Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13901 til 13920 af 23766
  • Kulturlandskaber

    Forumindlæg
    Hej alle:) Er der nogle der ved, at man i et afsnit om kulturlandskaber i en ng-rapport, kan skrive, om at der er kommet flere storcentre og nye bebyggelser i udkanter af byer, for at lokke folk til...? (eller har det intet med kulturlandskab at gøre?)
  • kompensationspunkt

    Forumindlæg
    Hey Sidder med en rapport og er stødt på ordet kompensationpunkt som beskrives at være det tidspunkt hvor fotosyntesen er lig med algers respiration. Spørgsmålet er så, er kompensationstidspunktet så det tidspunkt hvor solen er så stærk eller svag at der er lige meget fotosyntese som respiratio...
  • Opvarmning af natriumhydrogencarbonat.

    Forumindlæg
    Hej med jer :-) Jeg er ved at skrive rapport om opvarming af natron. I den forbindelse skal jeg forklare hvorfor følgende reaktion sker NaHCO3 (s) ---> Na2CO3 (s) + H2O (g) + CO2 (g) Tak for hjælpen :-)
  • Parlamentarisk/Parlamentarisme

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at lave en samfundsfags rapport om styreformer. En af dem er Parlamentarisk/Parlamentarisme som jeg har svært ved. Så jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogle der kunne hjælpe mig, og forklare hvad det handler om? 1000 1000 gange tak på forhånd !
  • Vands fordampningsvarme

    Forumindlæg
    Hej er der ikke nogen som har en rapport eller aflevering som de gider låne mig, ang. vands fordampningsvarme og alle de tilsvarende formler dertil. Jeg forstår f.eks. ikke hvilken rolle Y=a*x+b spiller? og heller ikke hvordan jeg skal lave min graf ?
  • Nedbrydning af dødt plantemateriale

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive rapport om 'Nedbrydningen af dødt plantemateriale', men synes jeg mangler baggrundsviden herom. Kender i nogle sider, hvor jeg kan læse lidt herom?
  • Statistik på de finansielle markeder

    Forumindlæg
    Jeg vil høre hvad for et område i ville vælge, hvis skulle skrive om rapport om en vigtig finansiel størrelse (fx rente, aktiekurs osv.) Samt hvad kan man lave af observationer i forhold til det områder man undersøger ?
  • Monetarismen

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at skrive en rapport om keynesianismen og dens eftervirkninger? Jeg ved godt at monetarismen var en reaktion på keynesianismen, men hvilke argumenter/beviser havde monetaristerne mod keynesianismen?
  • Blodsukker og kartoffelchips

    Forumindlæg
    Hej (: I forbindelse med en biologi rapport om blodsukker har jeg udregnet GI. En af forsøgspersonerne indtog 153 g kartoffelchips og jeg regnede GI ud til at være 48,89 - altså lavt. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvorfor det mulgivis er lavt?
  • fældning/nitrat

    Forumindlæg
    hej. jeg skal forklare hvorfor "nitrat ikke kan påvises ved fældning", og var selvfølgelig syg den dag det blev forklaret. det er til en rapport, og kan ikke rigtig komme videre uden. Håber der er en der er lidt smartere end mig. hehe:P
  • Redoxreaktioner og titrering heraf

    Forumindlæg
    Halløj :D Jeg har lavet alt der skal laves i min rapport, men denne store del forstår jeg ikke helt. Det er oploadet som dokument og spørgsmålene og det jeg har tilføjet er skrevet med rød farve. Jeg beder kun om et eller flere skub i den rigtige retning. På forhånd tak :)
  • h+-ioner i bevægelse

    Forumindlæg
    hej derude. jeg er i gang med en rapport med h+-ioner. i en elektrisk strøm kan få h+-ioner til at bevæge sig til -, som vi alle godt ved, men er der nogen teoretisk måde at skrive det på? nogen der kan hjælpe? /trine
  • Er dette korrekt forstået?

    Forumindlæg
    Er dette korrekt forstået? Ville fyre noget hø af i min rapport. "En kemisk ligevægt udgør en dynamisk ligevægt, alt efter som den ikke er statisk. " kan man overhovedet skrive det? :-S
  • Gammastrålings absorption i vand

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en rapport om gammastrålings absorption i vand. Er det rigtigt forstået, at når man laver forsøget, er det for at finde den tykkelse af vand der skal til for at strålingen er halveret?? Håber der er nogen der kan hjælpe :)
  • Ensvinklede trekanter

    Forumindlæg
    Hej, derude! Jeg har en matematik-rapport, som jeg er kørt fuldstændig fast i. Opgave 1 i den vedhæftede fil har jeg fået styr på, men resten er ganske enkelt ikke til at finde hoved og hale i. Det kunne være fantastisk, hvis der var en, der gad hjælpe.
  • Blodtryk på armen?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en biologi rapport for, hvor jeg skal besvare spørgsmålet: "Hvorfor måler man blodtrykket på armen? Ville man have målt et højere eller lavere blodtryk i benene?" Er der nogen der kan hjælpe mig med svaret, er virkelig lost! :)
  • Stivelse og JJK

    Forumindlæg
    hej. jeg er lige igang med min rapport ang. spytamylases nedbrytning af stivelse. og har et spm ang. stivelse og jodjodkalium (JJK) hvad er det, der gør (eller hvordan)at stivelsen skifter farve når en tager en dråbe JJK i stivelsen??
  • gæringsprocesser

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg er gået lidt i stå med min bio rapport. Jeg skal lave en beskrivelse af kulhydraternes vej fra monosaccharid gennem glycolysen og gæringsprocesser. Jeg skal også redegøre for begge typer gæringsprocesser. er der nogle der kan hjælpe mig med det? :)
  • Puppet State (HASTER!)

    Forumindlæg
    Heej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og jeg kunne godt bruge lidt hjælp (: En af mine styreformer er Puppet State/Puppet tilstand og jeg ved ikke så meget om det så jeg ville blive rigtig glad hvis der var bogen der kunne fortælle mig lidt om denne styreform....
  • Forklar forskellen på serum og plasma

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at skrive en rapport om blodtypebestemmelse, men jeg er gået i stå ved dette spørgsmål: Forklar forskellen mellem serum og plasma Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der er nogen som kan hjælpe mig Jeg vil gerne takke på forhånd!