Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13641 til 13660 af 27496
-
Brev til månen - Ib Michael
ForumindlægJeg har et spørgsmål til, hvilke stoffer hovedpersonen eksperimenterer med i romanen? Håber nogen, der har læst den eller kender nogen der har kan huske det. :) -
Alkohol
ForumindlægHej. Jeg er igang med min store opgave her på HTX, om hvordan alkohol påvirker visse områder i menneskets hjerne. Jeg tænkte derfor om I herinde, kendte til nogle links, hvor man har afprøvet alkohol af på fx forsøgspersoner og set hvordan deres hjerne bliver påvirket eller fx dyr? Nogle faglig... -
Differentialregning :-)
ForumindlægJeg har fået det spørgsmål at besvare: hvad man anvender differentialregning til og hvorfor det er vigtigt? Da jeg ikke lige kan gennemskue spørgsmålet og det sjovt nok ikke kan findes i bogen, har jeg prøvet at spørge inde i dette forum. Håber i hvertfald der er nogen der ved det, og vil hjæ... -
Rygning?
ForumindlægEr der nogle der kan forklare hvad det er dernøjagtigt sker med hjertet under rygning? -
Betydningen af kvas
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad betydning kvas (grene og blade på skovbunden) har for de abiotiske forhold i jorden..? -
Gymnasiet
ForumindlægSkal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C. -
Bundet eller ej?
ForumindlægHej... Jeg vil meget gerne vide om der - i jernfosfat - er tale om bundet eller frit fosfor? Hvis det er bundet, kan du så give mig eksembler på "frit" fosfor? På forhånd mange tak! -
Sammenligning
ForumindlægHej du! Jeg evd ikke helt om du kan nikke genkende til dette her, men jeg kan nikke i flere tusinde år på dette her,. Hvad er så "dette" her? Jow ser du.. Jeg går, som sagt i 2 g. Da vi fik årskarakterer fik jeg ex. 9(gamle) i reli. Det var jeg godt tilfreds med. Da jeg senere fand... -
Kønsceller
ForumindlægHvordan bliver sædceller og ægceller dannet? -
Metoder- religion
ForumindlægHej alle, jeg skal op til AT-eksamen i morgen, i emnet "fosterdiagnostik". Jeg er dog i tvivl om, hvilke metoder jeg bruger... Jeg har analyseret en artikel, for at afdække en persons synspunkt på fosterdiagnostikken og tænker derfor, at der er tale om noget tekstnærhed, med henblik ... -
Rhesusbørn
ForumindlægJeg har et spørgsmål til en biologirapport, gående på, hvordan det kan være, at der kun forekommer "Rhesusbørn" i 0,2 % - 0,5 % af samtlige teoretisk mulige tilfælde? Et Rhesusbarn er 2. barn, som moderen føder, der er Rh+, mens moderen er Rh-. Moderen har fra sidste fødsel dannet antis... -
måling af synapsepotentialer
ForumindlægHvordan måler man synapsepotentialer? Håber nogen kan svare... -
Hjælp til opgave med genteknologi
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at skrive mere detaljeret til min opgave eller komme med "indskud" til hvordan den kunne uddybes, skriv hurtigst muligt hvis du kan hjælpe - tak! -
AT eksamen - menneskets forhold til naturen
ForumindlægHej alle mit overordnede emne i AT: (eksamen) er "menneskets forhold til naturen" er helt lost omkring hvad man kan skrive og bl.a. også fagkombinationen er der nogle der kan komme med gode ideer? eller har skrevet om emnet før? -
Idræt B?? Forskel fra C
ForumindlægHej Jeg går lige pt i 1g, men er begyndt at overveje, hvilke(t) fag, jeg gerne vil hæve i 3g. Lige nu er min studieretning: Eng A, samf B, mat B, tysk B, billedkunst C + alt det sædvanlige på lavest mulige niveau. Jeg regner med at hæve enten samf eller tysk til A (matematik interesserer mig ik... -
SRO HHX
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal i gang med min SRO opgave. Derfor vil jeg hører, om der var en herinde som ville sende en SRO opgave til mig, så jeg kan læse den igennem, for at få inspiration med hensyn til layout, indhold og sproget. Mange tak. -
Eksamen A-niveau
ForumindlægHej alle. Lige et spørgsmål til den skriftlige eksamen i går. Hvordan løste i den underopgave i opgave 4, hvor man skulle indtegne en restriktionsanalyse af en hhv. ikke resistent, heterozygot resistent og homozygot resistens på et bilag?? Brugte i begge bilag, eller kun det ene?! Og hvordan indt... -
Eksamens forberedelse
ForumindlægHvor mange dage i forvejen begynder I på forberedelse til eksamen? Hvad gør I? Læser I bare pensum og skriver notater til det løbende, eller hvad gør I egentlig? -
Antisense-teknikken
Forumindlæghej. Jeg vil gerne vide om denne definition/forklaring på antisense-teknikken er rigtig. - Hvad er antisene? Man indsplejser DNA som er komplementær (passer sammen med) til den streng som normalt aflæses. Ved aflæsning af det indsplejsede DNA dannes antisene-RNA og binder sig til det normale m... -
ethansyreindhold i husholdningseddike
Forumindlæghej jeg har lavet forsøg med bestemmelse af ethansyreindhold i husholdningseddike ved en potentiometrisk titrering skriver lige lidt om forsøget ned først kemikalier: husholdningseddike 5% , ca. 0.1 M natriumhydroxid-opløsning, buffer-opløsninger med PH=7.00 og PH=4 forsøget: hent en PH-meter med...
