Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 13581 til 13600 af 27765
-
Feedback på Problemformulering til Samf B 24 timers - HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen. Har trukket "Stormagtspolitik" til eksamen og sidder og skriver på min problemformulering: Problemformulering: Er Kina verdens kommende supermagt? Problemstillinger: - Hvilke kriterier er der for at være supermagt? - Hvilken udvikling har Kina gennemgået på vej mod at ... -
akut!!! billedanalyse
Forumindlæghar akut brug for at vide hvordan redegøre man for billedets fakta? på forhånd tak -
Forberedelse til mundtlig engelskeksamen
ForumindlægEr der mon nogen, der har nogle gode ideer til, hvordan man kan læse engelsk op, så man er topklar til den mundtlige engelskeksamen? Jeg har naturligvis læst de opgivne tekster, skrevet temaer og relevante ord i forbindelse med de forskellige emner ned. Men hvordan gør I? God eksamen! -
12 - SRP
ForumindlægHej vil spørge om hvad der skal til for at få 12 i SRP? -
Bevægelsesanalyse
ForumindlægJeg sidder med en bevægelsesanaæyse af 2 faser: en person der vil udføre et kast mod kurv i basket. Er der nogen der herinde har lavet en sådan aflevering før? jeg er nemlig meget i tvivl om hvor mange muskler og led jeg skal inddrgae, altså sortere og bestemme de "primære" muskler.På f... -
Bevis
ForumindlægHvis jeg får givet, en forskrift for en parabel funktion, samt et graf der beskriver denne funktion i et givet interval; hvordan kan jeg så a) Vise at grafen tilnærmelsesvis er en parabel med forskriften -0,005388x^2 - 0,1106x+19 -
Genre
ForumindlægHej alle. Jeg står og skal til,at op i old til eksamen, så har lige læst bekendtgørelsen, og er nu blevet i tvivl om hvad der menes, når der står at man skal placere teksten indenfor en genre? Når vi har gennemgået teksterne har vi ikke snakket om hvilke genre de er, kun fx. at medea er et drama ... -
Ang. retorik, Thukydid og Lysias
ForumindlægHej, jeg skal op i old på tirsdag og har fået styr på det meste men, men emnet retorik er ikke helt på plads. Vi har læst Perikles gravtale og retsagen om drabet på Eratosthenes, men jeg har svært ved at finde gode begreber og ting at sige om disse, hvis jeg skulle trække dem. F.eks. i forhold ti... -
Essay, citater?
ForumindlægHej..Nu er jeg så heldig at jeg har fået lov til at skrive en lille dansk stil. og nu har jeg valgt at skrive et essay, men så kom jeg helt i tvivl. Skal man sætte citater ind der eller er det ikke nødvendigt? -
klassisk musik - hjælp
ForumindlægJeg skal lave et historie-musik projekt om wiener klassisk musik... Kunsk munsik fra før 1900. Er der nogen der kender noget til dette, eller har nogle gode links eller andet jeg kunne gøre brug af? -
Hjælp herinde -> kilder?
ForumindlægHvis jeg får hjælp herinde til en opgave i fx fysik/kemi, skal jeg så skrive det i opgaven under kildefortegnelse? Hvordan skal man så skrive det?Svarer det ikke bare til hvis jeg får hjælp af mine forældre/søskende, for det gør jeg nogen gange, og der skriver jeg ikke nogen kilder. -
Haster! Eksamen i Historie
ForumindlægHej!Jeg sidder i min 24 timers forberedelse til eksamen i historie imorgen. Jeg er godt igang med min synopsis, men er dog kommet i tvivl om hvor meget man skal anvende kildekritik. Jeg har f.eks. et bilagsmateriale på 7 kilder og inddrager selv 2 kilder. Skal jeg så blot lave kildekritik af et p... -
Noter søges
ForumindlægJeg skal op i tysk/Mundtlig her til Juni og er meget usikker da jeg mildt sagt ikke er den skarpeste til tysk.... :PDerfor ville det hjælpe mig meget hvis der var nogle der kunne give mig nogle noter til følgende tekster: - "Oma und Opa"- "Interview zum T"- "FAQ - Häufig ... -
Mediefag
ForumindlægNu skal jeg til mediefags eksamen og skal til at forberede redegørelsen for min egen film.. er der nogen der ved, om man skal vise klip eller scener fra sin film og gøre rede for dem, eller skal man gøre rede for hele filmen samlet ? mvh emilie -
''god karakter til historie mundt. eksamen''
ForumindlægHejsa Som navnet siger skal jeg op i historie mundtlig d. 23 som min sidste eksamen. Vi har 24 timers forberedelse og jeg har en idé om hvordan jeg skal sætte min opgave op (synopsis formet) osv. Men hvad skal man præcis gøre både under forberedelsen og inde til eksamen for at få en god karakte... -
hvordan foregår eksamen?
ForumindlægJa, hvordan foregår eksamen i old? -
Hjælp
ForumindlæghejJeg skal snart op i erhvervsøkonomi mundtlig, jeg ved ikke om hvordan det foregår, er der nogen der kan hjælpe mig med at fortælle om hvordan eksamen foregår og hvordan spørgsmålene er?håber i kan....har virkelige bruge for Jeres hjælp:)))))))På forhånd tak -
eksamen
Forumindlæghva tror du at der vil blive lagt mest vægt på til en mundtlig eksamen i :Tysk?Fysik? -
årsprøve i mundtlig historie :(
Forumindlæghej... jeg skal op i mundtlig historie på fredag. hvordan forgår prøven??? er det sværet hvad kan i give mig som et godt råd?? håber nogen kan hjælpe hehe:) -
Årsprøve i dansk skriflig?
ForumindlægHej..Jeg vil bar spørge om der er nogle der evt. ved hvordan årsprøven i skriftlig dansk foregår i 1.g?Er det lige som i folkeskole, el.?
