Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14021 til 14040 af 154034
-
Nogle kloge , der ville hjælpe mig?
ForumindlægHej det er en opgave i biologi , er der nogle der er gode til biologi? Virkelig brug for hjælp , da det er en opgave jeg må have med til eksamen... -
Bevis (Vektorer)
ForumindlægOpgaven lyder: Lad a og b være egentlige vektorer. Bevis at: a * b = a * ba , hvor ba er projektionen af b på a. -
At "tegne" en figur i excel
ForumindlægJeg er stødt på et problem, i min rapportskrivning i biologi, men eftersom problemet er mere generalt har jeg valgt at lægge der her. Sagen er, at jeg vil bruge mine måleresultater til at lave en figur over dem i excel. Måleresultaterne er af blodtryk, puls og hudtemperatur, hvor hudtemperatur og... -
Hvilken funktionstype er dette?
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave i Kemi-Matematik. Hvor opgaven handler om michaelis-menten ligningen i biologi. Jeg laver en funktion hvor jeg plotter V som funktion af koncentrations S. V og S er de eneste variabler. Det giver mig funktionen: V(S)=(V_max*S)/(K_m+S). Jeg er vil gerne vide hvilken... -
Fra Logistisk vækst til Eksponentielfunktion
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og skriver SRP i biologi/matematik. I min matematik del, skal jeg beskrive den logistiske vækst som en eksponentiel funktion. Jeg har fundet dette (billedet er vedhæftet), men jeg forstår det ikke. Hvor kommer (M-f(t)) / f(t) fra? Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan... -
Et hurtigt spørgsmål :)
ForumindlægHej med jer :) Jeg sidder her og bøvler med en biologi opgave. Jeg har en mRNAsekvens der hedder følgende :CCC UCU AUC GCG GAG AGG UUA Det er skrevet om til følgende siRNAsekvens: GGG AGA UAG CGC CUC UCC AAU Jeg ved at der er blevet brugt "den genetiske kode" men kan nogle forkla... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej SP! jeg har virkelig brug for hjælp til nogle Biologi spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe. 3. Hvilke problemer kan der være i forbindelse med graviditet og hvad kan der gøres? 4. Nedarvningsforhold: Din egen mulige genotype(r) forklares. 5. Hvilke gener kan du videregive til dine evt. børn (... -
Psykologi
ForumindlægHejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi? -
Hvad er ''vehicle''?
ForumindlægHej, jeg sidder med en artikel, hvor ''vehicle'' anvendes som kontrol - men jeg ikke helt finde ud af hvad det er. Nogen der ved det? -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
Fra SOSU-assistent til læge?
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at tage uddannelsen til SOSU-assistent, men har stadigvæk en drøm om at blive læge. Kan man tage nogle HF-enkeltfag, og derefter søge ind på medicin via kvote 2 - og er det realistisk? Jeg har samfundsfag C fra 1.g, som jeg afsluttede og derefter droppede ud. Når jeg ... -
Hvordan påvirker det kroppen?
Forumindlægpå hvilken måde er indtagelsen af Kanel(kumarin) et problem for kroppen? Jeg ville være dybt takennemlig, hvis der var en biologi/biotek lærer som kunne svare på dette. På forhånd tak! -
HVilke opgave?!
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og forbereder mig til min skriftlige eksamen i matematik - delen uden hjælpemidler. Jeg er igang med mig opgavesæt nummer 2 og synes der er nogen af opgaverne der er for svære - tja opgaver jeg ikke havde regnet med at se uden hjælpemidler. Jeg vil derfor høre om der er n... -
Bliver disse eksamener aflyst?
ForumindlægDer står inde på uvm's hjemmeside: https://www.uvm.dk/aktuelt/nyheder/uvm/2021/feb/210212-mindre-justering-af-aftalen-om-sommerens-proever-og-eksamener "Alle mundtlige og skriftlige prøver i matematik aflyses stadig på C- og B-niveau." "(...) at elever på hf-enkeltfag/GSK og... -
Et par gode råd??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har snakket med min engelsklærer og han har lovet mig at hvis jeg får 10/12 i terminsprøve vil han hæve min skriftlige karakter fra 7 til 10. Er der nogen der har nogen gode råd for skal simpelthen op på den 10'er der= :D -
Tysk mundtlig optagelsesprøve i HHX
ForumindlægEr der nogle der kan være søde og hjælpe mig lidt, jeg skal til optagelsesprøve i HHX jeg skal op i Tysk mundtlig, engelsk mundtlig og dansk mundtlig og skriftlig matematik... Har i selv prøvet det? Hvad stiller de feks af spørgsmål. spørger de ind til tysk grammatik... håber i ville svare tak! :) -
NYTTIGE FRANSK SÆTNINGER
ForumindlægHey ALLEJeg går i 3G på GladsaxeGymnasium og skal op i skriftlig Fransk (høj-niveau) imorgen. Nogen der evt. har en liste over en masse brugbare vendinger, sætninger, ordsprog osv. til når man skal skrive fransk stil???mvh. Mig -
HTML Tags
ForumindlægSad lige og kiggede igennem forrummet og lagde mærke til, at én havde skrevet i kursiv. Er det muligt at benytte HTML til at lave sin skrift italic, bold, underline etc? -
Hvad spiser i?
ForumindlægJeg er ved at pakke til skriftlig matematik imorgen, terminsprøve B-niveau.. Har pakket notater og bøger og gamle afleveringer, men ehm, hvad med mad og drikke? Ellers duer helten jo som bekendt ikke, har I nogen gode råd? /Katrine -
hvornår er man dumpet?
Forumindlægjeg fik i dag 0 i mundtlig matematik ( Jeg trak integralregning, det eneste jeg bare ikke kan.. typisk!) og er i tvivl om jeg så er dumpet matematik nu? Altså om dumpet i en af de to eksamener betyder dumpet i faget eller om jeg godt kan bestå hvis nu den skriftlige er gået godt?
