Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 13481 til 13500 af 32822
-
3 års opgave - hjælp til rettelse af opgave
ForumindlægHej! Ligesom andre 3 g elever sidder jeg og arbejder med den større skriftlige opgave her i December. Jeg ville defor høre om der er nogle der er interesseret i at rette/kommenterer min opgave, her tænker jeg mest på korrektur. Årsagen for dette er, at jeg mener det er sundt at få andre(end en s... -
Lån..
ForumindlægA skal låne penge til finansiering af et byggeri. Han får tilbudt et 30-årigt lån på 600.000 kr. med løbetid fra 11. december 2005. Lånet skal amortiseres med lige store ydelser hver 11/6 og 11/12. Den første ydelse skal betales 11/6 2006, og den halvårlige rente er 2%- a) Beregn den halvårlige... -
SU kvartal
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående SU. Hvis der nu er to personer, som er født henholdsvis i januar og marts, så får de vel begge to først SU i april? Altså fra anden(?) kvartal. Vil det så sige, at de kommer til at få SU i lige lang tid? Er det så bare ærgerligt, hvis en person er født den 1. j... -
gode ideer til historisk perspektiv
Forumindlægjeg skal skrive SRP her til december og har valgt emnet SMERTEMEDICIN.. har valgt fagene Kemi og historie. I historie vil jeg - først vil jeg skrive lidt om Acetylsalicylsyres historie. - finde statestiker for danskernes forbrug I kemi vil jeg - fremstille acetylsalicylsyre - og self komme ind på... -
Regnskab leasingaftaler
ForumindlægDato for leasingkontraktens indgåelse: 1. december 2011 Maskinernes forventede levetid: 6 år Leasingperiode: 6 år Månedlig leasingydelse (forudbetales): 15.000 kr. Øvrige betingelser: Kontrakten er uopsigelig i løbetiden. alternative lånerente kan antages at være 12% p.a. (svarende til ca... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse på handelshøjskolen i Aarhus, men da jeg skal ind til militæret til december, kan jeg først starte næste år. Der har skolen ændret adgangskravet til, at man skal have enten international økonomi B eller samfundsfag B, men jeg har ingen af delene. Jeg har undersøgt mulighed... -
Gaza-krigen 2008/2009! VIGTIGT
ForumindlægHej alle, jeg skal være færdig med min historie opgave i morgen så ville være rart med hurtige svar :) Jeg skal finde ud af hvorfor konflikten mellem gaza og israel blev genoptaget igen d. 27 december 2008, altså hva der gik forud for konflikten. Skal kun fortælle om konflikten i 2008/2009. Har l... -
integrere parameterfremstilling
ForumindlægHej. Opgaven er opgave 4 fra 1-årigt A niveau december 2006. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vinter06/2006-8-1V_MED.pdf vi har parameterfremstillingen: x = 2sin(t) - t y = 2cos(t) - 1 og vi skal "Skisér kurven, og beregn ved hjælp af stamfunktioner arealet af M ." Hv... -
Mangler taler eller kilder om kina
ForumindlægHej. Da vi til december skal i gang med vore SRP, har jeg besluttet at skrive om kinas (udenrigs)politiske historie fra Mao og frem til idag. Jeg skriver i fagene samfundsfag og historie. Jeg har efterhånden fået lånt en del bøger, men jeg har problemer med at finde gode kilder/taler som jeg kan ... -
Hjælp til Korea-krigen
ForumindlægHej :) Jeg har besluttet mig for at skrive om Korea-krigen her til december når SRP'en kalder.. Jeg skal skrive i samfundsfag og historie. For det første, er der nogle der har input omkring mine interesse punkter? . Det historiske forløb i Korea-krigen og politikken bag – fokus på USA, ... -
SRP - Datering med radioaktivitet
ForumindlægHej Jeg skal her til december skrive SRP om 'datering med radioaktivitet', hvor jeg skal lave et forsøg 'radon i et kælderrum'. Jeg vil høre, om der er én eller evt. flere, der kunne kigge min SRP igennem og evt. komme med rettelser, inden den skal afleveres, da jeg ikke kender ... -
Den anden afledede
ForumindlægJeg står og skal til at op i mundtlig mat A her til December (!!!), og sidder derfor med dispositionerne. Jeg er i min søgen efter materiale stødt på begrebet "den anden afledede" og jeg forstår, at hvis den fremkommer ved at differentiere differentialkvotienten for en funktion så f(x)-... -
Steve Biko-tale
ForumindlægHej allesammen, Jeg ved det nok ikke er særlig sandsynligt, men er der nogen der ligger inde med eller ved hvor man kan finde Steve Bikos tale "Oplæg til lederkursus i SASO", december 1971 fra bogen "I Write What I Like" (Harper & Row) på engelsk? Jeg skal bruge talen på e... -
Er dette her ikke også rigtigt?
ForumindlægEn fakkel tændes på Olympen i Rusland og ankommer til Italien d. 11 december 2005 9760 løbere bærer i løbet af 61 døgn faklen gennem Italien på dens vej til Torino. Hvor mange løbere har i gennemsnit båret faklen pr. døgn? Så skal jeg bare sige=9760/61 Ikke? Hvor mange minutter bærer hver løber... -
Hjælp til gennemlæsning af SRP - Historie&Engelsk
ForumindlægHej hej .. Så er det tid til at skrive SRP.. Jeg søger en der vil hjælpe mig med at forbedre min opgave, når jeg engang har fået skrevet den færdig.. Jeg skriver om England sociale forhold i 1800 tallet med udgangspunkt i Oliver Twist.. Skriv endelig hvis du ønsker at hjælpe mig .. Dette vil væ... -
Naturvidenskab! hjælp!
ForumindlægJeg er lie nu igang med en opgave i naturvidenskab. emnet er selvvalgt og jeg har valgt fedme, men i min opgave står der at jeg skal skrive noget teori, og helt ærligt ja så ved jeg ikke helt hvad jeg skal skrive, for det er ikke det samme som i en fysik rapport med formler og alt det. der er en ... -
Eksamen
ForumindlægHej Folkens! Jeg har lige et spørgsmål til jer herinde. Er der nogle af jer, der har været oppe til skriftlig eksamen på A niveau på HF her i december måned, og som har fået karakterer? Jeg har fået 4 selv, og undrer mig over at flere fra klassen, som jeg har snakket med ligeledes har fået 4 e... -
Studieretningsprojekt ..
ForumindlægHer til december er der sikkert mange af os der skal til at skrive studieretningsprojekt (i hvert fald dem der går på handelsskole/gymnasie på 3. år) .. Jeg synes det er rigtig svært at finde ud af hvad man skal skrive om, så tænkte om vi ikke kunne hjælpe hinanden med at komme på nogle ideer . S... -
studieretningsprojekt
ForumindlægHer til december er der sikkert mange af os der skal til at skrive studieretningsprojekt (i hvert fald dem der går på handelsskole/gymnasie på 3. år) .. Jeg synes det er rigtig svært at finde ud af hvad man skal skrive om, så tænkte om vi ikke kunne hjælpe hinanden med at komme på nogle ideer . S... -
DIO eksamen - Hjælp mig med 3 spørgsmål
ForumindlægHej folks. Jeg står og skal til DIO eksamen her på torsdag d. 17 december og jeg har nogle sætninger jeg ikke ved hvad betyder i min vejledningen angående eksaminationen: - Begrundelse for de valgte faglige problemstillinger - Redegør for fags særlige kendetegn og bidrag til udfoldelse af proble...
