Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 13901 til 13920 af 44202
-
konstant????
ForumindlægHej :)) har fysik/kemi eksamen i morgen, så håber virkelig i kan svarer så hurtigt som muligt :)) Jeg vil gerne vide, hvad det betyder, når noget er konstant På forhånd tak -
Produkt til fremlæggelse
ForumindlægVi har projektuge, og mit emne er HIV/AIDS, men hovedsageligt HIV. Jeg har ikke noget produkt, da vi ikke må betegne powerpoint som et produkt i vores klasse. Jeg er gået i stå, og håber I kan hjælpe mig med at finde et produkt til min fremlæggelse. Det må helst ikke være for uoverkueligt (gerne... -
Hurtig og Nem spørgsmål?
ForumindlægHvad vil det sige hvis y-aksen er asymptote til grafen. Tak på forhånd. :) -
Ægyptisk regneteknik
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med denne opgave? 2:9 Jeg skal regne den ud med ægyptiske regneregler, jeg skal bruge stambrøker og brøken 2/3. -
1. ordens differentialligninger
ForumindlægHEJ jeg spekulerede...\nman kan se på forskriften for differentialligningen:\ny'+f(x)y = g(x)\nat den er lineær og homogen hvis g(x) er forskellig fra 0\n\nKan man sige noget lignende om:\ny'=f(x)g(y)\n???\nKan den foreksempel overhovedet være homogen??\nOg hvad skal der til før den er li... -
Store udregninger
ForumindlægHejsa- Min krypterings opgave driller igen nu.\nJeg skal til at dekryptere min tekst som jeg har krypteret. For at kunne dekryptere denne tekst skal jeg kunne beregne nogen ting.\nDisse beregninger kræver nogen specielle programmer, eller i hvert fald noget klogskab til at kunne regne\n\nProbleme... -
gitterformlen
ForumindlægKan andet end lys (fotoner) danne konstruktiv og destruktiv interferens, så man kan se det som i gitterformel-eksperimentet?\nJeg synes, at nogle sagde 'ja.' -
Den medicinerede Normalitet
ForumindlægHvad synes i om dette citat - og har i nogle kommentarer dertil?\n\nCitatet er fra en canadisk læge og kemiker ved navn: Sir William Osler.. Han udtalte i begyndelsen af sidste århundrede: "Ønsket om at tage medicin er måske det vigtigste træk, der adskiller mennesket fra dyret"\n\nEr d... -
Modstand i tryksandfilter?
ForumindlægHej Studieportal Jeg står med en opgave, hvor jeg skal beregne tryktabet i et rørsystem. Problemet er, at jeg ikke kan finde nogle informationer om tryktab i et tryksandfilter. Jeg har ledt i både "Pumpe Ståbi", og "Pumpedrift og Energi", samt på google - dog uden helt. For... -
gør rede for at ligningen...
ForumindlægJeg sidder med nogle opgaver som jeg ikke helt kan finde rundt i, håber nogle har tid til at hjælpe.a) gør rede for at ligningen(a-2)x^2+3x-a=0har to forskellige rødder for alle tal a (undtagen 2)Jeg kan sagtens se at det er fordi diskriminanten i alle de ovenstående tilfælde vil være over 0, men... -
Differentialregning
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare mig helt præcis hvad differantialregning kan bruges til i praksis og hvordan? altså, finde tangentens ligning osv osv? -
xy-plan??
ForumindlægHejKunne godt lige bruge hjælp til nedenstående. Håber nogle har lyst..To linjer m og n er givet vedm:(x,y,z)=(2,1,3)+t(-2,-1,2)n:(x,y,z)=(1,4,0)+s(3,2,1)Beregn skæringspunktet mellem m og xy-planen.Beregn gradtallet for den spidse vinkel mellem m og xy-plananVed ikke hvad og hvordan jeg skal for... -
organisk kemi
ForumindlægHov har lige endnu et spørgsmål i samme genre:) Hvordan kan man ud fra et molekylenavn eks. propylheptan vide, at propylgruppen skal side på plads nummer 4 og ikke f.eks. på plads nr. 2 eller 3? hvorfor CH3-CH2-CH2-CH-CH2-CH2-CH3 I ... -
Fordoblingskonstanten - kort spørgesmål
ForumindlægHejsa :)det er længe siden vi sidst har haft noget om fordoblingskonstanten. Hvordan skriver man det altså når man finder svaretF.eks får jeg fordoblingskonstanten til 3,2.Var det så ikk noget med at hver gang man stiger med en fra y-aksen stiger x-aksen med 3,2??? sådan husker jeg det ihvertfald... -
EMNE DANSK/HISTORIE??
ForumindlægHej alle her på SP, Jeg går i 1.g og skal så småt til at begynde med min dansk/historie opgave.. Begge fag skal høre ind under da det er blevet bestemt af min lærer :( Har virkelig INGEN ide om hvad jeg skal skrive om, eftersom begge fag skal være med ! Nogen der vil hjælpe med forslag??? På fo... -
Den store projekt opgave
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp!Jeg skal inden længe skrive den store projekt opgave i 9. klasse. Vores overordnede emne er:Danmark i udvikling i det kommende århunrede; for individ og fællesskab.Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive om?? Kan I ikke komme med en masse forslag? En slags brainstorm?? -
exponential funktioner
Forumindlægjeg har fået en op gave der lyder: givet funktion: beregn f(-4), f(4) men kan ikke finde ud af hvad det i parentesen står for? og hvilken type udregning jeg skal bruge. mangler en god forklaring. på forhånd tak -
haster!
ForumindlægHey ! :D jeg skal meeget snart have de skriftlige eksamener i folkeskolen.... er der noget der tilfældigvis kender et link til almene spørgsmål og opgaver til matematik, geografi og retstavning? sådan noget i stil af, hvilken stavemåde er rigtig: ridser, risser, ridsser eller: 7*7*6=? eller: Hvad... -
opgaveløsning
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig jeg sidder med fsa opgave for sjov men kan ikke finde ud af denne opgave:opgaven handler om en fodboldspiller der har en månedsløn på 77.000 kr. og en sponsorkontrakt på 240.000 kr. om året.opgave 5.1: beregn Jørns´s årlige indtjeningher tager jeg vel bare de to be... -
SRP HJÆLP!
ForumindlægHey alle! Jeg sidder her efter en weekend og skal begynde på srp, men har fået en rigtig hård problemformulering! Jeg vil gerne have jeres hjælp til hvad i mener om dette: Med udgangspunkt i teorien om de kompartive fordele ønskes en kort redegørelse for den nyere tids samhandel mellem Usa o...
