Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13721 til 13740 af 154034
-
Stofskiftet - materiale til opgave
ForumindlægHej Jeg søger materiale til en opgave i biologi og kemi omhandlende stofskiftet. Forslag til, hvor jeg kan begynde min søgning? Udover biblioteket, der har jeg snuppet alt indenfor biokemi. På forhånd tak. -
konflikt darwinisme vs kreationisme/intelligent design?
Forumindlæghej Folkens. jeg sidder og grubler over en At opg. i biologi- Engelsk. men sidder fast i konklusionen til spørgsmålet. Hvad er baggrunden for den nutidige konflikt mellem neodarwinisme og kreationisme/intelligent design? jeg vil virkelig sætte pris på, hvis der er nogen der kan hjælpe mig. på for... -
Fotosyntese
ForumindlægHej alle i søde mennsker :) nogen som vil fortælle mig hvordan fortosyntesen forgår :) her snakker vi om f/k eller også biologi. Skaæ brie det til min eksamen meget snart allerede i morgeb -
Sunhedsteknologi eller radiograf? ..og kan man have børn og gå på UNI?
ForumindlægHej Jeg står her og skal vælge uddannelse her inden den 5. juli, og først havde jeg egentlig planlagt at læse til radiograf i Aalborg, men det tænker jeg lidt er en dårlig idé, efter at jeg har fået en snak med studievejlederen på radiografudd., bl.a. fordi at udsigten til at få job er meget rin... -
Emner om genteknologi - kloning eller CRISPR?
ForumindlægHej alle. Jeg har i AT 2017 valgt fagene biologi B og dansk A. Herunder vil jeg gerne finde en sag omhandlende genteknologi. Jeg har tænkt på enten kloning eller CRISPR-metoden i biologi. Jeg har fundet en del skønlitterære værker til at lave en litterær analyse i dansk omhandlende kloning, men j... -
Engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægHey.. Ville lige høre om der er nogen der vil fortælle mig, lidt om engelsk skriftlig årsprøve i (1g)...-Bruger man eksamenstekster fra 2.g?-hvilke emner / tekster har været til årsprøven (1.g) og eksamen (2.g) sidste år?Håber der er nogen der vil svare... mvh SE -
terminsprøve
Forumindlægheeij. jeg skal til terminsprøve efter juleferien. Er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsning, lytte, grammatik og stil Matematik ... -
Eksamenskarakterer og årskarakterer
ForumindlægHej. Er lidt i tvivl om, hvorvidt årskaraterer tæller med i ens endelige studentereksamen, hvis man skal op i dem til eksamen. Mine årskarkaterer i fransk var 10 i skriftlig og 7 mundtligt og til den mundtlige eksamen fik jeg 10. Hvilke af disse karakterer tæller? Findes der et gennemsnit m... -
1. årsprøve, dansk, læreruddannelsen
ForumindlægHej Jeg skriver 1. års prøve i dansk på læreruddannelsen. Jeg skal analysere og vurdere en elevtekst og skrive (her kommer jeg i problemer) "en diskussion af målene med og tilrettelæggelsen af undervisningen i skriftlig fremstilling på mellemtrinnet". Men jeg forstår simpelthen ik... -
TI-89 til eksamen
ForumindlægJeg går i 3.g og skal her imorgen til matematik skriftlig. Jeg har til daglig brugt en TI-84, mens min lillebror har en TI-89. Jeg har hørt noget med at TI-89 kan udregne nogle bestemte opgaver som vi i 3.g plejer at svare på. Er der nogen som ved hvordan man bruger TI-89 til de opgaver 5 eller... -
Eksamen 9.klasse
ForumindlægHej SP Om ikke særlig lang tid skal jeg til mine første afgangsprøver, og derfor har jeg allerede nu tænkt, at jeg stille og rolig vil begynde med at forberede, men dog ved jeg ikke helt, hvor jeg skal starte. Hvis I har nogle tips eller nogle idéer til, hvordan jeg kan bedst forberede mig til de... -
Eksamen 2.g?
ForumindlægHej alle :-) Jeg har hørt at man skal have haft mindst 2 eksamener inden man går ud af 2.g. Passer dette? Det er sådan at jeg kun afslutter engelsk iår, og har ikke været oppe i nogen eksamner 1.g - vil det så sige at jeg skal op til engelsk skriftlig og mundtlig eksamen iår? På forhånd t... -
Stx matematik B 24. maj 2013
ForumindlægEr der nogen der har løsningerne til Matematik B 24. Maj. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130524_1stx131-MAT_B.ashx specielt vil jeg gerne se på 0... -
engelsk fsa 2010
ForumindlægHej.. jeg er ved at lave en opgave, om forskellige stile i engelsk fsa(; men jeg mangler navnet på den fra 2010, Er der nogle af jer der var oppe i engelsk (skriftlig) sidste år ? som kan huske hvad stilen hed? ( mangler også den i tysk, det er skrevet i et andet spørgsmål) -
Hvordan kan jeg forberede mig til prøverne??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her om 2 uger, og jeg har styr på matematik, og engelsk mundtlig.. Resten ved jeg ikke hvordan jeg skal forberede mig på.. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre i hhv. dansk læse/retskrivning, fysik, geografi, historie og dansk skriftlig fremstilling??? Tak! -
Pythagoras' historie
ForumindlægNogen der kan hælpe mig med hvad, Pythagoræernes' tanker var omkring forholdet mellem to tal, og problemet med diagonallængden i et kvadrat med sidelængden. Jeg er meget forvirret omkring hvad det er jeg leder efter, snakker vi om pythagoras talsæt eller pythagoras taltripler er det enhedskva... -
Karaktergivning
ForumindlægJeg kom i forbindelse med vores første karakterblad her på mit gymnasium til at tænke på, hvilket grundlag karaktererne bygger på. I de skriftlige afleveringer er det mig bekendt logisk nok gennemsnittet af ens afleveringer, der afgør hvilken karakter man får. De mundtlige karakterer er jeg dog l... -
Studieretningsvalg, suk
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og om ca. 4 måneder skal jeg vælge studieretning. Næste skoleår skal jeg til USA på High School i et år, så jeg skal altså om 4 måneder vælge hvad jeg skal om over halvandet år, så det gør bare situationen endnu værre. :) Jeg står i den situation, at jeg på den ene side ... -
snyd
ForumindlægHej Jeg har et stror problem nu. Jeg havde afleveret en biologi rapport også fik jeg hjælp af en her fra. men han brugte så store ord også sagde han jeg skulle skrive det sådan som han skrev også aflevere jeg det. Også fik jeg den tilbage så skriver min lærer at det er (afskift)!! kopi! Nu har j... -
Medicinstudiet - primært til stud.med.
ForumindlægHej alle - primært med.stud. Jeg har altid ønsket at læse medicin - og har kæmpet hele min gymnasietid for at få et snit , der kunne give mig adgang til medicinstudiet . Det fik jeg - endte på 10,5 - og bliver derfor sandsynligvis optaget næste år, hvis jeg søger ind. Men nu tøver jeg lidt ... J...
