemformulering, og vil gerne have at det jeg laver er rigtigt. (Jeg skriver i afsætning) nå, men den nederste del lyder følgende: "På baggrund af dine analyser skal du vurdere "Virksomheds" position på det danske marked og komme med forslag til, ... -
Mundtlig dansk eksame - det står i avisen
ForumindlægHej venner, Jeg har lige trykket her i mandags til dansk mundtlig eksamen. Jeg trak det står i avisen, jeg har næsten aldrig hørt om det før. Vi har kun gennemgået det i sårn 5-10 minutter engang for noget tid siden. Nogle der ved hvad jeg specifik skal gøre. Skal jeg finde en atikel fra e... -
Et vakkert barn
ForumindlægHej, Har nogen læst (og måske endda analyseret) Pia Juuls "Et vakkert barn"? Jeg har brug for lidt hjælp til at komme i gang med en analyse og fortolkning af den :) Håber nogen kan hjælpe... -
Avisartikel
ForumindlægHej jeg har trukket avisartikel til dansk afgangsprøve, og er i gang med at at analysere en, men jeg kunne godt bruge lidt inspiration, hvis der er nogen der har et eksempel på en de har analyseret engang. Det er ikke fordi jeg vil kopiere den, da jeg som sagt er igang. :) -
Folkemordet i Rwanda
Forumindlægjeg skal analysere baggrunden for folkemordet og vurderer hvorfor denne konflikt blev så ekstrem i dets udførelse. er gået helt i stå, ved ret meget om emnet. men tror ikke jeg forstår helt hvad det indebære at lave analysen? -
Det relative pronomen oversættelse
ForumindlægTror jeg har fanget det lidt forkert. skal have oversat nedestående sætninger. Har forstået at det aldrig kan undlades på tysk og at det kan bøjes i nominativ, akkusativ, genitiv og dativ. 1. Snehvide omhandler en smuk pige, som er elsket af alle 2. Kun dronningen, som er snehvides stedmoder,... -
SSO. Hvad hvis man har flere tolkninger af et tekststykke?
ForumindlægHey alle :) Ja, en mere, der er ved at gå ned over SSO - også i julen! Mit problem er, at jeg har flere tolkninger af et digt af Heine...? Hvad gør man - skal jeg bare vælge en og håbe at jeg vælger rigtigt, eller angive begge muligheder med grundig argumentering? Go'SSO-skrivning til all... -
HJÆÆLP: Nogen der har noget med Herman Bang "Pernille" ??
ForumindlægNOGEN DER HAR NOGET MATERIALE TIL HERMAN BANGS NOVELLE "PERNILLE" På forhånd tak :) -
Er sydtyskere ikke skizofrene?
ForumindlægTyskerne mener konsekvent, at de ikke var skyld i hverken 1. eller 2. verdenskrig. Det var en østriger ved navn Adolf Hitler. De er dermed uskyldige. Men sydtyskerne er jo også katolikker, katolikker ser sig selv som syndere, og en synder er skyldig i sin handling. De er dermed også skyldige.... -
artikel!
ForumindlægLigenu sidder jeg midt i min 24 timers forberedelse til tysk A. Er det et krav at man skal analysere? for jeg har trukket nogle artikler, hvor der blandt er interviews.. Det kan man jo ikke rigtig analysere på. Hvad gør man så? Vil jo gerne op og få en god karakter, helst tocifret :-) -
To tekster til eksamen?
Forumindlæghey venner. jeg har lige trukket en tekst til min mundtlige tysk eksamen, b, stx. Temaet er 2. verdenskrig, og så er der to tekster, Kurt Kister: Trotzdem og Klaus Kordon: Allemagne. Skal jeg lave analyse af dem begge to, eller kun den ene? flere steder står der man skal analysere TEK...
