Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 13281 til 13300 af 33890
  • Vektor i 2D

    Forumindlæg
    Der er givet vektorerne og Tegn vektoren Skal jeg så bare ligge de to vektorer sammen og tegne resultatet eller skal jeg tegne vektor og derefter vektor
  • Andengradspolynomier

    Forumindlæg
    Jeg sidder med denne opgave, og jeg kan overhovedet ikke finde ud af den, da jeg har været syg, da vi havde om det i skolen, så nu prøver jeg at lære mig selv det, men jeg forstår det stadig ikke. En der kan hjælpe? Opgaven er på billeder under;)
  • Funktioner

    Forumindlæg
    En funktion f er bestemt ved: f (x) = ((e^x)^8 * e^-3x) / e^2x Jeg skal omskrive forskriften for f til formlen f (x) = e^kx Hvad menes der? Hvordan gør jeg lige det? På forhånd tak!
  • Omsætningsfunktion R(x) og overskudsfunktion O(x)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal opstille en omsætningsfunktion R(x) ud fra pris-/afsætningsfunktionen p(x)=-0,002x+4, hvor omsætning = pris*afsætning Dernæst skal jeg opstille en overskudsfunktion O(x) ud fra omkostningsfunktionen c(x)=x+300, hvor overskud= omsætning - omkostning Jeg håber at der er nogle venli...
  • Galileis betydning for den moderne naturvidenskab

    Forumindlæg
    Hvad er Galileis præcise betydning for den moderne naturvidenskab?
  • det skrå kast

    Forumindlæg
    jeg har en opgave for til på torsdag... opgaven går ud på at fortælle om differential- og integralregning med udgangspunkt i det skrå kast... nogle der ideer til hvad jeg kan fortælle..??? _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _...
  • Statistik

    Forumindlæg
    Hej. Kan man godt lave en graf med summeret frekvens over et ugrupperet datasæt? Eller kan det kun være ved et grupperet datasæt?
  • kommentere af mat. afl

    Forumindlæg
    Nogen som ville kommentere min mat afl . ?
  • Hjælp til vektor!!! Haster! :(((

    Forumindlæg
    Hej, har denne opgave (bilag), og ved ikke helt hvordan jeg gør. Det er med hjælpemidler :(
  • HASTER!!

    Forumindlæg
    Nogen der vil rette en stil (fylder en side)?
  • Hvordan afgør man ved hjælp af beregninger, om et talmateriale udvikler sig eksponentielt.

    Forumindlæg
    Hej jeg er meget i tvivl om dette. Har prøvet at søge, men uden held. Håber nogle kan hjælpe mig på forhånd tak :)
  • fuldstændig løsning?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg håber, at I kan være behjælplig med flg: Hvordan beregner jeg den fuldstændige løsning af flg: V´(t)=a*e-bt*V(t) Hvor a og b er positive konstanter. Jeg ved at den fuldstændig løsning skal give: V(t)=c*e-(a/b)^-b*t Jeg har vedhæftet ligningerne i et dok, så det evt. er lettere a...
  • Sinus i enheds cirkelen

    Forumindlæg
    Hey går i 8. klasse og min lærer har givet os en opgave om sinus. opgaven lyder: Hvad er sinus? jeg har fundet ud af hvad sinus θ er i en retvinklet trekant men mangler hjælp til sinus i enheds cirkelen. Kunne godt tænke en lidt mere forståelig forklaring en den på wikipedia og andre steder...
  • Monitoniforhold

    Forumindlæg
    Hej Nogen der kan forklare mig hvad forskellen er på lokalt og globalt minimum/maksimum er
  • Middeltal?

    Forumindlæg
    Hej alle, det kan godt vaere, at det her er et rigtig dumt spoergsmaal - men hvad goer man, naar man skal finde middeltallet, og de data man har, er grupperede? Mine data er saaledes; observationer: (1-2) (2-3) (3-4) (4-5), hyppighed: 2 5 4 4 Haaber, der er nogle, der kan hjaelpe, for der er i...
  • Chr. 2.s runde bord

    Forumindlæg
    .
  • skalarprodukt

    Forumindlæg
    Hvad betyder det, når man skal gøre rede for nogle egenskaber for skalarproduktet og hvad kunne det f.eks. være ? Håber nogen kan hjælpe!!
  • Regression - FYSIK HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hvad er regression, hvis vi snakker fysik? Tak på forhånd.
  • SRP OM PEST

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der har skrevet en SRP om pest før.
  • IT-Ingeniør

    Forumindlæg
    Hej alle SP'ER. Jeg er dårlig til fysik opgaveregning, og derved vil jeg spørge jer, hvor meget fysik opgaveregning der indgår i IT-Ingeniør studiet?. Jeg er helt afklaret med at der indgår fysik, som jeg også er god til., men jeg stinker altså til opgaveregning. Tak på forhånd!