Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13421 til 13440 af 20688
-
Atmosfæren forsøg?!
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal op i fysik på Mandag (9. klasse), og mangler nogle forsøg til emnet "atmosfære". Er der nogle af jer der ved hvilke forsøg jeg kan vise under det emne? På forhånd tak :) -
Energiændring ved smeltning
ForumindlægHej allesammen. Jeg læser op til fysik eksamen, og her skal jeg skrive noter om energi. Jeg skal komme ind på energiændring ved smeltning, og jeg er tvivl om hvordan jeg skriver om det. Er det fusions- eller fissionsprocesser? Er det et bestemt kernekraftværk? Hvis man ved noget, må man meget... -
Hjælp til en aflevering som skal afleveres imorgen :)
ForumindlægJeg sidder fast i et fysik spørgsmål som lyder: Hvilke problemer har man med vanding i tørre områder af Verden og hvordan kan man sikre en mere effektiv vandudnyttelse på disse steder (Nævn 4 ting)? Håber nogle kan hjælpe, og tak på forhånd :) -
Vandrette afstand
ForumindlægHalløj. Jeg har den her fysik opgave, som jeg ikke helt ved hvordan skal løses. Håber der er nogen som kan hjælpe :-) Beregn den vandrette afstand fra n=0 til den inderste (violette) henholdsvis den yderste (røde) kant af regnbuen. -
HJÆLP TIL SPEKTROSKOPI!?
ForumindlægHej. Jeg sidder til 24 timers eksamen i fysik, og har ingen idé om hvad mit emne er eller betyder? Jeg kan stort set ikke finde noget på nettet, og heller ikke i min fysikbog :/ Er der nogen som ved hvad Spektroskopi er? Håber i kan hjælpe!!!!!! -
Faldtid
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål omkring faldtid i fysik Vi har en vægt som vejer 0.5kg og en elastik som er 44,5cm lang, g= 9,82m/s^2. Opgaven lyder: Hvor lang tid tager det for vægten at falde 44.5cm? -
Beregning af middelafstanden
ForumindlægJeg har fået en fysik aflevering, hvori jeg har svært ved at beregne middelafstanden. Opgaven lyder sålede: Hvor stor skulle middelafstanden være for en tænkt planet med en omløbstid på 100 år? Tak på forhånd :) -
HJÆLP - TILBAGEBETALE SU
ForumindlægHEJ ALLE. hvad sker der hvis man er tilmeldt eksamen på fysik B, (suppleringskursus) og ikke dukker op, da man alligevel ikke har behov for det? Jeg har hørt at hvis ikke man dukker op, så skal man tilbagebetale hele sin SU. kan det passe???? VENLIGST SVAR HURTIGT -
Kraftværk
ForumindlægHej allesammen ! Imorgen skal jeg til eksamen i fysik og et af emnerne som vi kan trække er kraftværk. Det er det eneste emne jeg ikke ved hvilke forsøg jeg kan lave. Kan i hjælpe? På forhånd tak :-) -
At være på – muligheder og problemer
ForumindlægHej Allesammen.. Vi skal snart eller dvs. vi er begyndt at forberede til AT-eksamen. Og emnet er det jeg har skrevet som overskrift. Har nogen ideer til, hvad man kan skrive om i f.eks. Bioteknologi og Fysik? -
Elektronvandring
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en fysik rapport. Det er gået godt indtil videre, men nu er jeg støt på et lille problem: Elektronvandring... Jeg kan simpelhen ikke huske, hvad det er. Nogle der kan forklare det, meget gerne på et folkeskole niveau, tak :) -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. Håber nogen kan hjælpe :) -
Karakter
ForumindlægHej derude. Jeg har et spg. angående karakter. Hvis jeg har fået 02 i mundtlig og 4 i skriftlig fysik og får 00 til eksamen består jeg ? 4+2+0/3 = 2 ? -
haster!
ForumindlægHej mennesker Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. -
Hjælpe med opgaver fra dette sæt?
ForumindlægNogen som vil hjælpe med den sidste opgave og 2 andre i dette sæt http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100816_opgave_fysik_A_stx.ashx -
Produktion ved start..
Forumindlæger den så simpel at det er kernemassen man skal beregne for 210 Po eller er det noget helt andet.. opgave 7b http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100816_opgave_fysik_A_stx.ashx -
Galileis faldlov
ForumindlægHej, Jeg sidder med en fysik rapport om Galileis faldlov, dog sidder jeg fast i et spørgsmål som lyder således: Eftervis t^2 og s at de er ligefrem proportionalle. Håber at I kan hjælpe :)) -
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud? -
Lysdiode
ForumindlægHej, jeg skal skrive rapport om bestemmelse af plancks konstant, hvortil der knytter sig et forsøg med lysdioder. Kender nogen noget godt materiale om dette, for det er virkelig svært at finde noget, der forklarer den RENE fysik bag lysdioder. -
Eksaminer på STX
ForumindlægHej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd.
