Søgning på: historie noter hf. Resultater: 13461 til 13480 af 33009
-
Hjælp til fransk
ForumindlægJeg søge hjælp til fransk på 10 kl. niveau - HF c-niveau. Har haft fransk før men vil gerne i gang igen og skal bruge noget hjælp til det. Pris - tidspunkt aftales nærmere. Jeg foreslår et et bibliotek til undervisning. Ønsker hjælp 1 time ugentligt. Gerne Stor. Kbh. - Nordsjælland. ... -
hjælp
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til prøve på HF Jeg skal op i Fysik, kan nogle for tælle mig de grund læggende regler for fysik. Noget man skal kunne? Jeg har virkelig brug for hjælp. Da jeg ikke har haft det i 2år. hvad for nogle emmer skal man kunne?. hvis i er rigtig søde kan i sp skrive lidt om det t... -
kemi reaktionsligninger
Forumindlæghej, jeg er en ung pige der går på hf jeg har kemi på c niveau, jeg vil gerne høre om man kan kom op i reaktionsligninger til eksamen, jeg skal op i nf eksamen her til sommer nemlig???? Så vil jeg også meget gerne have hjælp til reaktionsligninger?? Jeg er meget dårlig til det.. hvordan kan man ... -
VUC Silkeborg?!?!
Forumindlægjf. https://www.studieportalen.dk/Skoler/default.aspx?id=3644 så er der altså intet der hedder "VUC Silkeborg"! Skolen hedder "Th. Langs HF & VUC Silkeborg" - hvilket ville være lækkert hvis det blev rettet. Desuden ville det også hjælpe lidt hvis linket blev ændret til: http... -
Dimissionstale?
ForumindlægEr der nogen som ligger inde med eksempler på, hvordan en dimissionstale kunne se ud? Man har fået det ærefulde hverv, men man har egentlig aldrig været til en STX/HF dimission og aner således ikke, hvad pokker sådan en bør indeholde. Min lærers vejledning var, at den skulle være sjov... Og jo ... -
Løs grafisk ligningen f'(x) = 0. Begrund svaret
ForumindlægJeg har problemer med en opgave.. Jeg skal løse ligningen grafisk f'(x) = 0 og begrundet svaret. HJÆLP! Se vedhæftede billede eller http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/HF_B_vejl_eks_opg.pdf opg. 1.023 -
HJÆLP
ForumindlægOpg. 1. Placer symbolerne δ+ og δ- over atomerne og angiv elektronnegativitetsforskelle i nedenstående polære kovalente bindinger. a: H---Br b: N---O C: P---Cl D: C---O Opg. 2 Tegn elektronprikformler og stregformler for nedenstående molekyler A: I2 B: HF C:... -
Privatlærer i uge 33+34 søges
ForumindlægHej, Da jeg skal følge et intensivt kemikursus (niveau C/HF-tilvalg) på Studieskolen fra 11.-21. august 2008, søger jeg en en privatlærer til ekstra undervisning et par gange om ugen i ovenstående periode - mod betaling. Hvis nogen er interesserede, eller kender én, der kan hjælpe, kontakt mig da... -
reducering af udtryk
ForumindlægHej jeg er lige startet på matematik b på hf. Jeg sidder med et udtryk som jeg skal reducere, men jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op og blive det rigtige resultat. 2a(3b-2c) + 4c(a+b) - 6(ab-1) Jeg ville være glad hvis der var nogen sparke hoveder der lige ville lave en trinvis red... -
er der en som gider hjælpe ?? plz
Forumindlæg1Foton Energi Eγ = hf = hc/lampda Hvis frekvensen af en foton er 2.25 · 1014Hz, hvad bliver energien i Joule og elektronvolt? Hvis energien af en foton er 1.229 · 1010J, hvad bliver frekvensen og bølgelængden? Beregn fotonenergien af grænserne for det synlige spektrum &lamb... -
SSO-aflevere blankt?
