Søgning på: dansk reportage. Resultater: 13101 til 13120 af 41162
-
vurder min klumme?
Forumindlæghej det er første gang jeg skriver en klumme, og har brug for nogle råd om hvad jeg kunne gøre bedre? Har også brug for hjælp til fejl osv. Hvis nogen gider må i meget gerne skrive en karakter for den. det vil sikkert hjælpe:) tak. -
Almen Studieforberedelse: Synopsis. Fys og rel
ForumindlægDet almene gymnasium 2.g årsprøve. Hej. Jeg står og skal skrive en synopsis til årsprøven. Dvs. jeg skal skrive min synopsis til nu på onsdag, så skal jeg senere op mundtligt og forsvare den. Det overordnede emne er Krig, teknologi og medier. Dvs. jeg skal ind omkring det hele. Mine to fag som j... -
Hvordan findes tiden i en handling??? HJÆLP
ForumindlægHej Når man skal beskrive, hvor lang tid handlingen strækker sig over, skal man så kun beskrive den tid, som er nævnt i selve teksten eller skal man også skrive om den tid, der bliver hentydet til i teksten? Nu tænker jeg på novellen forbrug af Ib Lucas, hvor handlingen udspille... -
PHP "Hjælp det haster"
Forumindlæghei Alle sammen til at startet med mange tak på forhånd. jeg skal lave et php hjemmeside med log in og uploadning af filer men jeg har svært ved at forstå koderne kan i hjælpe med forklaring på følgende - varialbler - strenge - funktioner - arrays - script - include og andre ting hvis d... -
At kende sandheden
ForumindlægHej venner ! Har nogen af jer stødt på en film ved navnet 'At kende sandheden' Har virkelig brug for hjælp til en lille referat af den. Det haster. Går i 1.g på HTX. -
Rettelse
ForumindlægHej, er der nogle der vil rette dette? Alexandra glaubt an Gott, sie glaub dass Gott die Welt erschaffen hat. Sie denkt dass Gott kann nicht vergüten was die Menschen kaputtmachen. Alexandra sagt in dem Text: "Wir dürfen nicht zusehen, wie die Welt kaputtgemacht wird. Sonnst gibt es ja gar... -
Bestemt og ubestemt artikel - tysk
ForumindlægNogle der kan forklarer hvad bestemt og ubestemt artikel på tysk er?? :-) Hilsen Laura -
HJÆLP!
ForumindlægHej Hvordan løser man denne opgave: Kursen på dollar er 885. Hvor meget koster så: 5$? Er en dollar=885kr.? Det giver ikke mening? -
Idear til Projektopgave
ForumindlægJeg skal til at starte et projekt-foløb med overemnet udvikling. Men jeg er fuldstændigt tømt for idéer til mit underemne, muligvis fordi at jeg syntes at emnet udvikling snævrer ens muligheder meget ind - og let kan komme til at virke som en emneopgave, frem for et projekt. Jeg håber at i har n... -
IRA
ForumindlægEr der nogen, der kan give mig en kort forklaring på, hvad IRA er? -
At trække økonomi til eksamen
ForumindlægHej derude, Jeg skal til samf eksamen på torsdag, of krydser virkelig fingre for at jeg ikke kommer op i økonomi. Men men.. Hvis uheldet skulle være ude, hvordan kan jeg så forvente at spørgsmålet kommer til at lyde? Og hvad er det så man trækker - kan det godt være en artikel, eller er det noge... -
Engelsk - hvordan siger man...
ForumindlægHej SP Hvordan siger man: (temaer som identitet og tilhørsforhold) er centrum i romanen? Jeg tænker: 1) "(Themes like identity and affiliation) are at the heart of this novel" 2) "(Themes like identity and affiliation) are the focusses of this novel" (må man overhovedet s... -
Skrivestilen essay
ForumindlægJeg har på en eller anden måde undgået at komme omkring essays i hele 9. klasse, så jeg står nu og skal skrive mit første.Derfor har jeg nogle spørgsmål til skrivestilen: Som jeg har forstået det, så skal man skifte mellem to plan. Det personlige og det reflekterende/generelle. Skal disse dele f... -
hjælp til en sætning.
ForumindlægHej. Hvordan siger man "Jeg har trukket en eventyrtekst som hedder.." -
internationalt studiekort?
ForumindlægHej! Jeg skal til Canada og USA her den 4. juli. Har fået at vide, at det ville være en rigtig god ide, at anskaffe sig et internationalt studiekort, til når vi skal se seværdigheder mm. Er der nogle der ved, hvordan man bestiller et internationalt studiekort, og hvad det koster? Vh. Mette -
mosaik
ForumindlægHvad er en mosaik? Jeg har desværre ikke en ordbog liggende her hjemme, de ligger over ved skolen. Men kender i evt. en online betydningsordbog ? -
hva er a,b,c niveau på Hf?
Forumindlæghva er a,b,c niveau på Hf? Jeg skal på Hf efter sommerferien.. så derfor ville jeg meget gerne vide det.. På forhånd TAK.. -
England år 1957
ForumindlægHar trukket et kapitel fra romanen "The Habit of Loving" der hedder "He" Den er skrevet af Doris Lessing Jeg skal i gang med at læse om forfatteren men også om perioden omkring 1957 Om hvordan kvindernes stilling var, og hvordan samfundet var indrettet, samt hvilke litterat... -
modeller..
Forumindlægligesom aktant-modellen som ofte bruges til eventyr. Er der så andre (vigtige) modeller som bruges? -
Consejos buenos - vamos a ir a Gran Canaria!
ForumindlægHola! Muy pronto voy a ir a Gran Canaria con un buen amigo. Estoy escribiendo este aviso en español porque espero que haya algunos españoles aquí que pueden darnos algunos consejos de lugares interesantes en Gran Canaria. Vamos a vivir en la costa del sur en una ciudad que se llama Bahía Feliz. ...
