Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13321 til 13340 af 23766
-
Hej, jeg har brug for hjælp til denne opgave, det ville være en stor hjælp hvis i kunne hjælpe mig.
ForumindlægHarpunen rammer nu hvalen og sætter sig fast. Set fra hvalens synspunkt ligger den stille idet harpunen rammer den, og harpunens fart er 60 m/s. Husk hvalens inerti er M = 10 tons og harpunens m = 75 kg. Hvad er hvalen og harpunens fælles fart efter harpunen har ramt hvalen? -
Overlyshastighed, hvad tænker i?
Forumindlæghttp://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/sensation-partikler-overhaler-lyset Forskere ved CERN har med meget stor nøjagtighed målt neutrinoer til at rejse hurtigere end lyset. det drejer sig om ca. 60 nanosekunder over 732 km. Det hele står forklaret i artiklen. Jeg ved vi har nogle ret intel... -
Hjæælp! Varmefylde afvigelse??
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg har en fysikaflevering, men jeg ved ikke hvad er afvigelse er, og hvordan jeg skal beregne den? Da jeg skulle beregne vandets varmefylde brugte jeg varmefylde-formlen. Og vandets varmefylde lå på: 26873100. I vores bog står der at vandets varmefylde er: 4186. ... -
Bølger og frekvens
ForumindlægHey jeg skal i denne her opgave blandt andet finde bølgelængden frekvensen osv. Men! jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal finde perioden T ud fra grafen! Synes ikke jeg kan aflæse det på grafen. Skal nemlig bruge perioden til at finde de anre værdier! -
Kemi - Stearinlys brænder
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?v=qBvl-vkw8FI Er der nogen der kan forklare hvorfor at vandet stiger i denne video? C21H44 (s) + 32O2(g)-->21H2O (l) +22O2 (g) Jeg ved at stearinlyset slukkes fordi oxygenen bliver brugt op, men er i tvivl om hvorfor vandet stiger? Har det noget at gøre med at ... -
Skal man have bio på STX
ForumindlægHej skal man have biologi på STX, eller er det et valgfag? -
karaktergennemsnit
ForumindlægHej, Jeg går netop i 10. klasse i vejle, og man snakkede altid om at der var bestemt gennemsnit for at man blev optaget på en af de gymnasiale uddannelser i Danmark. Men netop nu i folkeskolen havde jeg et gennemsnit på 5,8 (6), og jeg blev erklæret fuldt ud uddannelsesparat. Er der nogen som... -
Hvem skal på HTX næste år?
ForumindlægJa, titlen siger jo det hele, hvem har planlagt HTX til næste år, og hvilken har I valgt? :D -
Eksempel på differentialregning
ForumindlægEr der nogen der kan komme med et godt bud på en opgave med differentialregning? Eller et eksempel på differentialregning? Det ville virkelig være til stor hjælp, da jeg ikke helt kan finde ud af at lave sådan en opgave selv. På forhånd tak :) -
Studievalg 2014
ForumindlægVil du vide mere om de forskellige videregående uddannelser? Ansøgningsfristen for de videregående uddannelser i 2014 er d. 15 marts for kvote 2-ansøgere og d. 5 juli for kvote 1-ansøgere. Derfor er det en god idé allerede at starte på din ansøning nu. Vil du læse en videregående uddannelse på ... -
Prikformel til N2
ForumindlægHej, jeg har en opgave, jeg skal have lavet til i morgen, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gøre. Der står: Når du tegner prikformler for molekyler, skal oktetreglen være overholdt. En tripelbinding består af 3 * 2 = 6 elektroner. Nitrogenmolekylet N2 har en tripelbinding. HVordan ska... -
Pelle Erobreren
ForumindlægHej :) nogen som kan hjælpe med nogle spørgsmål til filmen Pelle Eroberen?? prørgsmålene fokucere på Lasse :) Tak på forhånd :) -
Tryk og atmosfære
ForumindlægHej derude, Jeg kan simpelthen ikke løse en eneste af følgende tre del opgaver, a, b og c. Jeg ved jeg skal bruge Jeg tror jeg skal bruge , det er i hvert fald det jeg har regnet på. mit svar til a) lyder som følgende: Men jeg kan virkelig ikke få det til at give 100kN som facit listen øn... -
Newtons universelle gravitationslov
ForumindlægEr Newtons universelle gravitationslov "kun" en approximation? -
Densitet
ForumindlægHvis man har et materiale med densitet af atomer ρ, kigger på et volumenelement V og udregner: ρV Så får man selvfølgelig forskellige resultater afhængig af, hvor stort et volumenelement V er. Lad os sige, at V er meget meget lille, således at produktet giver f.eks. ρV = 0.001 I d... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej alle, hvordan kan jeg ved et forsøg bevise at de magnetiske feltlinjer går i buer -
Forskellen på teorier og metoder
ForumindlægHvad er forskellen på teorier og metoder i AT? -
Transformation og elektromagnetisme?
ForumindlægEr der en der gerne vil forklare på en relativ "nem" måde hvad Transformation og elektromagnetisme er? Nogle gode noter kunne også være skønt. Tak :-) -
mekanik/normalkraft
ForumindlægHej folkens. Jeg vedhæfter her en fil, da informationerne ville være svære at få ind her som et billede. Jeg håber inderligt at i kan hjælpe mig. Er virkelig gået i stå. Håber nogle kan hjælpe. Der er kun en opgave. Det er en matematik opgave, men hvor mekanik indgår og man skal udregne en normal... -
Redegørelse for omdrejningslegemet omkring y-aksen.
ForumindlægHej SP er blevet bedt om at udrede formlen for omdrejningslegemet omkring y-aksen, og ville være sikker på at det jeg gør er "lovligt"/Giver mening? Tager udgangspunkt i Vcylinderskal=π·h·r2 => ΔVcylinderskal=π·h·(r2udvendig-r2indvendig) rud...
