Almen studieforberedelse (AT)

AT-eksamen - Hvad skal man?

08. juni 2018 af literallymel - Niveau: A-niveau

Halli halløj,

Jeg skal op i AT her på mandag, men nu er jeg sådan set blevet lidt i tvivl om hvad det er jeg skal derinde. Vi har ikke rigtig fået nogen guide i hvordan man går til eksamen i AT. Håber at I vil hjælpe. På forhånd, mange tak :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
08. juni 2018 af Audioholic

Du har formodentligt afleveret en AT-synopsis tilbage i marts. Det er den du skal tage udgangspunkt i til eksamen, men det skal selvfølgelig ikke gå hen og blive et referat af synopsen. Du skal udvælge de vigtigste steder i synopsen (gerne dem hvor du viser mest selvstændighed - analyse) og vise at du har lavet noget konkret analytisk arbejde. 

De 10 minutter hvor du indleder eksamen kunne se således ud:

Præsentation af sag - problemformulering og konklusion

Mere i dybden med underspørgsmålene/resultaterne/delkonklusionerne

Metoder og metoderefleksion

(Og så skulle de 10 min. vist være gået)

- Det er iøvrigt rigtigt godt, hvis du kan komme med noget nyt til eksamen - altså at du viser, at du har arbejdet videre med din problemformulering. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. juni 2018 af carlaagaard

Jeg brugte den her disposition til min AT-eksamen, og jeg fik et 10-tal for fremlæggelsen.

https://studievanerstx.systime.dk/index.php?id=157

Lærer og censor går meget op i metodevalg, så du bør overveje grundtigt, hvorfor du har valgt dine metoder til at besvare din sag/problemformulering. Det er også en kæmpe fordel at vise noget af dit analytiske arbejde til eksamen, så de kan se, at du har noget materiale, der kan dokumentere din(e) konklusion(er). Som EpicThunderRain også siger, så find noget ekstra materiale til eksamen, det kan kun tælle positivt. Held og lykke med eksamen! AT-eksamen er ikke så slem, som mange gør den til.


Skriv et svar til: AT-eksamen - Hvad skal man?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.