Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13561 til 13580 af 23877
-
Hvilken metode bruger jeg?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal redegøre for hvad der sker når en kvinde skal føde. Det jeg gør er at bruge et billede af kvindens kønsorganer, som illustrere det hele, hvor jeg peger på de forskellige organer og forklare. Hvilken metode kaldes dette? Det er iøvrigt biologi på A-niveu. -
HJÆLP metode i historie
ForumindlægHej.. Jeg er lidt i tvivl om metoden i historie.. I forbindelse med mit AT er historie jo valgt som humanistisk. Er det så forkert hvis jeg kigger på f.eks. en lov fra 1800 tallet, billede af bygninger og statiskker(tabeller osv) ? -
Spansk A mundtlig eksamme
ForumindlægHej alle Jeg skal snart op til mundtlig spansk A, jeg er lidt forviret over hvordan det hele vil forgår. Den bliver 2 delt, den ene bliver 24 timers og den anden bliver en ekstemporaltekst som jeg får derover. Der er nogen der siger at selve ekstemporalteksten vil forgår på dansk, men den med 24 ... -
cos(arg(a)) Hvad betyder arg?
ForumindlægHej, er igang med en opgave om vektorer hvor jeg finder vektorernes retningsvinkel, dvs. i enhedscirklen. Og jeg har så fået noget, måske misvisende information. Hvis i tjekker det vedhæftede billede, kan i se hvad der står i min formelsamling, samt hvad min lærer har skrevet. Forskellen er at d... -
AT-eksamen - Hvad skal man?
ForumindlægHalli halløj, Jeg skal op i AT her på mandag, men nu er jeg sådan set blevet lidt i tvivl om hvad det er jeg skal derinde. Vi har ikke rigtig fået nogen guide i hvordan man går til eksamen i AT. Håber at I vil hjælpe. På forhånd, mange tak :) -
Politik og ideologi i opbrud EKSAMEN PLS
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder og laver et synopsis ud fra emnet: politik og ideologi i opbrud. Jeg vil bare lige vide om jeg er på den rette vej? og meget meget, gerne nogle ideer til underspørgsmål. Problemformulering: Hvad er baggrunden for, at partierne mister deres traditionelle vælgere, som de... -
HJÆLP! Gammel parti fordelingen på linje!
ForumindlægGodaften (-: Jeg håber der er nogen der er oppe, for jeg har 24 timers forberedelse til samfundsfag B, og jeg skal op i morgen kl. halv 10. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde den klassiske/gamle linje hvor partierne er fordelt på? Jeg kan simpelthen ikke finde den, selvom den burde være... -
Redegørelse, Historie
ForumindlægHej hvordan laver man en redegørelse i Historie, hvad skal den indeholde, og hvad er det der typisk står i en historisk redegørelse, hvad må der ikke stå, er redegørelsen ligesom en indledning ? Hej nogen mennesker derude der kan give mig en ordenlig forklaring på hvad en hoistorisk redegørelse... -
Forskel på normal og binomialfordeling?
ForumindlægJa, hvad er forskellen på normalfordeling og binomialfordeling? -
Vanitas
ForumindlægHej.. Jeg skal vide en masse om vanitas billeder og historien, men jeg kan ikke finde noget på nettet.. så hvis der er nogen, der har noget må I meget gerne hjælpe! pls help meee.. -
Lineær regression.
ForumindlægHej Studieportalen jeg har dette spørgsmål: Gør rede for hvordan man laver lineær regression på et datasæt. På forhånd tak! :-D -
Venus fra willendorf
ForumindlægHej.. jeg sidder lige og læser om hulemalerierne i perioden op til 1400.. hvor jeg er stødt ind i at de også lavede figur.. Der står at Venus fra willendorf er skåret af en oolitisk limsten... men hvad er oolitisk limsten? :S -
Brønderslev gym. censor
ForumindlægHej folkens.. Jeg skal op til engelsk og er ikke meget for det. MEn tænkte på om nogle af jer har David Rich, han er vores censor og det vil være enormt dejligt at få noget at vide om ham.. er han streng/flink, hvad lægger han mærke til?, hvad vil han specielt gerne have at man siger? DEt kan v... -
Skal jeg klage over min skriftlige eksamenskarakter i dansk?
ForumindlægHej alle her på Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg har fået 02 i min skriftlige eksamenskarakter i dansk på STX. Min klasse har selv alle sammen fået nogle utrolig lave karaktere, og derfor vil mange klage, så er der nogle herinde der eventuelt vil kigge på min opgave og måske bare ... -
mdt. Engelsk B
ForumindlægJeg skal op i engelsk her i 2.g på fuld pensum. Hvordan foregår det præcis? Hvad skal jeg have med? Jeg har hørt rygter om at jeg kan blive spurgt om alt fra pensum i de to år, hvilket er et problem for jeg sprang 1.g over, og jeg har ikke lavet nok i 2.g :p , så vil de sige at jeg skal til at s... -
Freud eksperter
ForumindlægSøger svar på hvordan Freud tænker psyken i naturvidenskabelige - ja fysikfaglige baner, som en beholder med et vist tryk der skal udlignes osv. Desuden søger jeg svar på, hvordan det hermeneutiske kommer til udtryk i Freuds praksis? (Det er i forhold til AT, men er virkelig meget i tvivl om diss... -
Flashback og fortællervinkel
Forumindlæg"Vi har haft tåge før, mens isen har ligget omkring øen" --> er det et "flashback" eller er det blot en forklaring på hvad der skete før, idet fortælleren fortæller hvordan vejret er i da? Når der er tale om en 3.person fortæller, og der står "sagde Lars" eller &q... -
Konkurrenceevne - Danish Crown
ForumindlægHej derude :-) Er der nogen som har et bud på, hvad Danish Crown gør for at øge deres konkurrenceevne? Mit bud: De har udarbejdet en ny plan - ved b.la. at indgå en aftale, om fælles ejerskab af Hatting-KS - hvad mere kunne det ellers gøre det? Tak på forhånd! -
engelsk mundt imorgen
Forumindlæghej folks. jeg skal op i engelsk mundt imorgen. jeg har trukket to tekster den ene hedder i see you never og den anden hedder Deportation at breakfast. jeg er virkelig dårlig til engelsk plz hvis der er nogen der har nogle noter om de to plz hjælå mig. jeg bliver student imorgen og håber ikke at ... -
Dumpet kurser på første år
ForumindlægHej, sagen er at jeg på første år af min uddannelse har dumpet 4/8 kurser. Jeg elsker min uddannelse, men den er rigtig svær(økonomistudiet) ift. Hvor jeg ligger. Jeg har det rigtig skidt med at selv når jeg endelig består, så er det med et 02. Jeg læser og arbejder hårdt for at klare mig godt. ...
