Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13121 til 13140 af 22746
  • Mængde beregning

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige nu med et problem i min rapport jeg ikke lige kan besvare det lyder således: -Hvor stor en stofmængde MnO4- er der i denne stofmængde KMnO4? Stofmængden på KMnO4 er på 0,1682 mol og vi bruger 8,4 mL KMnO4, og det er 0,0200 M KMnO4.
  • Krise .. Hjælp!!

    Forumindlæg
    Sidder med en kemi rapport, og vil meget gerne forklare betydningen af Hexan og Heptan? Jeg mener at Oktan-tallet er det der beskriver blandingen mellem Heptan og Oktan - er det rigtigt? Men ved ikke helt betydning af Heptan? Kunne være til meget hjælp.
  • Landbrug - mest hensigtsmæssige kornsort

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg er igang med en geografi rapport, og jeg har et spørgsmål der lyder "Hvilke kornsorter er mest hensigtsmæssige til det danske klima? Og hvorfor?" og jeg kan ikke finde svar på dette nogle steder. Så et svar ville gøre mig rigtig glad!
  • Vekselstrøm.

    Forumindlæg
    Hey Folkens. Jeg er igang med, at skrive en rapport om "induktion og vekselstrøm". Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. Håber i vil hjælpe. :) Spørgsmålet er: "Kan vekselstrøm anvendes til en elektromagnet? Forklar hvorfor.."
  • Beskrive sin-1, cos-1 og tan-1

    Forumindlæg
    Hej derude ;o) Jeg sidder og kæmper med en matematik rapport som skal omhandle triginomatri. Jeg mangler dog, at forklarer om, cos-1, sin-1 og tan-1. Og jeg er pludselig fuldstændig blank, hvornår bruger man dem og i hvilke sammenhænge kan man bruge dem?? på forhånd tak for hjælpen...
  • teori - nyttevirkning

    Forumindlæg
    Hej, jeg ved at skrive en rapport om et forsøg vi lavede i sidste uge. Jeg skal skrive en teori og skal forklare, had nyttig energi er og hvad det bruges til.. Kan simpelthen ikke finde ud af det, håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd! Hilsen Mathilde
  • Polynomier

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.. jeg skal skrive en rapport over emnet plynomier, men har svært ved følgende: En generel definition af et polynomuim , heraf koeffcienter. og antal rødder i polynomier af hørjere grad Håber I kan hjælpe tak!
  • Selektion af varmetolerante bakterier

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at skrive en rapport om variation og selektion, kan dog ikke lige finde ud af, hvordan det kan være at varmebehandlet bakterier udvikler sig mindre end ikke varmebehandlet bakterier i en petriskål? Nogen der kan hjælpe mig med mit spørgsmål?? MVH
  • Er der nogen der kan hjælpe med en lille ting? :-)

    Forumindlæg
    Godaften alle :-) Er i gang med en rapport, som skal afleveres i morgen. Men er faktisk lige gået i stå. Har lige et spørgsmål jeg ikke kan svare på : Opskriv formlen for nitrat? Hvilken type kemisk forbindelse er det? Håber der er nogen der gider at hjælpe mig med det? Tak på forhånd :-) Med...
  • Fuldstændig forbrænding af linolsyre

    Forumindlæg
    Jeg har et spg. i min rapport som jeg skal have besvaret det lyder således. Opskriv en afstemt reaktionsligning for en fuldstændg forbrænding af linolsyre (C18H32O2). Hvilken type reaktion er der egentlig tale om her? Jeg har virkelig brug for hjælp, tak på forhånd :D
  • Teori

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg er igang med at lave en biologi opgave/rapport, så jeg vil spørge jeg om hvordan man kan skrive om teori og praktisk. Jeg skriver en opgave om livets byggeklods, altså om celler, DNA osv.
  • Beskrivelse af istidens betydning for det danske landskab

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal lave en rapport til i morgen, og er færdig med alle de andre spørsmål mangler kun det her, har lidt svært ved at forklare betydning.. Håber i kan hjælpe mig med at forklare betydning.. det behøver ikke være lang. bare kort og spimpelt.. Tak på forhånd :-)
  • Dissektion af hjerter

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har lige et par spørgsmål til en biologi rapport...... - Fører arterier altid iltet blod og vener altid afiltet blod? Forklar. - Er der forskel på tykkelse af arterier og vener? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis nogle kender svaret ville det være super!
  • Beregn ethanolprocenten af vores frugtvin

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at skrive en rapport om "bestemmelse af ethanolprocenten i vores selvfremmstillede frugtvin vha. destillering". Jeg er itvivl om, hvad jeg kan skrive som fejlkilder! Håber i kan hjælpe!? Tak.
  • Fortidens klima

    Forumindlæg
    Hej alle derude Tænkte på om i havde nogle ideer til hvad man kunne skrive i en rapport, som har noget med fortidens klima at gøre? Jeg har f.eks. valgt at skrive om istiderne, men kan i komme i tanke om noget andet?
  • krydsningsskemaer blodtyper

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder med en rapport omkring blodtyper, og derfor vil jeg gerne lave et krydsningsskema. Hvis jeg har blodtypen A positv, og at den mand jeg bliver gift med har bldotypen B positiv. Hvilken blodtype kan vores barn så få?
  • Kloner? hormoner?

    Forumindlæg
    Hjæææælp! Er der nogen der ved noget om Kloning af børn og hormonforstyrrende stoffer for gravide? Google hjælper ikke og skal skrive en rapport om dette til imorgen :/ hvis i før har haft om emnet eller kender et link ville jeg blive glad for det . Tak.
  • Hastighedsudtrykket - er det rigtigt?

    Forumindlæg
    Hej. Hvis en reaktionshastighed ikke afhænger af koncentrationen skal man så stadig skrive udtrykket: v = k * H+? Altså jeg er i gang med en rapport og der er ikke en sammenhæng mellem reaktionshastigheden og H+, så jeg er i tvivl om hvordan jeg skal inddrage udtrykket??
  • Analgetisk effekt

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at skriv en rapport om salicylsyre og acetylsalicylsyre. Jeg er bare i tvivl om, har salicylsyren overhovedet nogen form for analgetisk effekt? Acetylsalilcysyren kan jo acetylere og fungerer som inhibitor for COX-enzymerne, men hvad med salicylsyren?
  • Hvorfor kommer der lys fra atomer?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål til en rapport om spektralanalyse, hvor der i mit teoriafsnit skal besvares dette spørgsmål: hvorfor der kommer lys fra atomer? Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal skrive mit teoriafsnit og hvad svaret på dette spørgsmål er.... HJÆLP TAK :D