Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 14021 til 14040 af 33697
-
thjælp mig lige med at tolke det her
Forumindlæghej derude.. hvordan skal dette her forstås: Du skal være bestået på et gennemsnit af standpunkts- og eksamenskarakterer i hvert fag. skal man samlet bestå i gennemsnittet ved års og eksamenskaraktere, eller skal man består dem hver for sig S: -
Bestem længden af linjestykket
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg er ikke ved hvordan jeg skal gøre Opgaven lyder: Bestem længden af linjestykket AB, hvor jeg har punkterne: A(0;0;11) B(3;3;17) C(-3;3;17) D(-3;-3;17) Jeg tænker jeg skal bruge en udvidet formel af afstandsformlen, men jeg er ikke sikker.... -
Spredning (betydning)?
ForumindlægHej Jeg har et problem med at finde ud af tallet for spredning egentlig betyder Ved en måling med 89 obsverationer har jeg fundet middelværdien til at være 14,45 og jeg har udregnet spredningen til at være 2,37, men hvad betyder de tal i forhold til hinanden? -
Problemregning
ForumindlægEr der nogen som kender en hjemmeside til problemregning fra 9. klasse hvor man na øve sig ?:) -
Ligninger - Har brug for hjælp!
ForumindlægEr gået i stå med denne opgave, er der nogen der kan hjælpe? Tak! -
Forskel halveringskonstant
ForumindlægHej Nogle der kan forklare mig hvorfor (kemi/fysik) T½= ln2/k er der samme som T½ =(ln½)/a (MAT) hjælp pleas!!!! -
Tommelfingerregel for præpositioner?
ForumindlægVi ved eksempelvis at adjektiver er beskrivende, men hvad er præpositioner? -
Differentialregning
ForumindlægHej dette spørgsmål indgår i min opgave håber der er nogen der forstår, for jeg har tabt tråden. Udled differentialkvotienten f'(x) ved brug af sekantmetoden -
Hjælp til linjens ligning ud fra vektor og punkt, uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Jeg har fået dette spørgsmål, og det er uden hjælpemidler. Har tjekket webmatematik, og alle sider, men jeg kan ikke finde ud af hvordan :( Alt hjælp værdsættes! -
Spørgsmål omkring det sociale netværk
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg står og skal til at sammensætte en eksamens opgave i statistik, så jeg ville lige høre jer om i ikke lige vil svare ærligt på disse 2 spørgsmål :-) http://www.surveymonkey.com/s/WKWQLBC Tak på forhånd :-) Mvh. Mikkel -
Må et gymnasium/HF ansætte en studerende som vikar?
ForumindlægHej hvis nu et gymnasium/VUC bliver bekendt at én de har haft ansat som hjælpelærer, og som er under uddannelse, men som viser sig at være faglig kompetent og dygtig til at undervise. Må de så tilbyde vedkommende en vikartjanser i ny næ? Eller det simpelthen strengt forbudt? -
tror i 2g'erne slipper for mundtlig mat?
ForumindlægSidste år læste jeg at en stor del af 2g'erne slap for mundtlig mat-eksamen. Tror I også det gælder i år? -
Medicin
ForumindlægHvis jeg ønsker at læse medicin, hvilken linje skal jeg så vælge på gymnasiet? -
Bestemme halveringstiden
ForumindlægHej I denne kemi A eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100526_kemi_A_stx_opgave.ashx I opgave 4.c skal jeg bestemme halveringstiden. Jeg har fået hældningen til at være -2/17 - altså -0,11765. Halver... -
Hvad hedder det på dansk?
ForumindlægPå engelsk hedder det trig-identities , hvad hedder det på dansk? Jeg tænker på trigonometriske sammenhænge som f.eks. cos^2(x) + sin^2(x) = 1 sin(x)^2 = 1 - cos(2x) osv. -
hjælp til skema
Forumindlæghejsa er der nogle der kan hjælpe mig med de her opgaver? -
Vektorbegrebet
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare mig om vektorbegrebet, da jeg muligvis skal bruge det til min eksamen? Tak på forhånd:) -
Noter på STX?
ForumindlægHej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak -
Tretrinsreglen
ForumindlægHvad er tretrinsreglen? :) -
komplekse tal HASTER
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal?
