Studievejledning

Idræt B?? Forskel fra C

11. marts 2017 af Bookeater

Hej

Jeg går lige pt i 1g, men er begyndt at overveje, hvilke(t) fag, jeg gerne vil hæve i 3g. Lige nu er min studieretning:

Eng A, samf B, mat B, tysk B, billedkunst C + alt det sædvanlige på lavest mulige niveau. Jeg regner med at hæve enten samf eller tysk til A (matematik interesserer mig ikke specielt, og jeg har ikke planer om at bruge det i fremtiden). Mht hvilket fag jeg gerne vil løfte fra C til B er jeg i tvivl; egentlig har jeg hele tiden tænkt billedkunst, men jeg er begyndt at overveje idræt i stedet. 

Jeg elsker at være aktiv samt teorien bag, men jeg har været ret plaget af skader (Er til dels stadig, men er ved at være tilbage på gammelt niveau, nu vil jeg gerne bare blive endnu mere klar). 

Jeg er en rimeligt god løber, habil boldspiller (uden at være prangende), men en forfærdelig gymnast. Jeg har lidt svært ved at overskue, hvad idræt B præcis indeholder, så jeg tænkte, at jeg ville høre jer ad om, hvad det egentlig indebærer at hæve til B - er saltoer og flikflaks et krav for at holde en ordentlig karakter? Jeg ved heller ikke helt, om det ville være utroligt dumt at hæve det og risikere skader igen (har pt ikke dyrket sport i fritiden i godt et år, da jeg for tre år siden smadrede et knæ, der stadig driller)

HJÆÆÆLP 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. marts 2017 af Justitia

C-niveau = Næsten ingen teori + ingen eksamen.
B-niveau = Mere teori + eksamen eller årskarakter - den pågældende karakter i faget har indflydelse på dit samlede gennemsnit.


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. marts 2017 af Justitia

Idræt B og biologi B-A er en fantastisk kombination. 


Svar #3
11. marts 2017 af Bookeater

#1 

Jeg er klar over, at der er eksamen/årskarakter i faget, men jeg tænker lidt mere på, hvad det egentlig er, man kommer ind på - ud over teori? 

Har her i 1g haft rigtig meget boldspil og sundhedstest (biptest mm), men hvordan vil det være på B?


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. marts 2017 af Justitia

Meget mere fokus på samspillet med mellem teori og praksis. 


Skriv et svar til: Idræt B?? Forskel fra C

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.