Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 13281 til 13300 af 35989
-
Bøger til laborantuddannelsen
ForumindlægJeg sælger følgende bøger: Analyseteknik Af Simonsen, Flemming 200,- Biochemistry Laboratory - Modern theory and techniques Af Rodney Boyer 200,- Biokemi Og Bioteknologi Af Stilling, Bodil 150,- Fundamentals Of Analytical Chemistry Af Skoog, Douglas Am.fl. 400,- Kemiske L... -
SRP om kræft - hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg har valgt og skrive om kræft i min SRP, hvor jeg har valgt at kombinere Historie (A) og Bioteknologi (A). Her har jeg valgt at fokusere på hvorfor antallet af kræftramte steg efter industrialisering? - Dette ved jeg, da jeg har læst en artikel om det. Men min vejleder syntes jeg skal ... -
Hjælp, jeg mangler dansk litteratur!
ForumindlægHej. Sagen er den at jeg skal til at skrive SRP i dansk og bioteknologi. Jeg vil gerne skrive om hvordan med ved hjælp af den igangværende stamcelleforskning, nu er i stand til at lave bruskimplantater. Jeg har masser af litteratur til bioteknologidelen, men jeg mangler desperat artikler, f... -
forhindring af charybdoksins binding til membranproteinet
ForumindlægHej Jeg har en opgave i bioteknologi, og der er et af spørgsmålene, hvor jeg ikke har styr på svaret overhovedet, fordi da vi gennemgik det emne forstod jeg det ikke, og det gør jeg stadig ikke. Spørgsmålet lyder: Giv en sandsynlig forklaring på at den viste mutation forhindrer charybdoksins b... -
Fag til SRP
ForumindlægHej :) Jeg skal snart vælge fag til SRP, og jeg er stadig i tvivl om, hvilke fag jeg skal vælge. Min studieretning er: Bioteknologi A, Matematik A og Idehistorie B. Jeg har selv tænkt på at Biotek og idehistorie, og jeg har tænkt mig at skrive om transgenesis, hvor jeg vil det bioteknologiske ... -
Gymnasiet
ForumindlægHej Alle Sammen.. (L) Jeg vil starte med at sige jeg beklager virkelig meget, men der er en eller anden der har været inde på min bruger og skrevet alt muligt... :/ Det jeg virkelig ked af ,,,, Meen jeg har et spørgsmål til jer: Jeg skal på gymnasiet, og det er sådan at jeg har valgt naturviden... -
SRP-buddy søges!
ForumindlægSRP-buddy søges! Ideen var egentlig bare at man kunne skrive sammen og forsøge at hjælpe hinanden hvis der opstod skriveblokader eller lign? Jeg skriver selv i fagene bioteknologi og dansk. Kan forhåbentlig være en smule behjælpelig i de fleste fag, primært naturvidenskabelige, men ellers skriv... -
Beskrivelse af forsøg - SRP
ForumindlægHej :-) Jeg sidder, som så mange andre, dybt begravet i SRP-skrivning og er på denne skønne fredag aften kommet i tvivl om, hvorledes man skal beskrive sine naturvidenskabelige eksperimenter i selve opgaven. Jeg skriver i bioteknologi og matematik og har således et par eksperimenter.. Skal disse... -
Depression - Serotonin
ForumindlægHey! Jeg skriver som så mange andre også SRP for tiden, jeg skriver i faget Bioteknologi om depression og jeg har fået et "spørgsmål" der lyder således "En behandling af de grundlæggende processer i hjernen der er med til at udvikle en depression", med disse "grundlæggend... -
Molins model - Legalisering af hash
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette ku... -
Det haster pls hjælp - Molins model SRP
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette kun... -
Hjælp til molins model
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette kun... -
Analyse af data fra en forsker (sekundære data) til SRP
ForumindlægHej, Jeg er igang med min SRP i emnet tarmbakterier og fedme i dansk og bioteknologi, hvor jeg skal analysere og diskutere data fra en forsker (klinisk forsøg, udgivet på PubMed). Jeg kan desværre ikke finde et eksempel på hvordan man kan gøre det, når det er sekundære data, som man skal analys... -
Syrning af yoghurt
ForumindlægHej Jeg sidder og kæmper lidt med en bioteknologi rapport, som handler om syrning af yoghurt, men det er fordi at mit forsøg har en afvigelse og jeg kan ikke forstå hvorfor altså det er meningen at den skal have en eksponentiel vækst, hvilket den har, udover det sidste punkt. Jeg har skrevet a... -
Respiration og gæring
ForumindlægKære derude. Jeg sidder og læser lektier i biologi, hvor vi i øjeblikket har om bioteknologi. Jeg er kommet til et afsnit omkring "respiration og gæring" og jeg har ret så svært ved at forstå det... Der medfølger et billede som skal illustrere respiration og gæring, men kan absolut ikk... -
AT 2014 emne og fagkombination med madreklamer i dansk?
ForumindlægSå er det snart frist for valg af emne og fag til AT.. Emnet i år blev jo mad og mennesker.. Er der nogen der har foreslag til kombinationer af fag med dansk A ? Jeg ville rigtig gerne analysere nogle madreklamer i dansk, men har svært ved lige at se hvilket andet fag jeg kan få til at indgå, og... -
Koffein og HPLC
ForumindlægHej, jeg skriver SRO i ren bioteknologi, hvor vores fagområde er koffein. Vi har tidligere lavet forsøg med HPLC, hvor vi fremstillede standardopløsninger og fortyndede dem ift. hvilket drikkevare vi vil undersøge. F.eks. for cola var det 1:2 Jeg er dog meget forvirret omkring de resultater, da ... -
enzym og substrat
ForumindlægHej alle! Jeg med et spørgsmål i bioteknologi, som jeg har svæt ved at forstå og besvare. Håber der er en som kan hjælpe og forklare Opgave: Methanol er langt mere giftig at drikke end ethanol. De to alkoholer kan begge omdannes af det samme enzym (alkohol dehydrogenase). Katalyseret af enzymet ... -
Tertiær struktur
ForumindlægHejsa. Jeg har et problem med at formulere et korrekt svar til de nedenstående spørgsmål. Hvis der findes personer med god forstand på bioteknologi, vil jeg meget gerne bede om jeres hjælp :-) 1) Hvilken betydning kan en mutation hvor cystein udskiftes med arginin have for proteinets tertiære st... -
AT6 "Havet" HJÆLP TIL PROBLEMSTIILING
ForumindlægHej gut og gutinder! Vi er to piger som er igang med AT6 med overemnet:Havet, med fagene: Dansk og Bioteknologi Vi har valgt artiklen "Sådan kan Danmark tjene penge på algeproduktion" link https://www.berlingske.dk/videnskab/saadan-kan-danmark-tjene-penge-paa-algeproduktion og vi står...
