Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13421 til 13440 af 22746
-
Middelværdien af Lis
ForumindlægHejsa.. Jeg har et problem. Jeg kan ikke huske metoden for at finde middelværdien. Jeg har fysik på C og skal finde middelværdien af en ligning.. Er helt lost. Nogle der kan hjælpe mig? På forhånd tak :) -
Bedømning eksamen.
ForumindlægJeg skal op til en årsprøve eksamen. Og jeg skal op med en jeg absolut ikke kan udstå, og som jeg ikke kan være i samme lokle med. Så ville høre, bliver man bedømt på ens samarbejde med partneren man har i fysik? -
Besvaret eksamen ark
ForumindlægJeg leder efter nogle besvaret eksamens ark fra de tideliger år i fysik 3 årig høj. En der kan hjælpe med hvor jeg kan finde dette? -
9.klasses transformation spørgsmål?
ForumindlægHvad er høj spædning? og lige et spørgsmål til - skal nemlig op til fysik/kemi mundtlig på fredag.. strøm over store afstande ( modstand sættes i kredsløb? hvordan laver jeg denne forsøg.. håber nogle vil hjælpe mig ? -
Diffusion..
Forumindlæghejsa.. er der nogen der gider forklare mig hvad diffusion er? Det skal være sån at en 8. klasses elev kan forstå det der står en smule om det i min fysik/ kemi bog, men vil gerne vide mere (: -
Disposition i eksamen
ForumindlægHej, vil lige hører om nogle har været oppe til en fysik eksame? Mit spørgsmål: den disposition, min lærer, siger jeg skal lave - til selve eksamen. Hvordan er den? På forhånd tak. -
Magnetfelt
ForumindlægJeg skal op til folkeskolens fysik eksamen på tirsdag. Problemet er bare, at emnet "Magnetisme" er opgivet. Selvom jeg har læst i mange leksikoner osv. kan jeg ikke finde ud af, hvad et magnetfelt er. ? -
er der nogen der har bogen?
ForumindlægEr der nogen der har bogen "Vejen til Fysik C" af Knud Erik Nielsen og Esper Fogh. Det er en bog fra STX. Jeg er spøgsmål til en af opgaverne der i, jeg ikke forstår. -
Privatlærer til MAT 1 (DTU)
ForumindlægTog et sabbatår efter den gymnasielle STX og har i den grad kunne mærke at pausen har gjort noget ved min matematiske sans .. Jeg er lige begyndt på DTU og har allerede problemer med matematikken. Det er MAT 1 kurset der er snakke om, det er matematik der bygger på matematik A fra gymnasiet ... -
Hjælp til MAT 1 (DTU)
ForumindlægTog et sabbatår efter den gymnasielle STX og har i den grad kunne mærke at pausen har gjort noget ved min matematiske sans .. Jeg er lige begyndt på DTU og har allerede problemer med matematikken. Det er MAT 1 kurset der er snakke om, det er matematik der bygger på matematik A fra gymnasiet s... -
Hvad undrer du dig over?
ForumindlægHej! Jeg vil gerne hører om hvad I undrer jer over, det må ikke handle om alt.... Det skal hører til/passe til fysik og kemiens verden ;-) Så bare skriv løs! Hvad undrer I jer over???? -
Spørgsmål til opgave
ForumindlægHej. Jeg ved ikke rigtig, hvordan man skal lave opg. 7c fra Fysik A 2010 August. Opgavesættet kan findes på nettet. Håber nogen vil hjælpe mig. -
Eksamen FysikC
ForumindlægEr der nogen, der har været til fysik C eksamen og ved, hvor stor vægt censor+lærer lægger på præsentationen i forhold til resten? Kan de gennemskue, hvis man har fået hjælp til den? -
faseovergang - formel
ForumindlægHej, Jeg sidder med en fysik opgave, hvor jeg skal finde et stofs smelte- og kogepunkt. Desuden skal jeg bestemme sotffets specifikke overgangsvarme. Men findes der nogen formler til dette formål ? Mvh Jens -
Konkurrencer
ForumindlægHey, jeg har en kammarat der bliver ved med at snakke om memory.. jeg forstår ikke så meget af det han siger, men er der konkurrencer i den gren? Der er konkurrencer i Fysik, Matematik, Datalogi osv.. er der noget i memory? -
kobbersalte
ForumindlægNogle som kender til kobber(ll)hydroxidcarbonat? hvad det anvendes til og hvorfor det ikke er opløseligt med vand, ligesom kobbersulfat(blåsten). Jeg har forsøgt nettet, databogen for fysik/kemi, men uden held .. -
hjælp
Forumindlæghej.. håber virkelig at nogle gider at hjælpe mig med disse to spørgsmål.. jeg har fysik på b niveau.. hvordan virker en laser? hvilken funktion har lyset på øjet? -
Luften på skrivebordet. HASTER
Forumindlæg*hjæælp*. Jeg har fået stillet et "svært" spørgsmål i fysik. * Hvor stor en masse har den luft som hviler oven på en kvadrat meter af dit skrive bord. :( -
Alkohol - forbrænding - forsøg
Forumindlæghey, jeg har en slags '' prøvekesamen '' i fysik/kemi. det vil være en hjælp hvis i måske kunne komme med forsøg jeg kunne lave og evt. nogle links, hvor der står hvordan man laver dem :) -
Statistisk mekanik og forsøg
ForumindlægEr det muligt at lave nogle forsøg som handler om statistisk mekanik, mere specifikt, entropi fortolket på en mikroskopisk skala? Eller er det udelukkende teoretisk fysik, vi har gang i her?
