Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13261 til 13280 af 22746
-
24 Timers Eksamen NU!
ForumindlægDav og godmorgen. Jeg er til 24-timers eksamen i fysik lgie nu, og har trukket emnet "Lys som bølger", med stikordende: Lysets hastighed, v=f*lambda, interferens, lysets farver og lys som både partikler og bølger. Jeg er virkelig ikke særlig god til fysik, så jeg ville høre om nogle ha... -
ampere's påvirkning på varmetab
Forumindlægmin fysik lære i folkeskolen sagde at hvis man transformerede strømmen, så ampreren var lav og volt høj. Så ville varmetabet være mindre. Men min fysik lære i gym siger at det har han aldrig hørt om. og jeg kan heller ikke finde nogle kilder på at det er sandt. Påvirker ampere varmetab? eller er ... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej :) Jeg søger en der kan hjælpe mig i matematik. Vedkommende skal være god til det, samt være god til at videreformidle stoffet. Jeg går i 2.g, og studerer fysik B, bioteknologi A og matematik A. Ydermere ville det være perfekt, hvis vedkommende også er god til fysik. Jeg bor i Hell... -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A -
hjælp
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til prøve på HF Jeg skal op i Fysik, kan nogle for tælle mig de grund læggende regler for fysik. Noget man skal kunne? Jeg har virkelig brug for hjælp. Da jeg ikke har haft det i 2år. hvad for nogle emmer skal man kunne?. hvis i er rigtig søde kan i sp skrive lidt om det t... -
Metode afsnit i AT synopsis
ForumindlægHej alle.. :) Jeg sidder og prøver at skrive mit metode afsnit i min AT synopsis, jeg har samfundsfag A og Fysik B, men jeg har ingen ide om hvilken/hvilke metode jeg skal skrive om i Fysik, da jeg ikke har laver nogen forsøg, men kun har forklaring på hvordan en raket virker m.m. Nogen som ved d... -
Forståelse på fagkombination og AT
ForumindlægJeg har efter meget lang tid, fundet på et emne, som måske vil fungere.. til AT opgaven fra 2009 gerne skrive om Industraliseringen, hvor jeg vil kombinere His A og Fys A, Historie delen er vel delen hvordan industraliseringen var, med at maskinerne overtog meneskelligt form for arbejde, og fysi... -
Årsprøve
ForumindlægHej alle, jeg skal til årsprøve i fysik imorgen. vi har fået disse spørgsmål som vi kan trække. er der nogen herinde der kort vil gøre rede for hver enkelt? og fortælle mig hvilke formler og hvad de hedder. det vil hjælpe mig meget er meget stresset over denne fysik prøve. opgaverne er desuden ve... -
Hjælp det haster
ForumindlægHej Jeg skal op til fysik eksamen her om en uge så jeg vil gerne spørge om: 1: Hvordan ser en fysik disipotion ud? 2: Skal man udnytte hele den halvanden time man har til eksamen. fx hvis jeg nu blev færdig inden for 25-35 min hvad sker der så? 3: hvor mange forsøg skal man lave for at ikke du... -
Bilen og benzinmotoren (Dansk&Fysik)
ForumindlægNogen der har valgt at arbejde med bilen og benzinmotoren i Dansk og Fysik med henblik på AT-eksamen? Min Synopsis blev lidt dårlig og er lidt nervøs for den kommende eksamen. Er der mulighed for at score en god karakter selvom synopsen er dårlig? Men tilbage til bilen.. Ville høre om i har bud p... -
AT - Kamera
ForumindlægMin AT synopsis handler grundlæggende om "Kameraets opfindelse og opbygning" i fysik C og mediefag B. Jeg har styr på mediefags delen. Men fysik delen er jeg meget usikker på. Hvordan kameraet er opbygget (m. lys osv.) Nogen der kan hjælpe? -
Vekselspænding (3-faset)
Forumindlæger der nogle af jer, der kender et forsøg man kan lave med Vekselspænding (3-faset). Jeg skal bruge Trefaset generator-model: http://www.frederiksen.eu/da/produkter/_dk_fysik_magnetisme__og__induktion_1143/elektromagnetisme-induktion-mv/vnr/476050/ Er nemlig i gang med selvstændig projekt i f... -
Gymnasie karakter
ForumindlægHej Hej jeg går på en hhx uden fysik, kemi eller biologi er det så muligt at komme på læge uddanselsen. Hvilke karakter er det der gælder. Er det første år der gælder eller det sidste år karakter? Hvor får jeg mine afluttende karakter gennemsnit fra. Er det alle tre år sammen lagt? Hvad er, ... -
Massefylde
ForumindlægHej :) Jeg har en aflevering i fysik c, og jeg er virkelig på bar bund, da fysik ikke interesserer mig det fjerneste, og derfor ikke ved, hvordan man gør. Jeg skal beregne vægten af 50 cm3 bly (massefylden for bly er 11,34 g/cm3. og hvor meget 250 g bly fylder. Jeg beder ikke om svaret, men ba... -
Bernoullis princip og differentialligning
ForumindlægHej Jeg skal i min SRP skrive i Fysik og Matematik. Indenfor matematik skal jeg beskrive separation af variable, og under fysik skal jeg beskrive noget omkring luftmodstand. Jeg vil høre om der er nogen, som ved hvordan jeg kan kæde differentialligning herunder separation af variable sammen med B... -
Mundtlig prøve - salte forsøg
Forumindlæg' Til den mundtlige prøve i fysik vil jeg gerne lave dette forsøg, men hvordan? Både saltsyre og natriumhydroxid er ætsende. Men hvis man blander dem på en passende måde, får man noget som man kan koge kartofler i. Man får nemlig dannet saltvand. Her er mit problem så bare... Hvor... -
Aalborg: Lektiehjælp i Mat/Fys tilbydes
ForumindlægHej mit er navn Mads jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik med sidefag i Fysik og er 31 år gammel. Jeg tilbyder lektiehjælp i Matematik og Fysik til studerende i i Aalborg omegn som går på videregående eller en længere videregående uddannelser samt på ungdomsuddannelserne. Så hvis du vil... -
Fysikopgaver
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik A skriftlig eksamen. Jeg kunne godt tænke mig at repetere opgaver, men vi har stort set lavet alle i vores bog med vejledende opgaver til eksamen. Kender nogen en "database" eller en hjemmesider, hvor man kan træne opgaver i fysik? Særligt mekanik-opgaver... -
Kraft - acceleration
ForumindlægHalløj derude. Jeg sidder og forbereder mig til den mundlige fysik eksamen. Der er et punkt, hvor jeg bla. skal komme ind på sammenhængen mellem kraft og acceleration. Skal jeg her komme ind på alle de forskellige kræfter der påvirker et accelererende legeme, eller hvad? Jeg forstår ikke rigtig... -
Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i dette at-forløb valgt røntgen som emnet til fagene fysik(b) og historie(a). Metoderne i faget fysik forstår jeg udmærket godt, men jeg kan ikke finde ud af den historiske del. Jeg ved simpelthen ikke hvilken teori/metoder, men kan bruge? Er der nogle, der har et forslag...
