Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13701 til 13720 af 27496
-
GMO
ForumindlægHej alle! Vi skal lave en fremlæggelse i gruppe om GMO hvor vi skal slutte af med at lave en Kahoot på 5 spørgesmål og det første spørgesmål er "hvad står GMO for?" (Geneisk modificeret organismer) men der skal også være 3 andre svar mulighedder men vi ved ikke hvad det kan være. Så vi... -
AT eksamen i naturvidenskabeligt fag og engelsk
ForumindlægHej.. Jeg ville høre om der er nogen der har været til AT eksamen i et naturvidenskabeligt fag og engelsk. For jeg har Bio A og Engelsk B og jeg har så læst bogen "Brave new World" der omhandler genteknologi. Men hvad kan jeg blive spurgt om i engelsk? Er ikke helt sikker. Skal jeg ana... -
hvilken rolle har plasmaet
Forumindlæghvilken rolle spiller den i cellen? -
spørgsmål
ForumindlægHvorfor er der ikke nogen betydning for geparders mulighed for at skaffe sig mad i deres naturlige omgivelser? -
FSA 2013 - hvordan gik det?
ForumindlægHej! ;) Så har man lige været oppe i Dansk Skriftlig Fremstilling. Jeg valgte nr 4, Hvad med jer? Skal I op i Matematik eller Geografi? Hvordan gik det? :) -
Elektronik
ForumindlægHejsa.. Jeg skal for første gang skrive en rapport i fysik, og jeg ved ikke hvor jeg skal starte?? Har i nogle foreslag til emner? og hvordan stiller man en fysikrapport op? Håber på hjælp:) Knus Maaanse -
AUGUST KROGH
ForumindlægBruger August Krogh ikke den hypotetisk-deduktive metode til at finde frem til hans forskning? -
Opbygning
ForumindlægHvad er solcellens opbygning? -
Isolering af DNA
ForumindlægJeg er i gang med en rapport om isolering af DNA, men har nogle spørgsmål jeg rigtig gerne vil have svar på. 1. Hvordan er en løg-celle opbygget, og hvor i cellerne finder man nærmere bestemt stoffet DNA? 2. Hvad er DNA i biokemisk forstand? Forklar med flest mulige detaljer. Må også gerne fork... -
videregående
ForumindlægHvad hedder den videregående uddannelse der handler om at undersøge gener og finde medicin til det ? -
Hjælp til skriftlig geografi!
ForumindlægHejsa! Jeg skal til skriftlig geografi på onsdag. Er der nogen der har noget fakta omkring alt muligt? -
strålingsbalance
ForumindlægHejsa alle sammen Jeg er ved at prøve at få styr på strålingsbalancen, albedo osv. Er der nogle der har en ide til hvad strålingsbalance hedder på Engelsk, jeg kan ikke finde meget information om det på Youtube, eller andre medier hvor jeg kunne få et bedre overblik over det. Jeg skal op ti... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægBier kan ikke se rødt lys tilgengæld kan de opfatte ultraviolet stråling helt ned til 300 nm Når øjet modtager rødt lys og grønt lys vil det registrerer blandingsfarven gul. Det fordi at gul ligger lige mellem rødt og grønt lys i spektrummet. En bestemt blomst får sin gule farve netop ved at ud... -
Sammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen?
ForumindlægSammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen? -
Karaktererne...
ForumindlægHej allesammen, Jeg er lidt bekymret for tiden.. Det er sådan at mit gennemsnit lige nu ligger på 7,5. Nogle vil måske mene, at det er en fin karakter, men ikke hvis man lige som mig gerne vil læse odontologi(tandlæge). Her skal man bruge et gennemsnit på omkring 10. Hvor bekymret bør jeg v... -
Kokain.
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælpe mig hvad kokains densitet er, samt koge og frysepunktet? Jeg har googlet og ledt i bøger - lidt uden held. -
Hjælp (FSA)
ForumindlægHey :) Jeg skal op i fysik/kemi på tirsdag, men jeg ved ikke hvordan det foregår? Altså min lærer har forklaret mig det, men forstår det stadig ikk? Nogle som ka' hjælpe. -på forhånd tak. -
THC molekylets funktionelle grupper
ForumindlægHejsa Kemi er ikke min stærke side, og jeg står lidt og bakser med at finde ud af hvilke funktionelle grupper der gør at molekylet bliver fedtopløseligt.. Er lidt i tvivl heromkring :s -
Hvor mange forsøg?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til eksamen i fysik/kemi, men jeg har glemt, hvor mange forsøg man almindeligvis gennemgår under eksamen? Er det tre eller fem? På forhånd tak -
Fotokemi?
ForumindlægHvad er fotokemi og fotokemisk reaktion? Sad og læsede noget kemi i går da jeg støtte på disse udtryk, som jeg desværre ikke helt fik fat i, med betydningen taget i betragtning!
