Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 13541 til 13560 af 48964
  • dansk termins prøve

    Forumindlæg
    Jeg vil meget gerne hører fra jer der har haft dansk eksame i Hf. hvad skal man have med til eksamen- altså analyse- redeskaber- jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal skrive en stil- og vil gerne hører hvilke emne der er i en dansk stil- på forhånd tak
  • Haster..plz hjælp hvis i ved noget!

    Forumindlæg
    Jeg går på Hf og skal til eksamen på onsdag. Jeg skal op i geografi, biologi og kemi som er 3 naturfag slået sammen til 1 eksamen, og jeg er helt lost hvad angår, Push-pull faktor??.. Er der noget som ved noget om det må i meget gerne svare hurtigt.
  • Hej...

    Forumindlæg
    Er der nogen der har eksamens opgav fra 10 december 2007, jeg evt må få et kopi af..??? Jeg tager hf enkel fag og skal skrive den eksamens opgave, som prøve... Men fatter ikke en meter .. Knus mulle
  • Logistisk vækst

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sider og skal redegøre for logistisk vækst, men jeg er helt på herrens mark... Jeg har den formel der hedder y' =k*y(a-y) den har så den generalle løsning der hedder y=f(x)=a/(1+c*e^(-kax) ) er der nogle der kan hjælpe mig at udlede denne? På forhånd tak Mette
  • x^2 test how to?

    Forumindlæg
    Hvordan udføres den i praksis? Sidder og tjekkern ogle gamle retvejledninger og forstår ikke hvad der menes
  • hjælp til opgaver

    Forumindlæg
    I en model kan for udviklingen af et barns højde de første 48 måneder beskrives ved differentialligningen dh/dt = 5,24-0,045 * h, 0 > t < 48 hvor t er barnets alder målt i måneder og h er barnet højde malt i cm. I modellen er et barn 50 cm højst ved fødslen. a) benyt modellen...
  • Hvordan laver man det? please hjælp!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart til at kunne få det her ind i hoved, hvordan pokker laver man ligninger? Helst også med dividere og gange :)) Please hjælp mig gerne, ville hælpe mig meget :)
  • rentesregning

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg skal til termins prøve i matematik på tirsdag, og har dette spørgsmål om rentesregning. Med udgangspunkt i din rapport om rentesregning skal du gennemgå kapitalformlen og annuitetsformlerne for opsparing og lån. Nogen der kan hjælpe mig? :-)
  • Eksponentielle funktioner

    Forumindlæg
    Jeg skal finde T2 for funktionen f (x) = 4 * 3x og T1/2 for funktionen f (x) = 4 * 0.5x Har ingen idé om hvordan jeg skal gøre det, vil sætte stor pris på jeres hjælp :)
  • kapitalfremskrivningsformlen

    Forumindlæg
    nogen som kan hjælpe med den her spørgsmål?? ''Forklar kapitalfremskrivningsformlen og vis, hvordan en af de variable kan bestemmes ud fra de tre andre''.
  • Renter,saldo, procenter osv.

    Forumindlæg
    Kan I hjælpe? 1) På en opsparingannuitet foretages 36 indbetalinger med 1 måneds mellemrum, og den månedlige rentefod er . Hvor stor skal ydelsen være, hvis der skal opnås en slutsaldo på 10000 kr.? 2) Hvis man kan opnå en dobbelt så stor månedlig rentefod på med uændret ydelse...
  • Relativ tilvækst - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg sidder her med et spørgsmål jeg ikke forstår noget som helst af. Det er eksponentielle sammenhænge vi taler om. Relativ tilvækst, giv en forklaring på hvorfor tilvæksten er som den er. I skal give et bevis for hvorfor der om eksponentielle sammenhænge gælder at x: x + 1 x...
  • integrationsprøven, hvordan differentierer jeg ?

    Forumindlæg
  • Chi i anden test

    Forumindlæg
    Hej. håber der er nogen der kan hjælp mig. Jeg har ovehoved ikke styr på hvordan man laver noget med chi i anden test, så håber der er nogen der kan hjælpe mig. opgaven: udover at gener ikke behøber være dominerende henholdsvis vignde, kan der optræde andre komplikationer, fx at en...
  • Samtlige stamfunktion ?

    Forumindlæg
    Hej jeg vil høre om om den eneste måde man kan løse en differentialligning på er at finde stamfunktionen ? Ogom der er en der vil prøve at tjekke noget jeg har lavet, fordi jeg ellers ik ku komme videre ?
  • Fremskrivningsfaktoren

    Forumindlæg
    Hvordan beskriver man fremskrivningsfaktoren i procentregning? Jeg synes jeg kigger og kigger i bogen, men der står intet om hvad F-faktoren rent faktisk ER. Håber på hjælp :-)
  • Omformningsreglerne ved ligninger

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal forklare med et eksempel hvordan omformningsreglerne ved ligninger virker ? og give eksempler på de forskellige typer af ligninger, som kan løses ved hjælp af omformningsreglerne ? Håber en kan hjælpe mig.
  • Restled/fejl

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke hvordan opgave (b) skal regnes (se vedhæftet). Tak på forhånd.
  • Lineær sammenhænge

    Forumindlæg
    Jeg har nogle spørgsmål, som jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal besvare. Jeg har lavet et eksempel til spørgsmål 3, men forstod virkelig ikke hvad jeg lavede. Nogen der måske kan hjælpe? 1) Beskriv lineær sammenhæng og vis hvordan man finder hældning og skæring med y aksen, hvis man kende...
  • Hjælp til bevis A'(x)=f(x)

    Forumindlæg
    En eller anden der sidder inde med et bevis for (A(x)-A(x0))/(x-x0))→f(x0) for x→x+0 hvor f er en aftagende ikke-negativ funktion defineret i [a;b] og hvor A lades betegne arealfunktion med udgangspunkt a