Søgning på: analyse af digte. Resultater: 1381 til 1400 af 26633
-
hjæælp til at analysere "griber du mig når jeg falder" af Klaus Kjellerup
ForumindlægJeg skal analysere griber du når jeg falder. min lærer siger at det er et digt, men på selve teksten står der at det er musik og det er jeg ret sikker på at det er. når man skal analysere sange hvilke genre er det sange er, er det lyric, hvis man nu skal fortælle at hvilken genre det er. jeg ved... -
Dansk Mundligt - Digt genre
ForumindlægHej SP, jeg skal til mundligt eksamen imorgen, men står med et problem. Jeg har valgt at digtet "Du danske mand af al din magt" som mit prøveoplæg, men har svært ved at vælge hvilket digt genren det er. Jeg ville selv mene det er et lyrisk digt, men jeg kan ikke selv finde steder i te... -
Hjææælp!!! til dansk digt
Forumindlægjeg forstår ikke den her digt... Det er stævnemødets time! Det er stævnemødets time! I en stor og gylden stime stryger lyset fra min lampe over haven, over hegnet, over langt, langt bort. Og det lokker og det drager? Ja det lokker og det drager, ved hans hjerte det ham tager, til han... -
strofe og vers i digt
ForumindlægHej, jeg er ikke helt sikker på hvad der er en stofe og hvad der er et vers i et digt. Er en stofe : et afsnit, altså ligesom et vers i en sangtekst? og er et vers så : en sætning i strofen, eller en linje i stofen?? tak på forhånd :) -
eksamens morgenen (digt)
Forumindlæg07.00 Morgen Sover Vågner Sover Meget uroligt Vågner pludseligt Øjnene sammenhængende Vil ikke Ser rundt Det venter Er ikke klar Kommer på benene Slæber træt kroppen Vand i ansigtet Tankerne kører rundt Kigger i spejlet Er du klar nu? Maden spises meget langsomt Hver eneste bid smages Tiden t... -
Kender du et digt eller citat om tid?
ForumindlægHej Alle som der står i overskriften, er der nogle af jer der kender et digt/citat om tid? På forhånd tak! :-) -
Analyse af intet skrevet af Søren Wolff
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at analysere dette digt til min afgangseksamen, intet, skrevet af Søren Wolff i 1981. Men jeg har lige brug for hjælp nogle steder. Er der nogen der vil hjælpe mig med at finde symboler i dette digt? Er der nogen der ved hvad "taget i produktion i-51"(s. 1 v. 6... -
Engelsk digt hjælpe så du sød
ForumindlægHejsa:) Til i aften da jeg går til noget aftenskole har jeg engelsk for... Vi har fået et digt for som vi skal kunne forstå på dansk jeg kan sagtens oversætte den men forstår slet ikke meningen med den.. Nogle der vil skrive på dansk hvad digtet mener eller hvad budskabet er ved dette digt ell... -
forståelsen af digtet "guldhornene"
Forumindlægi vers 20 af Adam Oehlenslagers digt "guldhorene", har jeg siddet og ikke kunnet forstå det. Er der en her ude der kan hjælpe mig med forståelsen af det vers? :-) -
Hjælp til at skrive et digt!
ForumindlægHej Jeg skal skrive 2 digte det første jeg skal skrive skal være med en sætning jeg ikke selv har bestemt " Hun fryser som hun aldrig har frosset før" Jeg skal også forklarer udtrykket "hun fryser som hun aldrig har frosset før" Det andet er om et udtryk " De vakler om... -
Benny Andersen - H.C. Andersens land - analyse
ForumindlægJeg er i gang med min SRP og skal analysere et digt Benny Andersen, som hedder "H.C. Andersensland" Jeg har dog svært ved at forstå helt præcist hvad strofe 4,5 og 6 betyder, og håber derfor, at nogle gider give deres bud på, hvad stroferne omhandler. Jeg er ligeledes i tvivl om jeg ... -
leder efter digt
ForumindlægHej Er der nogen der har link til det digte "jeg elsker dig" som er skrevet af Tove Ditlevsens i 1939? På forhånd tak -
Tove Ditlevsen - Børn (Digt)
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til at besvare disse spørgsmåle til et digt. Spørgsmålene: • Hvordan er digtets rim? • Strofe 1 og 2 beskriver to forskellige typer børn. Hvordan er de to typer børn forskellige? • Hvad er forfatterens holdning til de forskellige børn? • Find... -
vil i læse mit digt?
ForumindlægEr stadigvæk en rookie hvad digte angår, så det ville være kanon hvis i gad komme med lidt kritik, ros tja, alt hvad hjertet begære Hvorfor gør det så ondt? Var det meningen? Vil jeg dø i himlen? Er jeg ked af det? Nej, de døde er ikke kede af det Det er de levende Hvorfor skal jeg tilføre de... -
Indebærer genren modernisme kun digte?
ForumindlægKan nutidige noveller også karaktiseres som værende modernistiske? Tak! -
Daniel Ruhmann - Digt venter dig
ForumindlægHej...Jeg håber i vil kigge på dette digt, da jeg ikke fatter hat af den her kommer den:Erich Fried: Zuknuft?In Hiroshima und Nagasaki schmolz der Strassenstaub stellenweise zu einer glasigen Masse:Die Sonne ist die Sonneder Baum ist ein BaumDer Staub ist StaubIch bin ich du bist duDie Sonne wird... -
Michael Strunge Blodstjerner - analyse og afhængighed
ForumindlægJeg skal til eksamen i dansk og har trukket emnet afhængighed, hvor jeg skal analysere og fortolke digtet "Blodstjerner" af Michael Strunge. Jeg skal selvfølgelig sætte det i sammenhæng med afhængighed, men jeg kan ikke rigtig få noget klogt ud af det. Jeg har tænkt på om han beskrive... -
Respons på mit digt..
ForumindlægHeey derude! Mit digt skal afleveres i morgen. Karakteren er vigtig. Jeg har absolut ingen der kan give mig ordenlig respons (Mine forældre er på bornholm, og jeg ligger syg hjemme) Så please, giv mig lidt respons for mit digt.. Det handler om at blive ældre ;-) 10 år Jeg var så lille og genert d... -
"En læreplads" af Kim Fupz Aakeson; Analyse
ForumindlægHejsa allesammen, jeg vil gerne høre om der nogle der har en analyse af novellen "En læreplads" gemt et eller andet sted, som jeg kan bruge til at søge inspiration hos, når jeg selv skal i gang med at analysere den til min eksamen på torsdag. Jeg har nogle problemer med perspektivering... -
Dansk digt - Nogle som vil hjælpe?
ForumindlægJeg skal lave et digt, som skal handle om mord og fare. Jeg har skrevet et, men syntes jeg mangler noget. Hvis du har nogle idér til hvordan jeg evt kunne gøre det bedre vil jeg meget gerne høre det. Min lære kan godt lide "guf ord", altså ord som man normalt ikke bruger, så hvi...
