Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 14101 til 14120 af 29671
-
novelle
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at finde en gode novelle, som jeg naturligvis vil få glæde af. må gerne sige forfatternes navn. TAK -
Danskopgave - HC Andersen?
ForumindlægHej!Jeg har tænkt mig at skrive om HC Andersen til danskopgaven.Er der nogen der har gode ideer til et godt eventyr som man kan tolke på 'big time'?På forhånd tak- Starish -
Engelsk eksamen; hvordan foregår det?
ForumindlægHey....Sad ligeog blev i tvivl om man skal relatere teksten man får til tekster i ens læsepensum...??? -
hjælp til eksamensprojekt
ForumindlægHej på Studieportalen. Jeg har malet dette billede som mit eksamensprojekt i billedkunst, men jeg ved ikke hvad jeg skal sige om det. Emnet var naturen. Jeg kan godt sige noget om idéen bag det osv. Men jeg ved ikke hvilke faglige begreber jeg kan sige omkring mit billede? Er der nogle som er ska... -
3/4 tekststykke?
ForumindlægLige et spørgsmål til hvordan mundtlig engelsk foregår...Altså man trækker et spørgsmål der svarer til 3/4 normal side... Så er det man skal tage udgangspunkt i det tekststykke. Mit spørgsmål er om man på et tidspunkt skal sætte det tekststykke sammen med hele historien?? Jeg ved ikke helt hvorda... -
Historie-årsprøve!!!!
ForumindlægHej.Vi har ikke fået en skid afvide, hvordan en årsprøve i historie forholder sig! - vi skal IKKE forsvare vores historieopgaven...Er der nogle, som har prøvet det? - eller nogle som kender noget til det? -
Det har ikke spor med sex at gøre
ForumindlægHej skal skreve en skriflig aflevering; novelleanalyse. Novellen, "Det har ikke spor med sex at gøre" af Mads Brenøe. Nogle gode råde til hvordan jeg kan skrive den på den bedste måde. Det er meget vigtigt, at jeg skal have mindst et 10-tal. -
Boganmeldelse af - Når snerlen blomstrer ???
ForumindlægHeeey ?? øhmm har glemt at vi skulle have lavet en boganmeldelse af en bog, som hedder- Når snerlen blomstrer !! Og vi får årskarakter her snart om en uges tid,, såå den er meget vigtig !! Please er der nogen, som kan låne mig deres boganmeldelse af bogen eller ?!!!!!! Har seriøst meeeeeegt brug ... -
@Singularity
ForumindlægHvordan udledes formlen for henholdsvis, sin, cos, tan og cot?Fx.sin(x) = \\sum_{n=0}^\\infty \\ ((-1)^n x^(2n+1))/(2n+1)!! (fakultet og ikke et følelsesmæssigt udbrud ;)) -
Psykologi model til eksamen
ForumindlægHejsa :) Jeg skal op i psykologi her om nogle uger. (C-niveau) Jeg forstår ikke rigtig min lærer's svar, når han forsøger at forklare hvordan man skal gøre til eksamen. (han snakker ikk så godt dansk, han er russer), så derfor ville jeg høre om der var nogle af jer der har en evt. model til h... -
Filmanmeldelsesmodel
ForumindlægHejJeg går i 1.G, og er blevet bedt om at anmelde filmen "nordkræft". Da jeg ikke har lavet en anmeldelse siden 6. klasse, har jeg overhovedet ingen idé om hvad sådan en skal indeholde!Hvis der er nogen som har en model til en anmeldelse, eller bare en idé til en, vil jeg blive MEGET gl... -
Bog fra 60'erne
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om en bog el. lign. fra 60'erne eller deromkring.Problemet er bare at jeg ikke gider læse noget kedeligt ligesom alle de andre.Det må meget gerne være f.eks. stødende eller med meget sort humor.Den må helst heller ikke være for lang, håber at nogen kan hjælpe :) -
Den spanske syge
ForumindlægHej alle studiemennesker. Jeg skal som mange andre skrive SRP(BIO A & HIS A). Mit overemne er Den spanske syge. Jeg står dog og skal til at finde ud af, hvilken retning jeg gerne vil gå med den spanske syge. Har i kloge hoveder nogle forslag og evt. hvor jeg kan finde mere viden ? -
Hjælp til hovedopgave MFØ
ForumindlægHey Studieportalen - Sidder i praktik under mit markedsføringsøkonom i en grossist virksomhed som sælger printere til B2B - Altså videre salg - Ville egentlig gerne høre jeres erfaringer omkring opgave skrivningen og hvis der nogle konkrete bud til hvad opgaven kunne indeholde. Der er generel... -
Metode i Idræt
ForumindlægHejsa.. Jeg har valgt at skrive i fagene Idæt og biologi.. Metoden i biologi er jeg ret sikker på, men det er metoden i idræt som jeg er usikker på.. Da idræt jo kan indgå i mange fakulteter har jeg valgt at skrive i faget med humanistisk tilgang. Da jeg skriver om dykning skal jeg i biologi komm... -
Opgave om 11 september
ForumindlægHej, Jeg skal lave den indivuelle opgave i engelsk på HHX, 2 år og har overvejet at skrive om 11 september. Men i dette tilfælde, hvad skal jeg så have med i min opgave? Det er jo et ret stort emne.Håber på lidt hjælp :)Hilsen Louise -
Jeg dør imorgen!
ForumindlægHej. Skal op i AT imorgen. Nogen, der kan hjælpe mig med hvad der er ulemper og fordele ved kvalitative og kvantitative undersøgelser? Er der desuden nogen der gider kigge mit talepapir igennem og komme med kritik eller ros? Det vigtigste er dog at jeg får svar på det med kvalitativ og kvantita... -
årsprøve skriftlig...
Forumindlæghej er der nogen, der har nogel gode tips man kan læse til dansk årsprøve skriftlig i 1.g??? det ville være dejligt bare med nogle tips takker:) -
HASTER HASTER
ForumindlægHej alle sammen Hvad er forskel på én problemsstilling og én problemformulering ? Jeg skal snart til At- eksamen. Har nemlig skrevet, at jeg først har skrevet en problemformulering, hvorefter jeg har formuleret et par problemsstillinger udefra min problemformulering. Men er i tvivl om hvad forske... -
Over 9 i stil?
ForumindlægHej.Er der nogen der ved hvordan man får over 9 i stil? :-D
