Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14201 til 14220 af 27496
-
Basiskemi
Forumindlæg2,0 g opløses i 1,0 L demineraliseret vand. Hvad er den aktuelle stofmængdekoncentration af Na+ og OH- i opløsningen? -
det haster meget- pufferopløsning
Forumindlæghej Jeg har en rapport der skal afleveres imorgen . Jeg har problem med en udregning som lyder sådan: Beregn hvor meget 0,05 M HCl henholdsvis NaOH, der skal tilsættes til hvert puffersystem, for at pH ændres én enhed fra den oprindelige værdi. Sammenlign med de eksperimentelle data. Jeg har ve... -
Medicinalkemi
ForumindlægHej en der er uddannet som medicinalkemi hvad kan man arbejde som og hvad tjener de? Jeg har prøvet på at søge i ug, men fandt ik rigtig svar på det... -
SYRE
ForumindlægEr dette reaktionsliningen for syre??? (1) Syre + H2O ® H3O+ + Base ex. HCl + H2O ® H3O+ + Cl– Hvis ikke, så skriv den! på forhånd tak! SKAL BRUGE SVARET HURTIGST MULIGT! :-) -
Vekselstrøm
Forumindlæg1. Hvad er sammenhængen mellem induktionsstrøm og vekselstrøm? 2. Danner man vekselstrøm ved at føre en magnetstang ned i en spole, og så ud igen? Eller hvordan er det processen foregår? -
Sammenhæng mellem p og f
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skriver fysik rapport og kan nu ikke længere undgå teorien. Så jeg ville blive meget glad, hvis én kunne fortælle mig: Hvad siger teorien om det forstående forsøg og dets fonventelige resultater? Forsøget hedder sammenhæng mellem p (... -
fedt,kulhydrater og proteiner
Forumindlæghej er der nogle der vil hjælpe mig med at forklare fedt,kulhydrater og proteiner. kan ikke rigtig finde ud af at forkalre en uddybende tekst om det .... jeg skal forkalre det hver for sig på forhånd tak :) -
organisk og uorganisk farvestof?!
ForumindlægER DER NOGLE DER VED, HVAD FORSKELLEN ER PÅ DISSE STOFFER?? :) Jeg har at.. og jeg er i tvivl.. :P -
HJÆÆÆLP...
ForumindlægHej alle sammen jeg skal lave en fysikprojekt, og ville lige spørge om det jeg har skrevet om kemisk energi er rigtigt ???<span style="font-size:14.0pt;line-height:115%; font-family:"Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family: Calibr... -
Wöhlers syntese
ForumindlægJeg har prøvet og søge på det, men kan virkelig ikke finde noget på dansk. Mit spørgsmål lyder således Hvorfor var Wöhler syntese så banebrydende -
HJÆLP FYSIK!
ForumindlægHey, nogle der kan forklare, hvordan man laver elektrolyse forsøget.. Starter man ikke med, at hælde vand i karet og derefter har vi de to reagens glas tilbage, hælder man ikke bare saltsyre og lidt fortyndet vand i begge reagens glas???? -
Videregående uddannelse molekylær medicin
ForumindlægHej.. Jeg går på 2 g. og vil rigtig gerne læse molekylær medicin når jeg er færdig med HTX,, Jeg regner med mit gennemsnit vil ligge på 8,2, hvis jeg tager mig rigtig meget sammen, men for at komme ind på molekylær medicin kvote 1 kræver det 9,1 og standby 8,5.. Vil det så være realistisk for mig... -
vandopløseligt
ForumindlægEr der en der sidder med en generel regel, hvorved man ved om et stof er vandopløseligt? -
Hjælp! - fedtstoffer, polær? upolær?
ForumindlægEr der nogle som ved om kulhydrater er opløselig i vand? og hvad med fedtstoffer? fedtstoffer er vel ikke? = upolær kulhydrater er vel? = polær eller er jeg helt forkert på den? Og hvordan skal jeg kunne forklare det? 1) Hvad sker der med de organiske stoffer, når de bruges som energikilde. Opsk... -
Hjælp til at beregne iltindhold
ForumindlægHej, Er der en, der kan forklare mig, hvordan jeg kan beregne iltindholdet i denne opgave. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvor de 0,85 eller 11 kommer fra i facit, men jeg forstår godt at 0,96 refererer til saturationen. Opgaven er vedhæftet. På forhånd tak. -
ioner- vigtigt!!!
Forumindlæger der nogle der kan være så venlig at forklare mig ALT der er vær at vide om ioner ?? på forhånd tak M.V.H lærke -
Madkemi - disposition?
ForumindlægHej er der nogen der har ideer til disposition i emnet: MADKEMI? overvejer: 1) Tilsætningstoffer 2) Konsistens (herunder emulgator) 4) Emulgator fra naturen (5 fima i grinsted)?? Eller har i ideer? -
Afstem reaktionskema
ForumindlægHej Er der en sød sjæl der kan forklare mig hvordan jeg afstemmer denne her reaktionskema? Na3 ---> Na + N2 Jeg vil gerne have forklaring på det også Tak på forhånd -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?... -
No problem
ForumindlægKlaret
