Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13281 til 13300 af 20688
  • AT-synopsis

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere AT-synopsis fredag morgen Jeg skal skrive om Jernbanensudvikling i Samfundsfag og Fysik! Er der nogle herinde der måske kunne kommer med nogle foreslag til problemformulering og problemstillinger, så ville det være til stor hjælp!! På forhånd tak!
  • Cracking & Reformering

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave fysik og har følgende spørgsmål som jeg skal besvare: - HVAD BETYDER "CRACKING" OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? - HVAD BETYDER "REFORMERING " OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER?
  • optagelsesprøve

    Forumindlæg
    hejsa Jeg skal desværre snart op til en optagelsesprøve. er der nogen som har været op til en optagelsesprøve? og hvordan var det? Jeg skal op i dansk og engelsk mundligt og fysik/kemi, matematik skriftlig. er meget nervøs! er nemlig ikke særlige god til matematik!!!!
  • en opgave?

    Forumindlæg
    Heej allesammen, Sidder med en fysik opgave, og kunne godt bruge noget hjælp. opgaven: Et brintatom befinder sig i grundtilstanden og absorberer en foton, hvorved det exiteres til 4. niveau. Bestem energi og bølgelængde for fotonen. p.f Tak :D
  • kraftmoment noter

    Forumindlæg
    hey allesammen... er der noget der ville være søde at hjælpe mig med at finde nogle gode noter om statik i fysik/matematik( krafter, moment osv)...har søgt her inde, men har ike været i standt til at finde noget brugebart...nogle der kan hjælpe?? mange tak på forhånd
  • Køleskab

    Forumindlæg
    heej alle sammen, jeg har fået en aflevering i Fysik. og min problemfomulering lyder således: Redegør for hvordan et køleskab virker, dvs. hvordan den kølende virkning opnås. Det drejer sig om fordampningsvarme og kogepunkt. på forhånd takker .!
  • Eftervisning af afstandskvadratloven

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med en fysik-journal om afstandskvadratloven, hvori jeg skal svare på, om vi har eftervist afstandskvadratloven vha. forsøget (vedhæftet) - Jeg får en graf med funktionsforskriften: f(x) = 1020 x-1.8 Jeg forstår ikke, hvordan man har/ikke har eftervist loven?
  • kort opgave(:

    Forumindlæg
    Heej allesammen, sidder lige med en fysik opgave som jeg ikke forstår, håber i kan hjælpe. opgaven: I et atom har grundtilstanden energien -17,4 eV. a) Bestem den maksimale bølgelængde af stråling, der kan ionisere atomet.
  • Energi og bølger

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg søger hjælp til en afleverings opgave i fysik da jeg helt ærligt ikke er den skarpeste i dette fag.. opgaven består af 4 mindre opgaver om is, energi, lys og bølger.. Håber nogen kan hjælpe mig, evt bare med et par enkelte opgaver.. på forhånd tak.. :)
  • det salte, det sure og det basike please hjælp mig :p

    Forumindlæg
    Hej jeg har et mega problem! jeg skal aflevere en fysik rapport tirsdag d. 16. September om det salte, det sure og det basikse! Problem er bare at jeg ikke fatter noget som helst af det :( er der ikke en der kan hjæle mig,please? :( Jeg er bare totalt på den :(:(:( tak på forhånd <3
  • Venus - Opdagelse???

    Forumindlæg
    Hej. jeg har lidt problem, for sidder og skriver en fysik opgave.. og skal have noget med om venus' opdagelse men kan bare ikke finde en dyt. mangler nogle årstal og noget information omkring det. så hvis der er nogle der har nogle gode links, eller noget viden må i MEGET GERNE lige skrive :)
  • faner ¨på graf i excel

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har lavet nogle fysik forsøg, hvor mine data blev lagt ind via loggerpro (forsøg med stråling). Jeg skal have lavet en graf, med faner der viser usikkerheden. Men hvordan indsættes disse faner helt præcist ?
  • Frekvens - vil I ikke hjælpe? i:

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med en fysikrapport og skal beskrive hvad frekvens er, problemet er bare at jeg er fuldstændig blank og da fysik ikke lige er min stærke side, så kunne jeg godt bruge noget hjælp :D Er der nogen der vil hjælpe mig med at beskrive hvad frekvens er, når det er under emnet elektrom...
  • VIGTIGT !!!!

    Forumindlæg
    Hej, vi har om Big Bang og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål, hvor de skal indeholde fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der nogle der kan hjælpe os med af finde nogle informationer omkring det, det vil betyde meget for os! Da vi skal fremlægge om det. :(( Tak på forhånd! :))
  • idealgasligningen

    Forumindlæg
    hej:) har et problem , har fysik rapport for til imorgen og kender slet ikke svaret på dette spørgsmål, nogle der kan give nogle hints • Giv en teoretisk redegørelse for, hvad temperaturen må forventes at være i en vilkårlig luftmængde, hvor trykket er 0 Pa?
  • emnevalg

    Forumindlæg
    hey. Jeg skal skrive studieretningsopgave i december måned, men jeg ved ikke rigtigt, hvilket emne jeg skal tage. Jeg har kemi A, Matematik A og Fysik B er der nogle, som har forslag???
  • partikler med fart på

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går i 9. klasse, og jeg har et problem med et fysik/kemi emne. Emnet omhandler bl.a. radioaktivitet, betråling, alfa - beta og gamma partikler samt halveringstid. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med emnet
  • HVIS DU BARE VED NOGET OM IONER, MOLEKYLER OG ATOMER SÅ HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for hjælp ang. test i morgen. Jeg vil gerne vide omkring hvornår en nuklid er positiv eller negativ også noget med overflade, lys, reflektering og alt under fysik/Kemi. Jeg vil takke enhver som kan hjælpe mig.
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Heeeej Alle jer på studieportalen.. Er der nogle af jer der har skrevet om Alfastråling, betastråling og Gammastråling. Der kan hjælpe mig. Jeg sidder nemlig med en fysik rapport jeg ikke kan komme videre med begrund de tre ting..... Håber der er nogle der kan hjælpe mig TAK PÅ FORHÅND:)
  • Naturfag Gym (2000)

    Forumindlæg
    Hej alle, Lige et hurtigt spørgsmål her: Jeg havde Naturfag i gym helt tilbage i år 2000, som omfattede mat,fysik,kemi i et. Hvad svarer det til i niveau på de enkelte fag? Jeg vil gerne ind og læse til bioanalytiker, og kan se at man skal have kemi på C niveau. Har jeg det? ...