Søgning på: kemi b. Resultater: 13461 til 13480 af 96568
-
Delta G/G-værdi for ethanol?
ForumindlægJeg har prøvet at søge på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad ethanols G-værdi er? Jeg skal nemlig beregne delta-G for den proces hvor glukose omdannes til ethanol og kuldioxid (gæring). -
HJÆLP!
Forumindlægjeg er gået helt i stå ved den her opgave.. -
atomsopbygning eksam
Forumindlæghej alle atomer er opbygget af tre slags elementerpartikler protoner, neutroner, og elektroner Atomer er opbygget af negativt ladede elektroner, der bevæger sig omkring en meget lille, positivt ladet kerne bestående af protoner og neutroner. Hvilket grundstof der er tale om, afgøres af antalle... -
Gammel nisse søger hjælp :) til CO2 målinger i akvarievand
ForumindlægHej der. Jeg er gang med en forsøgsrække omkring græsningsrater og har selv dyrket alger i akvarier. CO" skal måles i vandet og det er vist noget med Ph og alkalitetstitrering ? Er spejlblank lige nu mvh Ayoe -
Ionform hovedgruppe 7
ForumindlægHej! Hvor mange elektroner afgiver grundstofferne i hovedgruppe 7, når de går på ionform? :) -
Forsøg med morfin
ForumindlægHej Jeg skal lidt akut have hjælp til at finde et forsøgs data fra et forsøg med morfin. Jeg skal undersøge morfins sturktur og virkning men kan bare ikke finde noget på nettet. Kan en komme med ideer til nøgle ord jeg kan søge ller aner hvor man finder forsøgsdata far forskellige forsøg? -
HJÆLP, TIL FYSIK ?!
ForumindlægHej ! Jeg skal nu op i 9.klasse og jeg ved ikke hvad jeg skal kunne i fysik. :S Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skulle kunne, eller hvad i kom op i, i fysik ? -
Spørgsmål angående Fysik FSA
ForumindlægMå man lave forsøg, man ikke har lavet/gennemgået i klassen igennem året til 9. klasses afgangsprøve i fysik? -
HJÆÆÆLP...
ForumindlægHej alle sammen jeg skal lave en fysikprojekt, og ville lige spørge om det jeg har skrevet om kemisk energi er rigtigt ???<span style="font-size:14.0pt;line-height:115%; font-family:"Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family: Calibr... -
hjælp til synopsis
Forumindlægjeg har lavet en synopsis og jeg skal op på mandag. jeg har om BOTOX og har valgt Biologi og Psykologi, har metoder og case i psyko men mangler bio-metoder:( Hjælp Hjælp Hjælp! -
HJÆLP FYSIK!
ForumindlægHey, nogle der kan forklare, hvordan man laver elektrolyse forsøget.. Starter man ikke med, at hælde vand i karet og derefter har vi de to reagens glas tilbage, hælder man ikke bare saltsyre og lidt fortyndet vand i begge reagens glas???? -
vandopløseligt
ForumindlægEr der en der sidder med en generel regel, hvorved man ved om et stof er vandopløseligt? -
Madkemi - disposition?
ForumindlægHej er der nogen der har ideer til disposition i emnet: MADKEMI? overvejer: 1) Tilsætningstoffer 2) Konsistens (herunder emulgator) 4) Emulgator fra naturen (5 fima i grinsted)?? Eller har i ideer? -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?... -
Dna og gift
ForumindlægHej har lidt problemer med denne opgave: giften er særlig hård overfor leveren, hvorfor? Her tales der om giften i grøn fluesvamp, der påvirker en på denne måde: Vi har et ”lager” med et antal færdig RNA-molekyler, der bruges til cellens proteinsyntese. Da RNA ikke lever for evigt ... -
Fra farmaceut til læge
ForumindlægHej ! Jeg er igang med at læse farmaci på KU og er nu på mit 4år. Jeg overvejer stærkt, at skifte til medicin studiet, og overvejelsen skyldes primært, at jeg ikke behersker det engelske sprog vel. Jeg er mildest talt elendig. meget af arbejdet som en farmaceut foregår på engelsk, hvilket bekymr... -
Rapportskrivning - hvordan?
ForumindlægHvordan skriver man en rapport? -
HHX eller STX?
ForumindlægHej Jeg er en dreng, som skal til at vælge en ungdomsuddannelse, men jeg er kommet meget i tvil her på det seneste. jeg har tænkt mig at jeg måske gerne vi have en videregående uddannelse, som omhandler økonomi, og jura men på den anden side er jeg også list tvivl op jeg vil ændre mening. Fordi,... -
Hjælp til at beregne iltindhold
ForumindlægHej, Er der en, der kan forklare mig, hvordan jeg kan beregne iltindholdet i denne opgave. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvor de 0,85 eller 11 kommer fra i facit, men jeg forstår godt at 0,96 refererer til saturationen. Opgaven er vedhæftet. På forhånd tak. -
Antal eksamner
ForumindlægHej Jeg har fået at vide at jeg skal op til fuld pensum og går på 2g. Men jeg er dog ikke sikker på hvor mange eksamener jeg skal op i. Fordi jeg ikke er sikker på om at jeg skal op til mundtlig og skriftlig i alle de fag jeg afslutter i år, Eller kun mundtligt Har fået at vide, at der ikke...
