Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13221 til 13240 af 27496
-
Redoxreaktion
ForumindlægHej, jeg sidder med denne redoxreaktion, og jeg kan ikke få den til at passe. Tror det er oxidationstallene jeg får forkert. (jeg har facit, derfor jeg ved, at det er forkert.)CH3CH2CHOHCH3 + MnO4- -->CH3CH2COCH3 Mn2+Den skal gerne blive til5CH3CH2CHOHCH3 + 2MnO4- + 6H+-->5CH3CH2COCH3 3Mn2+... -
pH- og pOH-beregning
ForumindlægSP modtager mange henvendelser vedrørende pH-beregninger, hvorfor nedenstående oplistes: pH- og pOH-beregning: generelt: 1) i fortyndet stærk syre eller fortyndet stærk base: pH = -log(Cs) = -log[H3O^+] pOH = -log(Cb) = -log[OH^-], hvor Cs og Cb er de formelle koncentrationer. 2) i en sv... -
hej
Forumindlæghej, nu går jeg i folkeskole,og jeg vil gerne læse til tandlæge efter 9.klasse, men jeg ved ikke hvilken uddannelse man skal tage. og hvor mange karakter man mindst skal have, for at komme til gymnasiet. hvilke fag, man skal være god til? hvis jeg vælger at gå på gymnasiet, hvilken niveau skal ... -
reaktionsskema for en reaktion mellem 1-iodbutan og kaliunhydroxid
ForumindlægJeg er på bar bund!!!! HJÆLP OPGAVEN SKAL OP PÅ TAVLEN IMORGEN TIDELIGT!!!!! Opgaven lyder: Stoffet 1-iodbutan er et godt udgangspunkt for fremstilling af butan-1-ol. Dette sker let ved at behandle stoffet med hydroxid, fx KOH. Skriv et reaktionsskema for en reaktion mellem 1-iodbutan og kaliunh... -
Maskinmester uddannelsen
ForumindlægHey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang .. -
Hurtigt spørgsmål: Tetrachlorocuprat(II)?
ForumindlægHvad er formlen for tetrachlorocuprat(II)? Kan ikke finde noget konkret på nettet om det. Er det CuCl42- eller Cu2Cl4, eller noget helt andet? -
hvad er et biprodukt ?
Forumindlæghvad er biprodukterne ved reaktionen ? Al2O3 + 12HF →2 H3AlF6 + 3H2O 2 H3AlF6 + 3 Na2CO3 → 2 Na3AlF6 + 3 H2O + 3 CO2 -
Eliminations reaktion
ForumindlægAlkoholer kan indgå i eliminationsreaktioner. Skriv navnene for de stoffer som man kan få dannet hvis man eliminerer et vand molekyle fra 3-methyl-butan2ol. Håber der er nogen der kan hjælpe.. -
Fysik opgaver - Hvor er de at finde?
ForumindlægStår mirakuløst og mangler opgaverne fra Prisma 9. 10.23 og 3.5.. Nogle der kan hjælpe? Haster.. -
Koagulation
ForumindlægHej alle Hvordan koagulerer blod udenfor kroppen? og er det vha. den primær eller sekundær hæmostase ? (Har forstået hvordan det fungerer inde i kroppen eks. når man har skåret sig, hvor trombocytterne klæder sig til epitellaget, men hvordan aktiverer trombocytterne når der ikke er et kar den k... -
Fra olie til benzin
ForumindlægEr det muligt at lave olie til benzin på en skole eller skal man gøre noget andet? -
Opgaver
ForumindlægHejsa!Ville lige hører om der er nogen der havde lyst til at kigge på nogle opgaver for mig, så kunne jeg maile dem.Kram Milla -
Mig igen ;)
ForumindlægHej! Har stadigvæk virkeligt brug for hjælp til denne opgave. Selv om at der er nogen som har prøvet at hjælpe mig ved at skrive at jeg skal bruge Idealgasligningen så forstår jeg stadigvæk ikke hvad jeg skal gøre!!!Naturgasnettet er med til at gøre Danmark uafhængig af energi fra andre lande. Me... -
Redoxreaktion
ForumindlægJeg har siddet og prøvet at afstemme den her forpulede reaktion længe nu, er der nogen der gider, og kan afstemme den rigtigt mon?C2H5OH + Cr2O72- --> CH3COOH + Cr3+ Hilsen Nina -
reaktionsligninger for chlorid, sulfat, calcium og natrium
ForumindlægHej. Mig og min veninde er i gang med at skrive en fysik rapport, hvor reaktionsligninger skal indgå. Er der nogle af jer der ved hvad reaktionsligningerne for chlorid, sulfat, calcium og natrium er? Tak på forhånd. -
STX eller HHX?
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går i 8. årgang. Mit spørgsmål lyder således "Hvilken retning passer bedst". Grundlæggende er jeg god til matematik, engelsk og tysk. -
Isomere
ForumindlægDen mest komplicerede alkan (isomereing),og navngivning? Tak på forhånd -
HF Enkeltfag
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse Informationsteknologi på AAU, men mangler, Dansk A, Matematik B og Engelsk B. Hvordan fårjeg nemmest de fag i Nordjylland, er det HF enkeltfag på VUC og er det overhovedet muligt at tage 3 fag på HF enkeltfag Mvh Jonathan Tolle... -
Opløselighedsligevægt
ForumindlægHej :) 1. Hvordan kan man kende en opløselighedsligevægt? 2. Samme spg. mht. komplexligevægte? På forhånd tak -
Kulstof
ForumindlægEr der ikke nogle der kan hjælpe mig med dette? - Hvornår er kulstof på organisk form og hvornår det er på uorganisk form og i hvilke stoffer det indgår.
