Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 13481 til 13500 af 65693
-
Matematik på universitet(DTU,KU)
ForumindlægJeg har står og skal vælge studie, men jeg er faktisk lidt i vildrede. Min force er klart indenfor fysik og matematik, men jeg ved ikke helt hvilken videregående uddannelse, der passer mig. Jeg har set, at DTU har en matematikuddannelse (mat og teknologi) og jeg undrer mig egentlig over hvad fors... -
SVÆR Matematik aflevering
ForumindlægHjælp mig. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål i min Matematikaflevering i statistikker. What is statistics doing with the data? Describe the numerical measurements of central tendency? Kan i lede mig vej i disse spørgsmål, da jeg har rigtig svært ved at starte op. Tusind tak på forhånd -
Hjææælp..Har brug for hjælp til matematik.
ForumindlægHej mit spørgesmål er.. Jeg er ui gang med at lave en blækregning der handler om vikingskibe(fsa 2006) Jeg mangler at nogen svar så please hjælp mig hvis I ved eller kender svarene. 2.6.. 3.2..3.3..3.4..5.3 Please hjælp mig med dem det er meget vigtigt og jeg har brug for hjælp.. På forhånd tak. -
Matematik - bestem k
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, som jeg har lidt svært ved. Bestem tallet k således at linjen med ligningen 2x-3y=k sammen med koordinatakserne danner en trekant med areal 30. Først og fremmest har jeg isoleret y i ligningen: 2x-3y=k 2x-k=3y y=2/3x-k/3 Så indsætter jeg 0 på y´s plads således... -
FSA Matematik regnesæt
ForumindlægJeg søger efter en matematikregnesæt fra FSA for 9 eller 10 klasse. Det må meget gerne være en indscannet version. Er det en som ligger inde med en sæt, som indeholder blækregning(det hed det i gamle dage) eller færdighedsregning eller begge, så vil jeg meget gerne modtage dem. Er der én kan hjæl... -
Matematik C niveau hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe en pige i nød med opgave 6 i den vedhæftede fil? Jeg er helt lost :( -
Matematik - studentereksamen december 2008
ForumindlægHej. Tænkte på om der nogle der havde facit til opgaverne fra studentereksamen fra 2008? - November/December Det ville være rart. Vil gerne tjekke om mine svar er rigige. MVh -
Lille og nem opgave (matematik)
ForumindlægOmskriv til m2 40.000 cm2= Spørgsmål: Hvor mange cm2 går der på 1 m2? -
Funktion, matematik- hjææælp
ForumindlægDen årlige omsætning på spil i Danmark kan for perioden 2000-2004 med tilnærmelse beskrives ved modellen: y= 2,5x + 10,5 hvor y er omsætningen, målt i mia. kr. og x er antal år efter 2000. Hvad fortæller tallene 2,5 og 10,5 om omsætningen på spil? + Bestem omsætningen i 2005 ifølge modellen. Skal... -
HJÆLP! matematik opg. 4.025
ForumindlægHej Jeg ved bare ikke hvor jeg skal begynde med denne opgave. Og er det ikk en eksponential aftagende funktion - men hvordan skal jeg ku' argumnetere for det? Håber at der er nogen der kan hjælpe. Her er den: I vedproducerende skovbrug er langsigtet planlægning nødvendig idet feks bøg fælde... -
Matematik A2 opgave 126
ForumindlægHej. Jeg kan ikke løse denne opgave. I to modeller for udvikling i befolkningtal antager man, at befolkningstallet afhænger af tiden t på følgende måde: Model 1: f(t)= 2000/1+4*e^-o,5t Model 2: f(t)= 400*e^-0,4t+ 500 Besvar for hver model følgende spørgsmål: jeg har lavet opg a. b) Hvor stor... -
Matematik optagelsesprøve EUX
ForumindlægHej!! Jeg skal til optagelsesprøve imorgen den 14 juni og er virkelig nervøs... Vil gerne spørge hvor mange rigtige point skal man ha for at kunne få et 02 eller et 4 tal? Jeg er ikke sikker, men jeg tror det er er c niveau -
matematik + mikro hjælp søges
ForumindlægHej Har brug for lidt hjælp (kbh) til min matematiske mikro opgave. det er blandt andet nyttemaksimering af funktioner af flere variabler, herunder løsning til en 4 lineære liningssystem med 4 ukendte variabler, og så noget intution og tegninger til at forklare resultatet. Det er lidt specifikt... -
hjælp til matematik afleverig - 1.2 delprøve
Forumindlægjeg har brug for hjælp til alle opgaverne i filen så hvis nogle ville være så søde at hjælpe med nogle svar. jeg vil gerne vide svar på alle, så jeg har en ide om hvad jeg skal og om jeg skal regne om igen. jeg føler jeg ikke har tid til at lave det hele da jeg 4 andre afleveringer. tak for hjæ... -
Matematik aflevering nr. 6
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af denne her opgave: Funktionerne f og g er givet ved: f(x)=1/2x^2 -3x + 6 1/2 og g(x)= -1/2x^2 -7x - 19 1/2. Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet med x-koodinat 4 og tegn en skitse. Undersøg, om tangenten også er tangent til grafen for g. Je... -
Hvor mange passagerer betjener de i 2012? - Matematik
ForumindlægHej:) Har lige en opgave som jeg ikke forstår. Der står at de bejente 22.725.517 i 2011 og jeg skal finde ud af hvor mange de betjente i 2012, når det steg med 3% Håber i vil hjælpe:) -
Tryk i beholder - Skriftlig matematik
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? På forhånd tak :-) -
Hjælp til 1 matematik opgave
ForumindlægOpgave 1: Af et 20cm x 32 cm stort stykke pap skæres seks kvadrater væk, herefter resten kan foldes til en kasse med låg. Låget bukkes ned om kassens tre sider, som antydet på figuren. Siden i seks kvadrater er x cm. a) Bestem et udtryk for kassens rumfang som funktion af x. b) Mellem hvi... -
Matematik B - Alssundbroen - 2007
ForumindlægHej jeg tænkte om der var nogle som ligger inde med opgaven som hedder Alssundbroen og det skal være den fra 2007 og ikke 2009 som allerede ligger på sitet :-) - - Hvis nogle har den ville det være en stor hjælp at sende den til mig eller uploade den på sitet :-) -
Matematik!! Andengradsligninger og andengradspolynomier
ForumindlægJeg får en prøve i dette, men er der nogle der kender gode sider hvor jeg kan øve mig i dette? Tak på forhånd
