Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 13541 til 13560 af 24088
-
Er sydtyskere ikke skizofrene?
ForumindlægTyskerne mener konsekvent, at de ikke var skyld i hverken 1. eller 2. verdenskrig. Det var en østriger ved navn Adolf Hitler. De er dermed uskyldige. Men sydtyskerne er jo også katolikker, katolikker ser sig selv som syndere, og en synder er skyldig i sin handling. De er dermed også skyldige.... -
Hjælp - Opfyldningskrav til teori
ForumindlægHey Folks, Jeg skal op til AT- eksamen på onsdag og vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvad en teori skal opfylde for at kunne kaldes en teori ,samt blive accepteret ( en teori som har bevist for et eller andet og er logisk) og evt. en lille forklaring for hvert begreb som man skal bruge fo... -
Talepapir
ForumindlægHejsa. Skal op til eksamen i AT i morgen. er der en som vil se på mit talepapir og give lidt kritik. Er der nok metode osv. ideer til forbedringer.? -
Hvad er samspillet mellem religion og historie ??? plz..Hjælp
ForumindlægHej Er der en af jer der kan hjælp mig med at sige hvordan spille religion og historie sammen. samspilet mellem de to fage. -
AT 2.G
ForumindlægHej. Mangler et emne at arbejde med, hvis du vil komme med nogle forslag, så venligst skriv dem ned. Hovedemne: Rejser Fag: Historie og biologi. tak på forhånd. -
Synopsis
ForumindlægJeg skal op i historie efter den nye reform. Jeg læser hf-enkeltfag. Vi kommer op i en ukendt tekst på 10-12 sider. Vi har 3 timers forberedelse, hvor vi skal udabejde en synopsis, som danner grundlag for eksaminationen.Da den gennemgang vi har fået af, hvordan synopsen skal udarbejdes, har været... -
SKRIFTLIG EKSAMEN
ForumindlægHejsa :) Er der nogen der kan sige mig, hvor står betydning det har, at man kommer til at skrive et forkert opgavenummer øverst i fx en dansk stil? Mere nøjagtig, hvis man fx har besvaret emneopgave 3 med tilhørende overskrift, men har kommet til at skrive fx opgave 4 øverst ved en tastefejl? -
Årsprøve skriftlig
ForumindlægHejJeg skal til årsprøve i dansk skriflig i morgen, og vil selvfølgelig gerne forberede mig lidt inden. Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan? Jeg ved jo ikke hvad emnerne er endnu.Er det en god ide at læse gamle stile igennem evt.?På forhånd tak:) -
Hvad menes med dette?
Forumindlæg"værre endnu er det, når man siger, at det er skønt ikke at være født, men for den som endnu er født snarest at gå gennem Hades' port. For hvis digteren mener dette, hvorfor forlader han da ikke livet? Det er jo op til ham selv, hvis det virkelig er hans overbevisning. Men hvis han spott... -
Eksamen IMORGEN!
ForumindlægHey Alle ..Tænkte på om der ikke var nogen af jer der kunne give mig nogen gode råd om mundtlige eksamen i Dansk?Er lidt nervøs så vil gerne vide hvad man kan gøre og sådan .. Tak :) -
Afslutningsprøven! 1.G
ForumindlægHej er der en derude der kan fortælle mig hvordan afslutningensprøven er i AT ? det er den sammen opg som de forgårende 1.g har haft ! -
Odyssé 5. sang
ForumindlægHej alle. Jeg forstår ikke hvorfor Hermes bliver omtalt som "Argosdræberen" i 5.sang. Jeg håber derfor, at der er en der gider forklare mig det.På forhånd tak. -
komparativ metode
ForumindlægHej Alle. Kan man sige at man bruger den komparative metode, når man sammenligner med andre statestikker. Eller er det noget andet? Mvh. Sarah-Sofie -
Talepapir?
ForumindlægJeg skal til at lave mit talepapir for min AT-eksamen. Men ved ikke rigtigt hvad man skal starte med, eller hvordan man skal skrive et talepapir... Er der nogle der kan hjælpe mig?? -
BP's olieudslip i Den Mexicanske Golf
ForumindlægHej med jer. Mit emne i dettes års AT er: BP's olieudslip i Den Mexicanske Golf på olieboreplatformen Deepwater Horizon. Hvor jeg bruger fagene Samfundsfag & Naturgeografi Min problemformulering er følgende: Hvordan kan det være, at USA tillader, at der bores efter olie i Den Mexi... -
Hvordan læser I op til old?
ForumindlægHeysa...Jeg skal op til old om en uges tid, og jeg har virkelig bøvl med at komme i gang, for jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det... I historie var det jo nemt bare at læse og skrive notater, men hvordan skal jeg gribe det an i old? -
novelle
Forumindlæger det nogen der kan give mig et eksempel på novelle analysemodel, please. -
Hvad er en kraftanalyse?
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med del b) i opgave 1 (i dokumentet)? På forhånd, tak -
Dansk/historie ??
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at skrive min dansk/historie - opgave.. Jeg går i 1.g og min lærer sagde til os at fordi vil går i 1.g skulle vi ikke gøre meget ud af opgaven; derfor har hun heller ikke rigtig sagt hvordan den skal opbygges.. Nogen der vil fortælle mig det? Og evt. hjælpe med hvordan jeg ... -
Talepapir
ForumindlægNogen der kunne tænke sig at læse mit talepapir igennem og fortælle hvordan det ser ud? Jeg har lige lavet det, så muligvis der mangler lidt, men jeg har forsøgt at gøre det kort og i punktform. På forhånd mange tak.
