Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 13861 til 13880 af 27879
-
Søger underviser i MAT A (Odense)
ForumindlægSøger en der kan undervise i Mat på A niveau, odenseområdet. Prisen kan vi altid snakke om :-), Skriv såfremt det har interesse. -
kemi spændingsrækken, ph beregning, mængdeberegning
Forumindlægnogen herinde der er gode til kemi?? -
SSO - Arbejdsløshed
ForumindlægHej, jeg skal skrive SSO om arbejdsløsh i DK fra 94 - 04. Tror at min problemformulering bliver noget ligende:1. Redegør for arbejdsløsheds udvikling i DK fra 94 - 042. Analysere løsninger til arbejdsløshed3. Diskutere Socialdemokratiets, Radikale, Konservatives og Venstres løsning af arbejdsløhe... -
Fysik prøveeksamen. :)
ForumindlægHej allesammen! Har magnetfelter noget at gøre med en generator? - hvis ja, hvorfor og hvordan? Vær venligst at begrunde jeres svar. Det ville være dejligt! :-) På forhånd tak! -
intermolekylære bindinger i ethanol
ForumindlægHej, efter at have kikket forummet igennem har jeg end ikke fundet hjælp til en opgave jeg er blevet stillet. Håber nogle kan hjælpe mig... Forklar hvordan man kan vurdere alkoholers fysiske egenskaber (kogepunkt og smeltepunkt)ved brug af intermolekylære bindinger (giv eksempler). på forhånd... -
Har brug for hjælp tak! Det haster! Tak på forhånd :)
ForumindlægSpørgsmålet lyder således: Undersøg, hvad der af materialet i bilag A1 (Tabel 1, tabel 2, tabel 3, tabel 4 og tabel 5) kan udledes om regionale politiske forskelle i Danmark. Undersøgelsen skal understøttes af beregninger, der tydeliggør forskellen. Tabellerne er vedhæftede :) Tak på forhånd -
At tælle sider
ForumindlægHvordan ville I tælle sider i en SSO i matematik? Hvor mange bogstaver går på en brøkstreg? Eller en graf? Eller skal de på som bilag? Og hvad med tegningerne? -
Bilag..?
ForumindlægJeg skriver SSO i matematik, og har (selvsagt) en del figurer. Jeg synes det er nemmest for læseren at jeg putter figurerne ind i opgaven, istedet for at henvise til et bilag, så læseren slipper for at skulle finde hoved og hale i det ene og det andet.Hvad siger i..?Hvis man gør læseren opmærksom... -
Hjæælp søges!!
ForumindlægHEj derude! skal igang med min studieretningsopgave og har et spørgsmål! Jeg skriver opgave i fagene mediefag og samf. og har om filmen bowling for columbine af michael moore! mit spørgsmål er flg: hvordan kan jeg få nogle samfundsfalige teorier ind under det enme?? og evt. ide til problemformule... -
cirkel+linie
ForumindlægHF 2000-8-1opgave 4 (c)Beregn koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem linien m og cirklencirklen=(x-2)^2+(y-0)^2=8m:y=4x+2Jeg har valgt at substituer(x-2)^2+(4x+2)^2=8x^2-4x+4+16x^2+4+16x=817x^2+12xburde kunne sætte x uden for en parentes men hvilket tal går de begge op i???vælger a... -
Wicca - Opgavehjælp
ForumindlægHej!Jeg er i gang med at skrive en opgave om Wicca. (Wicca er en heksekunst/Livsfilsofi/Religion.)Vi fik at vide at de skulle være en kort opgave, det vil sige 5-8 sider. Men nu er jeg nået op på 10 og jeg synes stadig jeg mangler en del...Så jeg vill bare lige spørge at når jeg siger "Wicca... -
Lempelig finanspolitik i finanskrisen
ForumindlægHej :D Jeg sidder med et spørgsmål, hvor jeg skal tage stilling til om en lempelig finans politik kunne være en løsning på finanskrisen i dansk økonomi. Man bruger vel flere penge når der er en lempelig finanspolitik, og det er vel vigtigt at folk ikke sparer penge, men derimod bruger nogle, så ... -
Mangler idéer til forberedelse af tysk-eksamen
ForumindlægHej, Jeg har været så (for mit vedkommende) utrolig uheldig at trække mundtlig tysk eksamen (B-niveau), og jeg kan derfor bruge al inspiration til hvordan jeg forbereder og øver mig. Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider med opgaver, spil, film, whatever? Jeg tager imod al hjælp. Tusind... -
magnetisme
ForumindlægHej ..... Hjælp til: 1) Hvilken enhed bruges for magnetisme? 2) hvilken sammenhæng er der mellem magnetisme og elektricitet? 3) Hvad er højrehåndsreglen? -
Hvad er en analyse?
ForumindlægJeg sidder og skriver SSO (3. årsopgave) og er nu løbet ind i problemer.Jeg skal lave en analyse, men ved ikke præcis, hvad en analyse skal indeholde. Hvad er forskellen på en redegørelse, analyse og diskussion?På forhånd tak,Rune -
Hvad er lykke?
ForumindlægHej. Jeg sidder med min anden års opgave og skal skrive om lykke. Under dette høre at jeg skal finde mindst 2 politiske ideologier og gøre rede for deres opfattelse af det lykkelige samfund og det lykkelig menneske. Er der nogle der kan komme med nogle ledetråde til hvad jeg evt. bør tage udgangs... -
Børskrakket på Wall Street
Forumindlæghej, jeg har valgt at skrive Historie opgave om Børskrakket på Wall Street. mit udgangspunkt er hvilken indflydelse det havde for USA. jeg ville Derfor høre, om der var nogen som sad med netop en opg der omhandlede det, som jeg kunne få lidt inspiration fra.jeg har allerede set en her på studi, m... -
Dansk stil
ForumindlægJeg tænkte på, om nogen af jer har skrevet en stil, der har en dramatisk handling eller noget i den stil eller måske selv har nogle ideer til hvad jeg kan skrive. Så kunne jeg få lidt inspiration, da jeg selv skal skrive en.Håber at I kan hjælpe mig, jeg er gået helt i stå!! :( -
integrabilitet af funkitoner af flere variable
Forumindlæghejsidder lige og hygger mig med min sso, om "plan og rumintgration". jeg har specifik fået ordre på at komme ind på "integrabilitet", altså hvilke krav der stilles til funktionen.jeg har allerede bevist, at en hver ligeligt kontinuert funktion er integrabel (har vist det for ... -
Klorofylmutanter i byg
ForumindlægHej, er i gang med at lave en journal over et forsøg som vi har lavet, med klorofylmutanter i byg. Hvor vi fik nogle frøer som vi fordelte, nogle var under lys, nogle var under mørke og nogle under både lys og mørke, så skulle vi se hvor de spirede osv.. Men vi har fået en række spg. som vi skal ...