ForumindlægHej jeg har på grund af arbejde ikke lavet en SSO-opgave jeg er fuldt tilfreds med. Derfor tænkte jeg om, det muligt og tag den på et senere tidspunkt, hvis jeg aflevere blankt nu? Og dermed få en højere karakter. Jeg går på en hf enkeltfag. Så den har samme funktion som en SRP. -
Kursus i Lommeregner ?
ForumindlægHej jeg har matematik på A niveau på HF i Herlev. Jeg er total dum på det med lommeregner har en TI-89 er der et sted hvor man kan tage et kursus i den, så man bare kan de basale ting, synes der er så mange ting, der er godt at kunne, altså andengradsligning, toppunktet, integral, diff, osv. Men ... -
Syre-Baseligevægte, Haster!
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe med følgende opgave? Nogle steder tilsøtter myndighederne flourid, F- i drikkevandet for at mindske angreb af karies i tænder. Styrkekonstanten for flussyre, HF, Ks = 6,8 * 10^-4 M. Beregn koncentrationen af H3O+ og pH i en 0,0034 M NaF-opløsning. Nogen som kan hjælpe... -
Dansk A Eksamen, idag! Samtaler.
ForumindlægHej ppl. Dansk A eksamen hf, idag handlede om samtaler. Hvad synes om det? Er der en der evt. gider at kigge min opgave igennem og... jeg er så nervøs, for jeg havde lidt tekniske problemer, min opg. blev slettet og til sidst havde jeg 2 / 1 time tilbage... det var nederen. Hvis jeg sender den..... -
Middelfart-gym censor engelsk
ForumindlægHalløj Jeg skal i år op til religions eksamen. Censoren til eksamen hedder Poul Storgaard Mikkelsen og er lære på Middelfart gymnasie og HF-kursus Er der nogen der har ham og gerne vil fortælle hvad jeg skal forvente mig.. både udseende mæssigt (lille og tyk, høj og slank, gammel, ung???) og pers... -
Psykologi B om aftenen?
ForumindlægNogen der ved om det er muligt at læse Psykologi B på et aftenhold? (eller Tirsdag og Torsdag morgen) Grunden er at jeg lige nu er igang med en HF, så har kun tid Tirsdag og Torsdag morgen, eller om aftenen? Men de eneste jeg kan finde er Tirsdag og Onsdag, og kan slet ik finde nogen skole som kø... -
procent og rente
ForumindlægHej jeg har eksamen meget snart i matematik på c niveau. jeg går på hf.., og mit spørgsmål er om procent og rente bestem gennemsnitlig procentvis ændring pr termin ?? jeg tror er at det er kapitalfremskrivningsformlen.. altså k=ko*(1+r) ^ n men hvor man tager udgangspunkt i n ?? -
Vandløb og vandbalance
ForumindlægJeg sidder og læser til geografi eksamen på HF og har fået et spørgsmål jeg er kommet i tvivl om som lyder: Beskriv sammenhængene i vandets kredsløb og forklar hvilken rolle vandløbene har i vandbalancen? Det med at beskrive sammenhængen har jeg styr på, men den sidste del af spørgsmålet drill... -
Vandløb og vandbalance
ForumindlægJeg sidder og læser til geografi eksamen på HF og har fået et spørgsmål jeg er kommet i tvivl om som lyder: Beskriv sammenhængene i vandets kredsløb og forklar hvilken rolle vandløbene har i vandbalancen? Det med at beskrive sammenhængen har jeg styr på, men den sidste del af spørgsmålet drill... -
Analyser vands betydning for landskabs dannelse
ForumindlægHejsa! Har lidt problemer da jeg ikke har været hel stærkt i naturvidenskablig faggruppe på HF. Jeg står nu og skal analysere vandets betydning for landskabs dannelse. Umiddelbart ville jeg tror det havde noget af gøre med istider og ranmoræner og gletsjere? Er jeg helt tabt eller er der n...
