Søgning på: matematik 1g. Resultater: 14161 til 14180 af 32350
-
ENIGMA, HJÆLP!
Forumindlæger fuldstændig på bar bund med dette opgavesæt -
Fortegn
ForumindlægHar lige brug for hjælp til en hurtig opgave, som min lærer har forklarret mig 117 gange, men jeg bliver ved med at glemme. Opgave: Hvorfor kan man ændre fortegn ved at gange eller dividere med -1? -
længde af en parabel
Forumindlæghejsa hvordan regner man længden af en parabel ud, hvis nu det er den længde som bliver afgrænset af x-aksen for funktionen -0,03x^2+3,6x ? -
Kan ikke skrive mere!!??
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP, og skal aflevere i morgen.. Har kun skrevet 10 sider, og kan virkelig ikke finde på mere at skrive. Mit emne er Euklid og det antikke Grækenland. Er der nogen ideer til hvad jeg mere kan skrive?? Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...... Så håber ... -
lidt hjælp?
Forumindlæghvordan kan man skrive: p^2 + 2qp + q^2 = d, som (formel)-> (a + b)^2? -
Hvad skal jeg skrive om?
ForumindlægJeg har netop fået oplyst mit hovedemne til AT-eksamen i 3g. Emnet lyder: "Kampen for det gode liv". Jeg vil gerne skrive i biologi som ét af mine valgte fag. Men hvilket andet fag skal jeg vælge? Og hvilket selvvalgt emne kan jeg udfærdige en synopsis i? - Ideer vil jeg gerne have... -
årsprøve i mat B
Forumindlæghvordan forgår det ? - har karakteren stor betydning =? Mat. B. 1.g -
kvartiler i statestik
ForumindlægHej, Hvis ens observationer er karakter i en bestemt klasse og at den nedre kvartil ligger mellem 02 og 4, giver den da 3? grunden til jeg er i tvivl er at der ikke er en karakter der hedder 3. På forhånd tak :) -
Lineær regression
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med opgave e om residualplot?? -
Erhvervsøkonomi kombineret med andet fag
ForumindlægJeg overvejer at læse erhvervsøkonomi i kombination med et andet fag på Århus Universitet. Er der nogen herinde der læser det, og eventuelt kunne fortælle lidt om det? Altså generelt, niveauet, studiemiljøet osv. Hører erhvervsøkonomistuderende til økonomisk forening eller er det kun cand.oeco... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHeej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,... -
Fremskrivningsfaktor
ForumindlægGør rede for begrebet fremskrivningsfaktor ... det er en del af et eksamensspørgsmål jeg har fået, men hvordan gør jeg egentlig det? altså der er noget med 1+r%, men hvis jeg skal gøre rede for det, hvordan gør jeg så? er der nogle ideer? -
Middelværdi, standardafvigelse og histogram
ForumindlægHej Jeg sidder fast med denne opgave, da jeg slet ikke forstår den. Jeg vil være super taknemmelig, hvis der er nogen, der gider at hjælpe. Opgaven lyder således: Ved optælling af røde blodlegemer i blodet betragter man under mikroskop et tællekammer fyldt med fortyndet blod. Tællekammeret er ... -
procent
ForumindlægNogle der kan hjælpe med opg 9c? -
texas TI´Nspire sælges
ForumindlægDette er den nyeste lommeregner, der anvendes på gymnasiet m.m. Da jeg droppede ud af min uddan. kan jeg ikke længere bruge lommeregneren. Den fejler intet. Kun brugt enkle gange. Der er et års garanrti på endnu. alt haves + kvirtering. Normalpris 1400. Kom med et realistisk bud :) -
funktion f
Forumindlægen funktion f er givet ved f(x) = x^3-11*x^2+38*x-40; a) Løs ligningen f'(x)=0 og forklar, hvad de fundne x-væ¦rdier fortæ¦kker om grafen for f. b) bestem monotoniforholdene for f c) Tegn grafen for f og løs ligningen f(x)=0 jeg skal her bestemme arealet af det område i 1... -
Akut lektiehjælp i genetik søges!!!! Århus!
ForumindlægJeg er en pige, der bor i Århus, der søger lektiehjælp i genetik. Jeg læser medicin på universitet, men genetikken volder mig desværre problemer, specielt sandsynlighedsregning. Jeg søger derfor lektiehjælp mod betaling selvfølgelig, vedrørende genetikopgaver 1 gang om ugen måske 2, hvor vi mød... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at få fat i nogle eksamenssæt gerne de nyeste, for min lærer siger jeg kan kigge i mine afleveringer, hvilke selvfølgelig er rigtig, men vil gerne øve mig i rigtige eksamenssæt.. nogen der vil hjælpe med det :-) på forhånd tak :-) -
Kan nogen hjælpe mig med denne opgave?
ForumindlægLinjens parameterfremstilling ser således ud: Et punkt (x,y) ligger på linjen når (x¦y)=(x_0¦y_0 )+t(r_1¦r_2 ) (x0,y0) er et punkt på linjen, og vektor r er en retningsvektor for linjen. Jeg har punkterne så jeg indsætter dem bare ind i formlen eller har jeg misforstået det? -
2 vektore vinkel ret på hinanden.
ForumindlægDer er to vektor og en af vektorenes koordinater er ukendt. Den kalder vi t. Hvordan finder jeg ud af hvad t skal være for at de to vektore er vinkel ret på hinanden?`Det er 2D vektorer.
