Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13501 til 13520 af 63055
-
HJÆLP-- HAR BERUG FOR DET !!
ForumindlægHeej :D Jeg har lige trukket et emne op, som jeg skal op i dansk afgangsemsamnen i 9 klasse. (vi har fået b eksamen, hvor vi har 2 uger til at forberede os.) Men jeg kan ikk rigtigt finde noget : med mit emne. Jeg har trukket identiet. jeg kan vælge hvad jeg vil, men det skal bare handle ... -
Noveller om identitet - eksamen
ForumindlægHej! Skal op til mundtlig dansk her snart (9 klasse) og har trukket "Noveller om identitet". Skal til at vælge min tekst som jeg vil analysere. Min lærer har forslået mig, at jeg vælger; Den blomstrende have af Naja Marie Aidt, da den passer meget godt til emnet. Jeg har stadig chanc... -
fordybelsesområder: Romantikken
ForumindlægHej! jeg har trukket et emne op, som jeg skal op i dansk afgangsemsamnen i 9 klasse. vi har b eksamen, hvor vi har to uger til at forberede os. og min fordybelsesområde er romantikken. jeg kan komme ind på folkeviser, kunstbillder, noveller, og mange ting som har noget med romantikken at gøre, m... -
kan nogen hjælpe-
ForumindlægHeej :D Jeg har lige trukket et emne op, som jeg skal op i dansk afgangsemsamnen i 9 klasse. (vi har fået b eksamen, hvor vi har 2 uger til at forberede os.) Men jeg kan ikk rigtigt finde noget : med mit emne. Jeg har trukket identiet. jeg kan vælge hvad jeg vil, men det skal bare handle om iden... -
Apartheid-Gandhi eller Nelson Mandela
ForumindlægJeg er igang med at lave min synopse til engelsk 9. klasse afgansgeksamen. Mit overemne er Apartheid and prejudice og underemne har jeg valgt, at skrive om enten Nelson Mandela eller Gandhi. Jeg vil helst skrive om Gandhi, da jeg ved en del om ham og det dermed, vil være lettere for mig til ... -
Hjælp til historie eksamen
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har trukket historie som et af udtræksfagene. Jeg har valgt underemnet kvinders vej til stemmeret, og er i gang med at vælge kilder (jeg skal have mindst tre) Jeg vil godt sige noget om hvordan kvinders valgret efterfølgende haft betydning for ligestilling mellem kønnene i ... -
Outline i engelsk
ForumindlægHej. Jeg har jo som så mange andre elever i 9 klasse fået til opgave at lave en outline (disposition) i engelsk. Mit problem er så bare hvad jeg skal komme ind på af punkter? Mit hovedemne er Racism og jeg har derunder valgt at snakke om Emmett Till. Håber virkelig jeg kan få noget hjælp senest ... -
Matematik gåde!
Forumindlæg"En mand var dobbelt så gammel som sin kone, da han var lige så gammel, som konen er nu. Når hun bliver ligeså gammel, som han er nu, vil de tilsammen være 112 år. Hvor gammel er manden nu?" Jeg går i 9 klasse, og vores lærer gav også den her mærkelige gåde. Jeg har siddet og speakulr... -
ligning..
Forumindlæg"En mand var dobbelt så gammel som sin kone, da han var lige så gammel, som konen er nu. Når hun bliver ligeså gammel, som han er nu, vil de tilsammen være 112 år. Hvor gammel er manden nu?" Jeg går i 9 klasse, og vores lærer gav også den her mærkelige gåde. Jeg har siddet og speakulret... -
Hjælp fra en Svend Åge Madsen kender!
ForumindlægJeg har trukket det at være dansk til min 9. klasses afgangseksamen, og jeg vil jerne finde en roman eller en novelle om det at være dansk af Svend Åge Madsen, fordi jeg nyder at læse hans bøger (har ikke fået læst så mange endnu men har læst, Se Dagens Lys, Lad Tiden Gå, Jagten på et menneske, o... -
Film, musik el. tekster vdr. eng. eks.?
ForumindlægJeg skal til mundtlig engelsk eksamen om ikke så længe. (9. klasses afslutningseksamen) Mit emne omhandler vold i USA - også sammenlignet med andre lande. Samtidig vil jeg snakke om, om det er muligt, at den voldelige kultur bliver spredt til Europa, Danmark, ligesom vi har "arvet" så m... -
Det at være dansk prosa, HJÆLP!!
ForumindlægHej alle derude! Vi har været så heldige at trække "At være dansk - prosa" som vores fordybelsesemne i 9. klasses afgangseksamen . Vi har søgt lidt, men vi har ikke rigtig fundet noget, endnu. Det er der I kommer ind i billedet :D Vi vil gerne have forslag til noveller, romaner, osv. ... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej ja som overskriften lyder er jeg blevet meget i tvivl om hvad jeg skal efter ferien. Jeg går i 9 klasse i folkeskolen og mit ynglingsfag er matematik. Jeg vil gerne være noget inden for økonomi men jeg ved virkeligt ikke hvilket studie jeg skal vælge. Umiddelbart ville jeg mene at HHX ville... -
Eventyr - Kilder
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om "Farytales" til engelsk FSA eksamen i 9. klasse. Min dispotion ligger vægt på om det er pga. eventyr at kvinder idag er stressede, vil have store bryllupper og aldrig bliver rigtigt lykkelige. MEN jeg har næsten desperart brug for nogle gode engelske sid... -
Baggrundsstrålings opstandelse
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i naturfag i 9. klasse. Haha, øv! Dog har jeg et spørgsmål, som jeg har søgt på overalt på nettet: Baggrundsstrålings opstandelse! Men intet sted på nettet har jeg kunnet finde et kvalificeret svar på min søgen. Jeg ved, at baggrundsstråling har været her på jorden... -
Spørgsmål vedr selve eksamen
ForumindlægJeg kan forstå at man har 10 minutters tid, hvori man præsenterer sit prøveoplæg. Derefter har man 10 min. dialog med lærer og censor, hvor de kan stille spørgsmål o.l. I de 10 minutter jeg præsenterer mit prøveoplæg, skal jeg så nå at præsentere min analyse og tolkning, samt nå at perspektivere... -
Mangler hjælp til tysk!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lige begyndt i 10. klasse og har valgt at jeg vil have tysk i år, fordi jeg ikke ved hvad jeg vil bagefter endnu. Jeg havde ikke tysk i 9. klsse, så har lidt svært ved det. Det jeg specialt har svært ved, er fordi jeg ikke rigtig ved hvor ordene skal stå hvis jeg slår d... -
Dansk mundtlig om kim fupz
ForumindlægJeg skal til 9 klasses afgangsprøve afgangsprøvers. Jeg skal op i Kim Fupz. Jeg har svært ved at finde en tekst til min mundtlige afgangsprøve De tekster jeg kan perspektivere til er Tennis Jomfruen Verdens grimmeste pige Alting og Ulla vilstrup Hå... -
Valg af kortfilm???
ForumindlægHej flinke folk :) Jeg har trukket emnet "kortfilm" til min 9. Klasses eksamen. Jeg ville bare hører om der var nogle der har en ide til hvilken kortfilm jeg skal vælge. Det kunne også være fedt hvis der var en eller to der har nogle gode fif... -
billede analyse
ForumindlægHej folkens. Nu er det sådan at jeg går i 9 klasse og skal snart til prøve. I dansk har jeg trukket " billede analyse med fokus på analyse og budskab" men jeg kan ikke finde et billede som jeg kan perspektivere i forhold til vores pensum. så derfor ville jeg høre om i har et godt...
