Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13101 til 13120 af 20688
-
halveringstid.. haster..
ForumindlægHar været inde og se på andres indlæg om at aflæse halveringstid på en funktion .. men fatter bare ik svarene de får.. så .. hvis der nogen der ville uddybe det bedre.. helt nøjagtigt hvordan .. fatter ik hat af fysik .. så håber på at få en go forklaring.. :) -
AT-synopsis og opgavekategorier
ForumindlægMed alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie? -
Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik/kemi rapport om salte, syrer og baser. og nu er jeg kommer til spørgsmålet: "Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre. Beskriv med ord hvad der sker." Nogle der kan hjælpe mig? -
Spørgsmål vedr. eksamen (stx - ny ordning)
Forumindlæg1. SKAL man til både mundtlig og skriftlig eksamen i A-niveaufag? Eller bliver det udtrukket, om man skal mundtligt? 2. Jeg skal til eksamen i fysik B. Skal min lærer opive enten titlerne på spørgsmålene eller hele spørgsmålene inden eksamen? På forhånd tak. -
Behøver hjælp
ForumindlægHej Jeg skal op til AT eksamen på mandag, og jeg skal fortælle om 1. verdenskrig i fagene historie og fysik. Hvordan skal selve fremlæggelsen foregå? Skal jeg bare fortælle det, som står i min synopsis eller hvordan og hvorledes?Jeg har aldrig været op til AT eksamen før, og jeg er lidt nervø... -
Atomteori og stråling?
ForumindlægHeij. Jeg skal snart op til Fysik- eksamen i fsa. Et af de emner jeg kan trække, er Atomteori og Stråling. Men jeg forstår ikke, hvilken sammenhæng der er mellem stråling og atomteori? er der nogen, som kan forklare mig det. på forhånd tak -
Ophører på Studieportalen
ForumindlægFor en ordens skyld skal jeg meddele. at jeg er ophørt på Studieportalen. Det har være morsomt (i de fleste tilfælde) at være behjælpelig med det, jeg er bedst til: tysk, amerikansk, matematik, fysik, dansk og svensk. Venlig hilsen Erik Morsing. -
levering af el-energi
Forumindlægheij. jeg skal snart op til fysik-eksamen i fsa. Er der nogen, der kan forklare, hvordan el-energien bliver leveret til os forbrugere? Evt. hvilken forsøg jeg kan lave til eksamen. på forhånd tak -
Et vigtigt spørgsmål :)
ForumindlægHej. Jeg skulle spørger om en forklarning om i kan hjælpe mig med dette spørgsmål vedrørende fysik. Fællestræk hos Syrer. Fællestræk hos Baser dette er 2 foreskellige spørgsmål. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :). -
computerhukomelse
ForumindlægHej. Jeg skal snart til eksamen i fysik, og jeg har svært ved 2-3 opgaver som jeg har lagt ind i linket, da jeg er ved øve mig til eksamen, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe link: http://peecee.dk/?id=48136 På forhånd tak -
Elementarpartikelfysik
ForumindlægJeg har et eksamensspørgspørgsmål i fysik B, som lyder : Elementarpartikelfysik Du skal fortælle om elementarpartikler og de kræfter, der virker mellem elementarpartikler. Jeg er i tvivl om hvad de vil have mig til at fortælle. Er det atomets opbygning jeg skal fortælle om eller er det k... -
FSA Astronomi
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen om en uges tid, og jeg har svært ved at lave en disposition til astronomi. Er der eventuelt nogen, der kan hjælpe med det ? Eller nogen, der bare kunne komme med en ide ? please, jeg vil gerne være forberedt på alt. :D Tak. -
hjælp , tak !
ForumindlægEr der nogen der har nogle enkle og nemme forsøg om: syrer baser salte alkohol det periodiske system atomets opbygning radioaktivitet magnetisme elektricitet det skal være på niende klasse niveau. skal bruge det til FSA fysik/kemi prøven. på forhånd mange tak ! -
Formelteori?? was?
ForumindlægHej.. Jeg skriver pt en rapport i fysik. i mit teoriafsnit, skal jeg ikk skrive så meget om teorien som sådan, da mit forsøg har været en (I,U)-karakteristik. men min lærer siger jeg skal skrive om Formelteori? was is das? :P -
kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?
Forumindlægkan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A? -
kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?
Forumindlægkan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A? -
Kernekraft
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i fysik, alle de emner vi kan trække har jeg styr på ud over kernekraft. Det er meningen vi skal vise forsøg, men hvad for nogle forsøg kan man lave i et helt normalt fysiklokale med de normale redskaber i 9.klasse ? Nikolai. -
Kastebevægelser
ForumindlægHey alle skal op i fysik her imorgen, og skal kunne redegøre for de faktorer der har en betydning for kastebevægelser. jeg er kommet ind på hastighed, vinkel, newtons 2. lov og kinetisk energi indtil videre. Kan I komme på noget som jeg ellers kan komme ind på? Masoz -
FSA Eksamen
ForumindlægHej =) Jeg skal op til Mundtlig fysik/kemi eksamen på fredag, jeg går kun i 9 klasse og har ik styr på så meget af det.. Er der evt. nogen der kunne give tips om hva j kunne øve mig på? Eller rent faktisk HVORDAN jeg ku øve mig? På forhånd tak (: -
Hvofor 1/2 i y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2?
ForumindlægHej jeg sidder og er ved at repitere Fysik og kan ikke lige komme på hvofor 1/2 indgår i stedfunktionen for lodret bevægelse y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2?
